اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

شکایت دادگستری آمریکا از گوگل/ در بحبوحه رکود اقتصادی،‌ 80 درصد درآمد گوگل مورد تهدید قرار می‌گیرد

گوگل به دلیل تسلط بر بازار تبلیغات با شکایت جدیدی از وزارت دادگستری ایالات متحده روبرو می شود. این شکایت زمانی مطرح می‌شود که گوگل با بررسی‌های دقیق از سوی رگولاتورهای ضدانحصار در سراسر جهان، با تحقیقات متعددی در اروپا، هند و استرالیا مواجه است.

شکایت دادگستری آمریکا از گوگل/ در بحبوحه رکود اقتصادی،‌ 80 درصد درآمد گوگل مورد تهدید قرار می‌گیرد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از بیزینس تودی، انتظار می‌رود که شکایت جدید دادگستری آمریکا، کسب‌وکار تبلیغاتی گوگل را مورد هدف قرار دهد؛ تبلیغات حدود 80 درصد از درآمد این شرکت را تشکیل می‌دهد.

وزارت دادگستری آمریکا قرار است از گوگل به دلیل سلطه بر بر بازار تبلیغات دیجیتال شکایت کند؛ در این صورت به مشکلات فزاینده این غول جستجو اضافه می شود. بر اساس گزارش بلومبرگ به نقل از افراد مطلع، انتظار می رود این شکایت روز سه شنبه در دادگاه فدرال آمریکا مطرح شود. این دومین شکایت ضد انحصار فدرال است که علیه گوگل در ایالات متحده ثبت می شود، اولین مورد در سال 2020 با تمرکز بر انحصار این شرکت در جستجو ارائه شد.

انتظار می رود که این شکواییه جدید، تجارت تبلیغاتی گوگل را هدف قرار دهد که حدود 80 درصد از درآمد خود را از آن به دست آورده است. این شرکت از طریق کسب‌وکارهای مرتبط با فناوری تبلیغاتی خود درآمد کسب می‌کند. تبلیغ‌کنندگان و ناشران وب‌سایت شکایت کرده‌اند که گوگل در مورد نحوه توزیع پول تبلیغات، به‌ویژه اینکه چقدر به ناشران و گوگل می‌رسد؛ شفاف نبوده است.

گوگل  در سال 2009 شرکت هایی چون دابل کلیک و AdMob را خرید تا به بازیگر غالب در بازار تبلیغات آنلاین تبدیل شود. با این حال، این شرکت قبلاً استدلال کرده بود که اکوسیستم فناوری تبلیغات با شرکت هایی مانند فیسبوک، AT&T و Comcast قابل رقابت است.

این شکایت زمانی مطرح می‌شود که گوگل با بررسی‌های دقیق از سوی رگولاتورهای ضد انحصار در سراسر جهان، با تحقیقات متعددی در اروپا، هند و استرالیا مواجه است. شکایت آتی توسط وزارت دادگستری می تواند ضربه دیگری به این شرکت وارد کند و بر مشکلات فزاینده آن بیفزاید.

این شرکت در هفته گذشته 6درصد از کل کارمندان خود را اخراج کرد و تعداد 12 هزار کارمند بیکار شدند. این شرکت مدعی شده که باید این اقدامات را انجام دهد تا از بدتر شدن اوضاع جلوگیری کند. گوگل همچنین تلاش های خود را در زمینه عقب نماندن از چت بات هوش مصنوعی مانند ChatGPT که شرکت OpenAI معرفی کرده انجام خواهد داد.

پایان پیام/ ت 291

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول