اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: اوضاع در اروپا و جهان بسیار متشنج است

سخنگوی کرملین با بیان اینکه تحویل تانک‌های آبرامز آمریکایی به کی‌یف یک ایده شکست خورده است، گفت که این تانک‌ها نیز مانند دیگر ادوات جنگی اوکراین ارسالی در آتش خواهند سوخت.

کرملین: اوضاع در اروپا و جهان بسیار متشنج است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) گفت که ارائه تانک به اوکراین، ایده‌ای از پیش شکست‌خورده است.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین توضیح داد: «تحویل تانک‌های آبرامز آمریکایی به اوکراین یک ایده شکست خورده است و این تانک‌ها نیز مانند دیگر [ادوات جنگی ارسالی] در آتش خواهند سوخت».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه اوضاع در اروپا و جهان بسیار متشنج است، اظهار داشت: «هیچ دستاویزی هم برای تنش‌زدایی وجود ندارد. هیچ چشم‌اندازی برای راهکار پایان دادن به اختلافات بر سر اوکراین نیست».

سخنگوی کرملین ضمن رد هرگونه مذاکره احتمالی با برلین برای منصرف کردن آنها از ارسال تانک‌ به اوکراین، تصریح کرد: «چشم انداز توسعه اوضاع در جهان با در نظر گرفتن مسیر ناتو، نوید کاهش تنش‌ها را نمی‌دهد و ما باید مراقب خود باشیم».

طبق این گزارش، پسکوف درباره اظهارات کی‌یف مبنی بر بمباران شهرهای روسیه نیز گفت: «این رژیم از هیچ چیزی شرم نمی‌کند و این مؤید صحت نیات ما برای محافظت از خود در برابر خطر است».

بامداد امروز خبرگزاری «آناتولی» در خبری اختصاصی به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: «[جو] بایدن [رئیس جمهور آمریکا] احتمالا روز چهارشنبه برنامه‌ها برای ارسال تانک‌های آبرامز ام۱ به اوکراین را اعلام می‌کند». (جزئیات بیشتر)

این تصمیم دولت آمریکا سرانجام به اختلاف نظر ایجاد شده بین کشورهای غربی و آلمان که موافقتش با ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین را مشروط به اقدام مشابه نخست آمریکا در ارسال تانک‌هایش به اوکراین کرده بود پایان می‌دهد.

متحدان غربی اوکراین  که از ابتدای سال ۲۰۲۳ تلاش کرده‌اند موج ارسال تسلیحات برای کی‌یف را با ارسال تسلیحات سنگین جدید و بی‌سابقه‌ تشدید کنند، در هفته‌های اخیر با مانور روی اینکه روسیه قصد تجمیع و تدارک قوایش برای اجرای دور جدیدی از حملات سنگین در اوکراین را دارد آلمان را برای موافقت با ارسال تانک‌های پیشرفته لئوپارد به اوکراین تحت فشار گذشتند.

روز گذشته نیز «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه ضمن اشاره به از بین رفتن سلطه غرب بر جهان، گفته بود جهان چند قطبی در حال ظهور است که نمی‌توان قدرت‌های جدیدی مانند چین و هند را در نظر نگرفت.

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول