اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

رئیس کل دادگستری استان تهران: نظارت بر ساخت وسازهای غیرمجاز در اولیت کاری است

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: مقابله و نظارت بر ساخت و ساز و تغییر کاربری‌های غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و تصرف و تعرضات در زمین های ملی و منابع طبیعی یکی از اولیت‌های کاری ما است.

رئیس کل دادگستری استان تهران: نظارت بر ساخت وسازهای غیرمجاز در اولیت کاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهریار، علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران روز سه شنبه در حاشیه مراسم معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان بهارستان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اولویت‌های کاری ما در بحث پیگیری مقابله و اجرای صحیح قوانین در مجموعه دستگاه‌های اجرایی، بحث مقابله و نظارت بر ساخت و ساز و تغییر کاربری‌های غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و تصرف و تعرضات در زمین های ملی و منابع طبیعی است.

وی یادآور شد: این مسئله در شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان و شورای حفظ حقوق بیت المال استان تهران نیز مطرح و تصویب شده است و کارشناسان نیز متناسب با بررسی‌های انجام گرفته، اقدامات لازم را در بعد پیشگیری و مقابله انجام می دهند.

رئیس کل دادگستری استان تهران بیان داشت: در بخشی از جریان ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و منابع طبیعی، مسئله مهم و مطرح تعیین تکلیف تعرضات و تصرفات گذشته است.

القاصی مهر خاطرنشان کرد: قانون‌گذار برای حفاظت از زمین‌های کشاورزی و منابع طبیعی متولیانی مشخص کرده و متناسب با این مسؤولیت، به آنها اختیاراتی نیز داده است که در همین راستا، متولی مقابله با تغییر کاربری زمین‌های زراعی سازمان جهاد کشاورزی و حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و اراضی ملی سازمان منابع طبیعی است.

وی اضافه کرد: متناسب با این وظایف تعیین شده، ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، جهاد کشاورزی را موظف کرده که اگر چنانچه بدون مجوز کمیسیون مربوطه شخصی اقدام به تغییر کاربری زمین های زراعی یا ساخت و ساز کند هم جلوی تغییر کاربری را بگیرد و هم اگر مستحدثاتی انجام گرفته قلع و قمع شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: دستگاه قضایی نیز در کنار جهاد کشاورزی است تا نظم و امنیت را برقرار کنند و اجازه ندهد که خلاف ضوابط تغییر کاربری انجام شود.

القاصی مهر افزود: در مورد عرصه‌های ملی و منابع طبیعی نیز سازمان منابع طبیعی وظیفه دارد که طبق قانون در صورت مشاهده تصرف و تعرض حتی بدون حکم مراجع قضایی و نیاز به دستور قضایی به طور مستقیم حاضر شود و به مقابله با تخلف بپردازند و اگر ساخت و سازی شده قلع و قمع کند.

وی اضافه کرد: طی سال‌های گذشته اگر ساخت و ساز و تصرفی بوده نیز تاکید کرده‌ایم که در شورای تامین شهرستان مسئاله مطرح شود تا مدیران مربوطه با توجه به تدابیر لازم، برای ساماندهی آن تصمیم‌گیری کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول