اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

بروجردی: موضع قاطع مجلس در مقابل مصوبه پارلمان اروپا علیه سپاه بازدارنده بود

رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی گفت: اخطاری که به موقع توسط مجلس شورای اسلامی به اروپایی‌ها داده شد و هم رئیس مجلس و هم کمیسیون امنیت ملی اقدامی قاطع داشتند بسیار مهم و بازدارنده بود.

بروجردی: موضع قاطع مجلس در مقابل مصوبه پارلمان اروپا علیه سپاه بازدارنده بود

 علاءالدین بروجردی رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در رابطه با عقب نشینی اتحادیه اروپا نسبت به تروریستی اعلام کردن سپاه، گفت: اولاً از ابتدا هم مشخص بود که مصوبه پارلمان اروپا یک مصوبه حقوقی لازم‌الاجرا نیست و صرفاً پارلمان اروپا یک نهاد مشورتی بین پارلمانی اروپایی است و نمایندگانی که در آنجا انتخاب می‌شوند، از کشورهای مختلف اروپایی جمع می‌شوند و نمی‌توانند برای کل اروپا قانون‌گذاری کنند.

بروجردی خاطرنشان کرد: بنابراین آن مصوبه پارلمان اروپا در واقع جنبه پیشنهادی و مشورتی داشته است و به همین دلیل بوده که اتحادیه اروپا به مصوبه پارلمان توجه چندانی نداشته است.

وی افزود: ورود به هنگام جمهوری اسلامی ایران  در موضوع عقب نشینی اتحادیه اروپا بسیار تاثیرگذار بود و همچنین مجلس شورای اسلامی هم که بلافاصله اعلام کرد که اگر این اقدام بخواهد توسط پارلمان‌های اروپایی تبدیل به قانون شود، ما همان برخوردی را که با آمریکا کردیم با ارتش‌های کشورهای اروپایی هم خواهیم کرد، بسیار اقدام درستی و تاثیر گذاری بود.

بروجردی افزود: اخطاری که به موقع توسط مجلس شورای اسلامی به اروپایی‌ها داده شد و هم رئیس مجلس و هم کمیسیون امنیت ملی اقدامی قاطع داشتند بسیار مهم و بازدارنده بود، همچنین مسئولین عالی‌رتبه خود سپاه پاسداران یعنی مجموعه حاکمیت و نظام جمهوری اسلامی ایران هم با یک موضع‌گیری سریع و به هنگام موجب شدند که آنها دچار تردید جدی بشوند و عقب نشینی بکنند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:همین امروز هم اگر اروپایی‌ها بخواهند چنین اشتباهی انجام بدهند، متضرر اصلی خودشان خواهند بود، چرا که سپاه قبلاً توسط آمریکایی‌ها بر علیه‌ش تصویب شده  و این مسئله چیز جدیدی نخواهد بود.

بروجردی در پایان گفت: در واقع می‌شود گفت: این اقدام اتحادیه اروپا و مصاحبه آقای جوزپ بورل یک عقب‌نشینی محترمانه بود و اتحادیه اروپا هم یک عقب‌نشینی محترمانه داشت و موضع قاطع جمهوری اسلامی ایران هم در برابر اشتباه احتمالی اتحادیه اروپا بسیار تأثیرگذار بود و باعث شد اروپایی‌ها خطری راهبردی را مرتکب نشود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول