اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

دستگاه‌های دیپلماسی کشور اهانت به قرآن را پیگیری حقوقی کنند

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اهانت به قرآن را گناه غیر قابل بخششِ مزدوران و فریب خوردگان دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتیِ نظام سلطه دانست و گفت: نهادهای بین‌المللی جهان اسلام و دستگاه‌های فرهنگی و دیپلماسی کشور باید قاطعانه به پیگیری حقوقی و جرم انگاری این اقدامات ورود کنند.

دستگاه‌های دیپلماسی کشور اهانت به قرآن را پیگیری حقوقی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بیانیه جامعه مدرسین در محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«قال الله العزیز الحکیم: انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون»

 حرکت جاهلانه اخیر در برخی کشورهای اروپایی و اهانت به قرآن کریم؛ ادامه ستیز هدفمند غرب با اسلام و اقدامی بر اساس اسلام‌هراسی برای مقابله با گسترش گرایش به معنویت و معارف اسلامی است. از سوی دیگر هدف از این جنایت آن است که ملت‌های مسلمان را که از این جسارت بزرگ به خشم آمده و جریحه‌دار می‌شوند از مسائل و تحولات دنیای اسلام و آن چه امروز صهیونیسم بین الملل و دولت‌های غربی در باتلاق آن گرفتارند؛ غافل سازد.

این گناه غیر قابل بخششِ مزدوران و فریب خوردگان دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتیِ نظام سلطه در اهانت به مقدسات اسلامی، بیش از گذشته دروغ و تزویر آنان را نسبت به آزادی بیان و حقوق بشر در غرب آشکار می‌سازد و دولت های غربی نمی‌توانند با سخنان فریبنده و میان تهی، خود را از اتهام همراهی با این پدیده‌ی زشت تبرئه کنند.

حمایت و فراهم سازی بسترهای هتک مقدسات اسلامی توسط دولت‌های غربی نشان می‌دهد که غرب برخلاف ادعاهای خود بهره‌ای از منطق و استدلال نبرده است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این اهانت به قرآن مجید؛ کتاب رحمت و حِکمت و عدالت را محکوم کرده و اعلام می‌دارد:

لازم است نهادهای بین المللی جهان اسلام و دستگاه‌های فرهنگی و دیپلماسی کشور، قاطعانه به پیگیری حقوقی و جرم انگاری این اقدامات ورود کنند.

اقدامات فرهنگی و تبلیغاتی مؤثری در سطح جهانی برای مبارزه‌ی فرهنگی با هتاکی‌های غرب، طرح ریزی و اجرایی شود و نهادهای دست اندرکار، با جدیت از آن حمایت کنند.

پایان پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول