اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کنست قانون آپارتاید علیه کرانه باختری را تصویب کرد

کنست رژیم صهیونیستی، روز گذشته، تمدید قانون آپارتاید در کرانه باختری را به طور نهایی تصویب کرد.

کنست  قانون آپارتاید علیه کرانه باختری را تصویب کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی عصر ‌روز گذشته، در خوانش دوم وسوم درخواست تمدید قانون آپارتاید، به آن رأی مثبت و نهایی داد. قانونی که طبق آن، امتیازات ویژه‌ای به شهرک نشینان صهیونیست‌ مقیم کرانه باختری، در مقابل فلسطینی‌های ساکن این منطقه می‌دهد و به گفته تحلیلگران فلسطینی، مقدمه‌چینی صهیونیستها برای الحاق کرانه باختری به سایر اراضی اشغالی فلسطین است.

به نوشته وبگاه «عرب ۴۸»، در سومین خوانش قانون آپارتاید در کنست، ۳۹ نماینده با پیشنهاد پیش‌نویس این قانون موافقت کردند و ۱۲ نفر با آن مخالفت کردند و به این ترتیب این قانون تا ۱۵ فوریه ۲۰۲۸، تمدید و اجرا خواهد شد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که در دهم ژانویه جاری، کنست به تمدید این قانون در کرانه باختری اشغالی رای داده بود و ۵۸ عضو کنست از ائتلاف کابینه و اپوزیسیون با پیش‌نویس این قانون موافقت و ۱۳ نفر دیگر مخالفت کردند. در آن زمان، پیش‌نویس قانون به کمیسیون خارجی و امنیت کنست برای خوانش دوم و سوم ارجاع داده شد. 

این در حالی است که کابینه بنت - لاپید، سال گذشته به دلیل شکاف‌ها و اختلافات و نیز مخالفت اپوزیسیون به ریاست نتانیاهو، با هدف فشار بر آنها و سرنگونی آن، در تمدید این قانون ناکام مانده بود.

این قانون که پنج سال یکبار تمدید می‌شود و صهیونیستها آن را قانون «وضعیت فوق العاده» می‌نامند، از بعد از جنگ ۶ روزه بین عرب‌ها و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ و اشغال کرانه باختری اجرایی شد. فلسطینی‌ها آن را قانون «آپارتاید» یاد می‌کنند زیرا به نفع صهیونیست‌های ساکن شهرک‌های کرانه باختری است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول