اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

سقف واردات کالا‌ی مشمول کاهش سود بازرگانی به مناطق آزاد 4 میلیارد دلار شد‌

طبق مصوبه اخیر هیات وزیران سقف واردات کالاهای مشمول کاهش سود بازرگانی به مناطق آزاد به 4 میلیارد دلار در سال رسید.

سقف واردات کالا‌ی مشمول کاهش سود بازرگانی به مناطق آزاد 4 میلیارد دلار شد‌

به گزارش خبرنگار اقتصاد خبرگزاری فارس،‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دولت در لایحه بودجه سال آینده در نظر دارد تعرفه واردات کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی را از 4 درصد به 1 درصد کاهش دهد و این برای تامین کالاهای اساسی و جلوگیری از افزایش قیمت این کالاها تصمیم‌گیری خواهد شد.

اخیراً هیات دولت در تصویب‌نامه‌ای که با امضای معاون اول رئیس‌جمهور در تاریخ 3 بهمن 1401 به وزارتخانه‌های مختلف اعلام شده است، آورده است؛ هیات وزیران در جلسه 25 دی ماه خود به پیشنهاد معاونت اقتصادی رئیس‌جمهور تصویب کرد، واردات کلیه کالاها از خارج از کشور به محدوده مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه پس از ثبت آمار در بستر سامانه جامع تجارت و تعیین منشأ ارز بانک مرکزی امکان‌پذیر خواهد بود.

دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد مکلف شده است ظرف 6 ماه بعد از ابلاغ این مصوبه با همکاری بانک مرکزی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به منظور رفع مشکلات تسویه ارزی کالاهای وارداتی به مناطق ویژه و آزاد اقتصادی نسبت به راه‌اندازی سامانه مربوطه در این مناطق و ارتباط برخط سامانه‌های اصلی اقدام نماید.

گمرک جمهوری اسلامی هم موظف شده است همکاری لازم در زمینه تعیین ارزش استنباطی کالاهای مذکور به عمل آورد.

مبنای تشخیص مواد اولیه وارداتی مورد مصرف در تولید محصولات داخلی بر اساس گواهی سازمان مناطق آزاد تجاری خواهد بود.

همچنین طبق بند 7 این مصوبه میزان واردات کالاهای مشمول کاهش سود بازرگانی موضوع بند 2 تصویب‌نامه مورخ 26 آذر 1390 به 4 میلیارد دلار در سال اصلاح می‌شود.


سقف واردات ارزان کالا

همچنین دبیرخانه شورای مناطق آزاد مکلف شده نسبت به انجام مطالعات برای ایجاد مناطق مشترک مرزی، فرامرزی و نواحی اختصاصی مشترک با سایر کشورها اقدام نماید.

سازمان بورس هم مکلف شده با همکاری دبیرخانه شورای مناطق آزاد نسبت به نظارت بر عملکرد بورس‌های مناطق آزاد اقدام نماید، در بند 10 این مصوبه وزارت نفت موظف شده است ظرف دو ماه از ابلاغ این مصوبه مشوق‌های لازم جهت توسعه سرمایه‌گذاری در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی با همکاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تدوین و برای تصویب به هیات دولت ارائه کند.


سرمایه گذاری مشترک نفتی

پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول