اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: آلمان با ارسال تانک به اوکراین، درگیری‌ را به سطح جدید می‌کشاند

سفارت روسیه در برلین در واکنش به تصمیم دولت آلمان برای ارسال تانک به کی‌یف، گفت این تصمیمِ «بسیار خطرناک» درگیری را به سطح جدیدی از رویارویی می‌برد.

مسکو: آلمان با ارسال تانک به اوکراین، درگیری‌ را به سطح جدید می‌کشاند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفارت روسیه در برلین چهارشنبه (۲۵ ژانویه، پنجم بهمن) گفت تصمیم برلین در تایید ارسال تانک‌های لئوپارد ۲ به اوکراین به این معنی است که این کشور  از مسئولیت تاریخی خود در قبال روسیه ناشی از جنایات نازی‌ها در جنگ جهانی دوم چشم‌پوشی می‌کند. 

سفارت روسیه در بیانیه‌ای تند افزود این اقدام تنش را به سطح جدیدی می‌برد و باعث تشدید دائمی می‌شود. سرگئی نچایف سفیر روسیه در برلین گفت: این تصمیمِ به شدت خطرناک درگیری را به سطح جدید تقابل می‌برد و با بیانیه‌های سیاستمداران آلمانی درباره عدم تمایل جمهوری فدرال آلمان به کشانده شدن به آن (جنگ اوکراین) در تضاد است. 

وی افزود: چنین اقدامی، اعتماد متقابل را از بین می‌برد و آسیب‌های جبران ناپذیری را به وضعیت روابط روسیه و آلمان که قبل از این هم اسفناک بود، وارد می‌کند و امکان عادی‌سازی روابط در آینده قابل پیش‌بینی را در ابهام فرو می‌برد. 

در بخش دیگری از این بیانیه انتقادی آمده است: با تایید رهبری آلمان، تانک‌های جنگی بار دیگر به جبهه شرقی فرستاده می‌شود که نه تنها مرگ سربازان روس بلکه جمعیت غیرنظامی را در پی خواهد داشت. 

دولت آلمان چهارشنبه اعلام کرد که ۱۴ فروند تانک لئوپارد ۲ به اوکراین ارسال می‌کند که با استقبال کشورهای متحد آن همراه شد. به گفته یکی از سخنگویان دولت آلمان، برنامه برلین این است که به سرعت دو گردان تانگ لئوپارد ۲ برای اوکراین ایجاد کند و همچنین به زودی آموزش نظامیان اوکراینی در آلمان آغاز خواهد شد.

آلمان طی هفته‌های اخیر بارها با درخواست‌های مکرر مقام‌های اوکراین برای ارسال تانک به این کشور مواجه شده و حتی برخی کشورهای اروپایی از قبیل لهستان هم به آلمان در این باره فشار آورده‌اند. چندی قبل یک منبع در دولت آلمان به خبرگزاری رویترز خبر داد که برلین فقط به شرطی با ارسال تانک به اوکراین موافقت می‌کند که آمریکا نیز ابتدا تانک‌های خودش را به کی‌یف بفرستد.

در خبرها آمده بود که دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در تدارک آن است که برای تشویق آلمان به فرستادن تانک‌هایش به اوکراین، تانک‌های آمریکایی «آبرامز» را به کی‌یف ارسال کند.

مقام‌های روس بارها به آمریکا و متحدانش درباره عواقب کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین هشدار داده‌اند و اخیرا برخی مسئولان مسکو هشدار دادند که تانک‌های کشورهای غربی در آتش خواهند سوخت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول