اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

مسؤول سازمان فضای مجازی بسیج: با تحریم نمی‌توان مسیر دانش دیجیتال را متوقف کرد

مسؤول سازمان فضای مجازی بسیج کشور گفت: هندسه ماموریتی سازمان بسیج ایجاد همگرایی و هم‌افزایی برای تشکیل یک شبکه فعال در حوزه دیجیتال است. در حقیقت هدف ما ایجاد یک شبکه مردمی برای تبلیغ و ترویج ارزش‌های ملی و مذهبی در فضای مجازی است.

مسؤول سازمان فضای مجازی بسیج: با تحریم نمی‌توان مسیر دانش دیجیتال را متوقف کرد

به گزارش خبرنگار هنر و رسانه خبرگزاری فارس، نشست خبری مرحله نهایی چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال کشور در سازمان فضای مجازی بسیج، صبح امروز با حضور مسلم معین مسئول سازمان فضای مجازی بسیج کشور برگزار شد.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج، در این نشست ضمن اشاره به جزئیات مراحل مختلف برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال در سراسر کشور گفت: سازمان فضای مجازی بسیج به عنوان یک مجموعه ذیل سازمان بسیج مستضعفین است که خود به عنوان بزرگترین نهاد مردمی جهان، فعالیت دارد. بر اساس همین شاخصه‌ها، سازمان فضای مجازی بسیج کار ویژه اصلی خود را در حوزه ماموریتی خود در فضای مجازی روی مردم‌پایه بودن فعالیت‌ها قرار داده است. هندسه ماموریتی سازمان بسیج ایجاد یک همگرایی و هم‌افزایی برای تشکیل یک شبکه فعال در حوزه دیجیتال است. در حقیقت هدف ما ایجاد یک شبکه مردمی برای تبلیغ و ترویج ارزش‌های ملی و مذهبی در فضای مجازی است.

*برگزاری نهضت سواد رسانه‌ برای تربیت نیروهای رسانه‌ای

وی ضمن اشاره به اقدامات سازمان بسیج در نهضت سواد رسانه‌ای افزود: یکی دیگر از اقدامات سازمان فضای مجازی بسیج، برگزاری نهضت سواد رسانه‌ای است و در همین زمینه برای ارتقاء سواد رسانه‌ای و تربیت نیروهای رسانه‌ای کنشگر به فعالیت خود ادامه می‌دهد. یکی دیگر از اقدامات سازمان فضای مجازی بسیج ارائه سرویس‌ها و خدماتی در فضای مجازی است. اقدام دیگر سازمان فضای مجازی بسیج نهضت تولید محتوای بومی در حوزه تولیدات فضای مجازی است. در این حوزه بخشی از تولیدات به صورت عام است و برخی دیگر تخصصی است که آن‌ها را به عنوان تولیدات دیجیتال می‌شناسند.

معین ادامه داد: رویداد تولید محتوای دیجیتال در 3 سطح برگزار می‌شود، سطح اول در حوزه شهرستان‌هاست که در قالب فراخوان‌هایی برای شناسایی تیم‌هایی برای تولیدات فضای مجازی داده می‌شود. در یک رقابت درون‌ شهرستانی، تیم‌ها با هم رقابت می‌کنند و برترین‌های آنها به مرحله استانی ورود پیدا می‌کنند. پس از مرحله شهرستان‌ها تیم‌ها در سطح استانی با هم به رقابت می‌پردازند و درنهایت برترین‌های آنها به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند. امسال برای چهارمین سال متوالی در پائیز مرحله استانی و شهرستانی برگزار شد و مرحله کشوری هم در ایام پیش رو برگزار خواهد شد.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج با اشاره به جزئیات سطوح مختلف رویداد تولید محتوای دیجیتال خاطر نشان کرد: در سطح مرحله استانی سه رشته نرم‌افزارهای موبایل، بازی موبایل و انیمیشن حضور داشت که در آبان ماه امسال انجام شد. این رویداد را بزرگ‌ترین رویداد تولید محتوای دیجیتال در سطح دنیا باید دید. همان‌طور که ابعاد برگزاری رویدادهای بسیج با هیچ جای دیگری قابل مقایسه نیست و نمونه‌ای برای آن نمی‌توان مثال زد.

*رشد 40 درصدی مشارکت بانوان در رویداد تولید محتوای دیجیتال

او ادامه داد: امسال در سطح رویدادهای استانی، هزار تیم در مراحل استانی شرکت کردند و 4 هزار و 100 نفر شرکت‌کننده حضور داشتند که با افزایش 30 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده بود. با وجود تبلیغات سوء رسانه‌های خارجی، امسال افزایش شرکت‌کننده را شاهد بودیم. در حوزه بانوان نیز رشد 40 درصدی مشارکت بانوان را شاهد بودیم. همچنین در بخش‌های پویانمایی 562 نفر و در بخش نرم‌افزاری تلفن همراه 228 نفر در رویداد تولید محتوای دیجیتال شرکت کردند.

*ورکشاپ توانمندسازی برای شرکت‌کنندگان رویداد

مسلم معین افزود: این رویداد در روزهای پیش رو و از روز 9 الی 11 بهمن‌ماه در سالن رویدادهای تخصصی تولید محتوا در لانه جاسوسی با حضور 118 تیم از سراسر کشور و حدود 600 نفر شرکت‌کننده برگزار خواهد شد. تمامی شرکت‌کنندگان این رویداد جوانان انقلاب اسلامی هستند که در حوزه نرم‌افزار و پویانمایی فعالیت دارند. این برنامه امسال در مدت زمانی بیشتر از سال گذشته و در 72 ساعت برگزار می‌شود. در کنار برنامه یک ورکشاپ توانمندسازی با حضور اساتیدی در حوزه‌های مختلف نیز برگزار می‌شود. پس از برگزاری رویداد هم شتاب‌دهنده‌ها و حمایت‌کننده‌های حوزه دیجیتال می‌توانند روی تیم‌های برگزیده رویداد و توسعه آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج گفت: در مجموعه سازمان فضای مجازی بسیج نیز اقداماتی برای تسهیل‌گری و حمایت از این مجموعه‌ها در نظر گرفته شده است که در چند بخش قابل ارزیابی است. در بخش اول تعدادی محصول که از سال گذشته رویداد برگزیده شده است، آماده عرضه به بازار است که در افتتاحیه امسال این محصولات ارائه خواهد شد. همچنین این رویداد به یک اختتامیه بزرگ در قالب جشنواره فضای مجازی ختم خواهد شد که در دهه فجر در سازمان بسیج مستضعفین بیش از هزار نفر از فعالان و برگزیدگان فضای مجازی گرد هم خواهند آمد و از آنها تجلیل خواهد شد. در این اختتامیه چهره سال فضای مجازی کشور نیز معرفی خواهد شد.

وی ادامه داد: سازمان بسیج در این رویداد عرصه‌ای برای استعدادیابی در سراسر کشور فراهم می‌کند، به عنوان مثال؛ سال گذشته یک تیم نوجوان از شهر دهلران استان ایلام با میانگین سنی پایین  در این برنامه حضور داشتند. همچنین در حوزه آی تی و تولید محتوا نیز به عنوان تسهیل‌گر و شتاب‌دهنده  سازمان فضای مجازی بسیج فعالیت دارد.

*حضور کشورهایی از منطقه و اروپای شرقی در ایران

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج در پاسخ به سوال خبرنگار فارس، درباره برنامه‌ریزی برای ابعاد بین‌المللی این رویداد گفت: همان‌طور که می‌دانید معمولا شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی مورد بی‌مهری‌هایی از سمت شتاب‌دهنده‌ها در عرصه بین‌المللی مواجه می‌شوند، اما با این حال بخشی از کشورهای منطقه و کشورهای اروپای شرقی به واسطه برخی محصولات، تولیدات و حضور شرکت‌های ما در رویدادهای کشورهای مختلف، در حال سازماندهی برای حضور در رویداد تولید محتوای دیجیتال هستند. همچنین برخی از مهمان‌‌‌‌‌های خارجی که در حوزه تولید محتوا فعالیت دارند نیز برای اختتامیه این رویداد دعوت شده‌اند.

او ادامه داد: همچنین در حوزه بین‌الملل می‌توان به ترجمه بازی‌های فرمانده مقاومت و سفیر عشق به زبان‌های بین‌المللی برای عرضه در سطح جهانی آماده شده است. بازی‌های فاخری در حوزه تجاری انجام می‌شود و با توجه به ظرفیت‌های همین رویدادها و بهره‌گیری از توان تیم‌هایی از سراسر کشور، شبکه‌ای از تولید محتوا در سطح کشور شکل می‌گیرد و پروژه‌های بزرگ بین نیروهای متخصصی در سطح کشور تقسیم می‌شود.

*اهمیت حوزه دیجیتال همانند دانش هسته‌ای است

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج در پایان ضمن اشاره به تحریم‌های اخیر گفت: تحریم‌های موجود یک شوی تبلیغاتی است و برای بسیاری از کشورهایی که می‌خواهند وارد لبه دانش بشوند محدودیتی وجود دارد. در گذشته نیز چنین محدودیت‌هایی به وجود آمده، اما کشورهای غربی از آن برای مقاصد سیاسی استفاده می‌کنند. بدون تردید با تحریم نمی‌توان مسیر دانش دیجیتال را متوقف کرد. حوزه دیجیتال همانند دانش هسته‌ای در حوزه فضای مجازی اهمیت دارد. در صورتی می‌توان حوزه‌ای را تحریم کرد که دانش آن وابستگی داشته باشد.

پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/ ت 326

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول