اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کلمبیا پیشنهاد آمریکا برای کمک تسلیحاتی به اوکراین را رد کرد

«گوستاوو پترو» رئیس‌جمهور کلمبیا پیشنهاد آمریکا برای ارسال تسلیحات روسی این کشور آمریکای لاتین به اوکراین را رد کرد.

کلمبیا پیشنهاد آمریکا برای کمک تسلیحاتی به اوکراین را رد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که کمک‌های همه جانبه واشنگتن و متحدان به اوکراین ادامه دارد، فشار آمریکا به کلمبیا برای ارسال تسلیحات به اوکراین خبرساز شده است.

گوستاوو پترو رئیس‌جمهور کلمبیا روز سه شنبه (دیروز) تایید کرد که آمریکا پیشنهاد داده است که کلمبیا تسلیحات نظامی ساخت روسیه را به اوکراین منتقل کند اما کلمبیا این پیشنهاد را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، رئیس‌جمهور کلمبیا گفت: «طی گفت‌و‌گو با ژنرال (لورا) ریچاردسون و دیگر مقامات آمریکایی به من گفته شد که به دلیل ناتوانی (کلمبیا) در فعال نگهداشتن (تسلیحات ساخت روسیه)، آنها آماده انجام این کار و ارسال آن به اوکراین هستند».

به گفته رئیس‌جمهور این کشور، تجهیزات نظامی ساخت روسیه در کلمبیا در حال حاضر در وضعیت فنی نامناسبی قرار دارند برای اینکه اخیرا فرصتی برای سرویس دهی مناسب به این تسلیحات وجود نداشته است.

گوستاوو پترو با رد پیشنهاد آمریکا برای ارسال تسلیحات به اوکراین افزود: «ما طرف هیچ کس را نمی‌گیریم. ما طرف صلح هستیم. به همین دلیل است که هیچ یک از تجهیزات روسیه در خاک ما، صرف نظر از شرایط فنی آن در این درگیری (جنگ اوکراین) استفاده نخواهد شد».

لورا ریچاردسون رئیس ستاد فرماندهی جنوبی آمریکا (ساوت‌کام) پیش از این اعلام کرده بود که ونزوئلا، کوبا، نیکاراگوئه و ۶ کشور دیگر آمریکای لاتین از تسلیحات و مهمات روسی برخوردار هستند و واشنگتن در تلاش است آنها را «با مهمات ایالات متحده تعویض کند اگر آن کشورها بخواهند تسلیحاتشان را به اوکراین ببخشند».

این اظهارنظر مقام ارشد نظامی آمریکا، واکنش «دیمیتیر پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین (ریاست جمهوری روسیه) را به دنبال داشت.

سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه طرح پیشنهادی ایالات متحده دارای محدودیت‌های قانونی است اما کرملین این موضوع را به دقت زیر نظر خواهد داشت.

رایزنی رئیس ستاد فرماندهی جنوبی آمریکا (ساوت‌کام) با کشورهای آمریکای لاتین برای ارسال تسلیحات روسی آنها به کی‌یف در شرایطی انجام شده که واشنگتن از ابتدای جنگ روسیه و اوکراین ارائه انواع حمایت‌های تسلیحاتی، مالی و اطلاعاتی به اوکراینی‌ها را در دستورکار خود قرار داده است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول