اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت دادستان کل لبنان را متهم کرد

پس از گزارش رسانه‌ها درباره ازسرگیری تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت، بازپرس این پرونده، دادستان کل لبنان و سه قاضی لبنانی را در این پرونده متهم کرد.

بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت دادستان کل لبنان را متهم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دو منبع قضایی لبنانی، امروز (سه‌شنبه)، خبر دادند که بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت، دادستان کل لبنان و سه قاضی دیگر در این پرونده متهم کرده است.

منابع مذکور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «رویترز» در این باره اظهار داشتند «طارق بیطار» بازپرس پرونده که به‌تازگی و به صورت غیرمتنظره‌ای تحقیقات درباره انفجار بندرگاه بیروت را بعد از گذشت بیش از یک سال از سرگرفته، اتهاماتی را علیه «غسان عویدات» دادستان کل لبنان در این پرونده مطرح کرده است.

با این حال، این دو منبع هیچ اشاره‌ای به اتهامات وارده‌ نکردند. خبرگزاری رویترز نیز در عین حال اشاره کرد که نتوانسته با قاضی غسان عویدات در این باره گفت‌و‌گو کند و اظهارات وی را در این باره بشنود.

همزمان با این گزارش، شبکه «ال بی سی آی» لبنان به نقل از منابع قضایی این کشور گزارش داد افرادی که اخیرا در پرونده انفجار بندر بیروت علیه آن‌ها اقامه دعوی شده است، «طونی صلیبا» رئیس کل امنیت کشور لبنان، «عباس ابراهیم» رئیس امنیت کل، «اسعد الطفیلی» رئیس شورای عالی گمرک، «غراسیا القزی» عضو شورای عالی گمرک و قضات «غسان عویدات»، «غسان خوری»، «کارلا شواح» و «جاد معلوف» بوده‌اند.

۱۴ مرداد سال ۱۳۹۹ حدود ۲۷۰۰ تن نیترات آمونیوم ذخیره شده در بندر بیروت منفجر شد و در نتیجه آن بیش از ۲۰۰ نفر کشته و حدود ۶۵۰۰ نفر در لبنان مجروح شدند. در پی این انفجار، سیلوهای گندم موجود در اطراف بندر بیروت ویران شد و تنها بخش‌هایی از آن‌ها باقی ماند.

رسیدگی به پرونده انفجار بیروت و تحقیق درباره آن از سال‌های گذشته آغاز شده؛ اما این پرونده تحت مداخله مستقیم طرف‌های خارجی و بین المللی قرار گرفت و به دلیل مانع‌تراشی‌ها و مداخلات هنوز ابعاد پنهان این انفجار روشن نشده است.

«فادی صوان» اولین بازپرس پرونده انفجار بیروت به اتهام سیاسی‌کاری در این پرونده و رویکردهای غیرقانونی برکنار شد و بعد از او «طارق بیطار» به عنوان بازپرس جدید پرونده انفجار بیروت انتخاب شد؛ اما عملکرد او پیشتر با اعتراض «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان همراه شد؛ مسئله‌ای که تظاهرات مردم لبنان را به دنبال داشت.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول