اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

خط ویژه| دلتنگی روزنامه اصلاح طلب برای اغتشاشات با اسم رمز «کارگران»/ مظلوم نمایی از جمعیت امام علی(ع)، سوژه مشترک رسانه معاند و اتحاد ملت

اگر روزنامه اعتماد برای کارگران ابراز نگرانی می کند، چرا همین روزنامه همیشه پای ثابت دفاع از مدیران نجومی بگیر و مفسدان دانه درشت اقتصادی بوده است؟! جریان اصلاح طلب در پرونده هایی از جمله کارخانه رشت الکتریک، هفت تپه و...در کدام سو ایستاده بودند؟!

خط ویژه| دلتنگی روزنامه اصلاح طلب برای اغتشاشات با اسم رمز «کارگران»/ مظلوم نمایی از جمعیت امام علی(ع)، سوژه مشترک رسانه معاند و اتحاد ملت

فارس پلاس؛ خط ویژه - خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

دلتنگی روزنامه اصلاح طلب برای اغتشاشات با اسم رمز «کارگران»

در ماههای گذشته، آشوب ها به طور همزمان بر چند گسل متمرکز شد؛ گسل جنسیتی، گسل قومیتی، گسل شیعه-سنی، گسل نسلی و گسل اقتصادی. به همین خاطر بود که کارشناسان از اغتشاشات اخیر تحت عنوان «جنگ ترکیبی» نام بردند.

در شرایط فعلی اتاق فرمان جنگ ترکیبی در خارج از کشور که یک سر آن به سیا و موساد و امی آی سیکس می رسد و سر دیگر آن به اینترنشنال و بی بی سی فارسی و صدای آمریکا و رادیو فردا و...ختم می شود، به شدت سرخورده و عصبی هستند. چرا که با صرف هزینه های گزاف، جنگ ترکیبی به اهداف خود نرسیده و ناکام مانده است.

این طیف با رصد تولیدات رسانه ای در داخل، مواردی که به احیای آشوب ها کمک می کند را شناسایی و به آن ضریب می دهد. این جریان در ماههای اخیر به دفعات به تولیدات رسانه های اصلاح طلب از جمله روزنامه اعتماد، استناد کرده و با ذوق زدگی آن را بازنشر داده است.

در جدیدترین نمونه، شبکه اینترنشنال با بازنشر یکی از گزارش های روزنامه اعتماد، این گزارش را «تکان دهنده» نامیده است.

در همین رابطه روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «رنج روستایی که شتابزده تبدیل به شهر شد؛ روایت «اعتماد» از فقر عسلویه و کارگرانش در بزرگ‌ترین میدان گازی جهان» نوشت:« منابع آگاه به خبرنگار اعتماد گفتند ابتدای دی امسال، از ورود 12 کارگر مجتمع گاز پارس جنوبی به محوطه کار جلوگیری شده که دلیل این اقدام، تصمیم کارگران برای برگزاری تجمع صنفی بوده است . طبق گفته منابع آگاه، 12 کارگر ممنوع‌الورود به محل کار، از نیروهای پیمانکاری رده سوم (ارکان ثالث) بوده‌اند.»

 

در ادامه این مطلب آمده است:«این کارگران طی ماه‌های گذشته، همراه با سایر کارگران نسبت به انباشت مطالبات مزدی، اجرا نشدن قانون اشتغال مناطق ویژه اقتصادی درباره اضافه‌کاری و ساعت کار و طبقه‌بندی مشاغل، کیفیت نامطلوب غذا و محرومیت از امکانات رفاهی، اعتراض کرده‌اند و به دنبال حل نشدن مشکلات، روزهای آخر آذر، تصمیم به برگزاری تجمع صنفی در اولین روزهای دی‌ماه گرفته‌اند اما به دلیل مخالفت جمعی از کارگران، این تصمیم لغو و برگزاری تجمع هم منتفی شده است. با این حال، 12 کارگر معترض، هفته اول دی ماه در مراجعه به محل کار با ممنوعیت ورود به محوطه مواجه شده‌اند و از برخی اعضای انجمن‌های کارگری مجتمع گاز پارس جنوبی شنیده‌اند که «اعتراض صنفی در زمان نامناسب»، علت ممنوع‌الورود شدن این کارگران بوده است.»

در پایان این گزارش آمده است:« طبق آخرین اخباری که دیروز به خبرنگار اعتماد رسید، ممنوع‌الورودی 10 نفر از کارگران معترض لغو شده اما در عوض، شورای تامین استان بوشهر، برای دومین بار طی یک ماه اخیر، با درخواست رسمی کانون صنفی کارگران صنعت گاز استان بوشهر برای برگزاری یک تجمع صنفی قانونی مخالفت کرده است.»

آیا اینترنشنال و دیگر رسانه های معاند، برای کارگران ایرانی و یا فقر در ایران، دلواپس و نگران هستند؟! علاوه بر این، اگر روزنامه اعتماد برای کارگران ابراز نگرانی می کند، چرا همین روزنامه همیشه پای ثابت دفاع از مدیران نجومی بگیر و مفسدان دانه درشت اقتصادی بوده است؟! جریان اصلاح طلب در پرونده هایی از جمله کارخانه رشت الکتریک، هفت تپه و...در کدام سو ایستاده بودند؟!

 

مظلوم نمایی از جمعیت امام علی(ع)، سوژه مشترک رسانه های معاند و حزب اتحاد ملت

امتداد- ارگان رسانه ای حزب اتحاد ملت- در مطلبی به نقل از روزنامه شرق نوشت:«خانواده محیا واحدی، عضو هیئت‌مدیره جمعیت امام علی، خواستار آزادی این فعال اجتماعی است و تأکید دارد: محیا یک فعال اجتماعی است که در زندگی‌اش هیچ نقطه تاریکی وجود ندارد و از شروع فعالیت‌های بی‌شماری که در این سال‌ها داشته، تأثیر بسیار مثبتی بر مناطق فقیرنشین و آسیب‌‌دیده‌‌ کشور داشته است.»

این رسانه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«با وجود تمام فعالیت‌های صلح‌جویانه و سازنده و تلاش‌های بی‌دریغ و پژوهش‌های عملی و میدانی‌ای که محیا در این سال‌ها انجام داده، اکنون در بازداشت قرار دارد و یک هفته از تماس او با خانواده می‌گذرد. از مقامات مسئول به‌صورت جدی خواستار آزادی محیا واحدی هستیم.»

همزمان بی بی سی فارسی در مطلبی نوشت: «جمعیت امام علی، در بیانیه‌ای بازداشت و بازجویی محیا واحدی، عضو هیات‌مدیره این مجموعه‌ را محکوم کرد و خواستار آزادی او شد. در این بیانیه آمده: « محیا واحدی را به چه حقی و به چه جرمی بازداشت کرده‌اید و در شرایط غیرانسانی حبس انفرادی، چه چیزهایی از او می‌پرسید؟» جمعیت امام علی گفته «تقدیر ما زیستن در روزگاری بوده که بهای خدمت به خلق، حبس و زنجیر است.»

 

بی بی سی فارسی در ادامه نوشت:«همچنین در این بیانه آمده: « او که با حمایت مستمر از کودکان آسیب دیده دروازه غار و سیستان و بلوچستان و دیگر نقاط محروم ایران، عامل قوام امنیت کشور در برابر پدیده‌های شومی چون بزهکاری و داعشیسم و طالبانیسم و خشونت‌گرایی‌های کور بوده، چرا و به موجب کدام قانون یا عقل سلیمی باید پاسخگوی نهادهای امنیتی باشد؟! این برخوردهای نابخردانه، جز ساختن ویرانستان از ایرانمان، چه حاصلی دارد؟» محیا واحدی ۲۵ دی در محل کارش بازداشت شد. »

و اما فضاسازی رسانه های ضدانقلاب و همچنین رسانه های اصلاح طلب درباره جمعیت امام علی در حالی است که پیش از این رئیس گروه موسوم به «جمعیت امام علی(ع)» به دلیل فعالیت هایی در پوشش یک جمعیت خیریه، بازداشت شده بود. وی در پوشش این جمعیت، کلاس هایی شبیه به «عرفان حلقه» تحت عنوان "رهیافت به درون" برگزار می کرده و در آن تمام مقدسات دینی و ائمه اطهار و پیامبر اعظم (ص) را با بدترین الفاظ و تعابیر زیر سوال می برد و حتی اهانت می کرد. میمندی نژاد در مسائل سیاسی نیز اظهارات قابل تأملی دارد. در یکی از صوت‌های منتشرشده از جلسات، رئیس این سازمان به صراحت تأکید می‌کند ما باید با نامه‌نگاری به سازمان ملل حکومت را محکوم کنیم، یا در صوتی دیگر می‌گوید: چرا ما باید از مرگ [شهادت] قاسم سلیمانی ناراحت باشیم؟ او قاتل زنان و کودکان ماست.

 

پیش از این «کبری خزعلی» رئیس شورای اجتماعی فرهنگی زنان در خصوص موارد تخلف و مجرمانه جمعیت موسوم به امام علی(ع) در توییتر نوشته بود: «روابط شبه فرقه بین اعضا، مراد و مرید بازی، اختلاط بی‌حد و حصر زنان و مردان، ترویج تفکرات ضد دینی و التقاطی، توهین به اعتقادات و تمسخر مفاهیم دینی، ترغیب به بی‌بند و باری و ولنگاری.نمونه ای از گفته‌ها و درد و دل های شاگردانم در خصوص جمعیت موسوم به امام علی و موسس آن شارمین میمندی نژاد است...دستگیرشدن شارمین میمندی نژاد و افشای آنسوی این چهره باعث آرامش دانشجویان شد. تبریک به دختران دانشجویم که بالاخره تلاش و شکایت شما اثر کرد».

میمندی نژاد و افراد تحت مدیریت او با انتخاب عنوانی خاص برای جمعیت خود، اقدامات تأمل برانگیزی را پیگیری می کردند. توهین به مقدسات و ترویج آن در میان جوانان در قالب برگزاری کلاس های آموزشی، شبکه سازی از میان خانواده های کم بضاعت و تحریک جوانان برای عضوگیری در اغتشاشات خیابانی و موارد دیگر از جمله اقدامات این جمعیت به اصصلاح خیریه! بوده است.لازم به ذکر است که پیش از این، برخی افراد جداشده از این گروه، درباره فساد اخلاقی و نفاق در این جمعیت دست به افشاگری زدند.

پس از بازداشت  «شارمین میمندی نژاد»  مدیر مجموعه موسوم به «جمعیت امام علی(ع)» رسانه های معاند از جمله بی بی سی، صدای آمریکا و رادیو پیام اسرئیل به صورت ویژه به این موضوع پرداخته و آن را محکوم کردند.

پایاتن پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول