اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

افزایش ۴ برابری برپایی مراسم اعتکاف در گیلان نسبت به سال گذشته

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از افزایش چهار برابری برپایی مراسم اعتکاف در گیلان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: مراسم اعتکاف در بیش از ۱۰۰ نقطه گیلان برگزار می‌شود.

افزایش ۴ برابری برپایی مراسم اعتکاف در گیلان نسبت به سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت الاسلام سعید مهدوی امروز در نشست هم‌اندیشی و هماهنگی برپایی اعتکاف در گیلان با بیان اینکه دشمن در تلاش برای کاهش معنویت در کشور است، اظهار کرد: دشمنان اسلام معنویت جوانان و آحاد مردم را هدف قرار داده است. 

وی با اشاره به نقش معنویت در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: هویت ایران اسلامی با معنویت گره خورده است، لذا به این منظور برپایی اعتکاف به عنوان یک عمل معنوی و ارزشمند ضریب اهمیت ویژه‌ای دارد. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر لزوم مقابله با جنگ رسانه‌ای و ترکیبی دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و باورهای دینی مردم افزود: اعتکاف و سایر فرایض دینی سپر بلای انحرافات فرهنگی و اعتقادی بوده باید بیشتر مورد توجه متولیان امر قرار گیرد زیرا تغییر نگرش‌ها و باورهای دینی و سبک زندگی اسلامی هدف اصلی دشمن است. 

مهدوی با اشاره به برپایی مراسم اعتکاف در بیش از ۱۰۰ نقطه گیلان بیان کرد: مساجد شهرها و روستاهای گیلان، برخی دانشگاه‌ها و بقاع متبرکه آمادگی برپایی فریضه نورانی اعتکاف هستند و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است. 

وی از افزایش چهار برابری برپایی مراسم اعتکاف در استان گیلان خبر داد و گفت: استقبال خوبی از سوی مردم بویژه نسل جوان و نوجوان در برپایی اعتکاف صورت گرفته که استقبال جوانان کم نظیر است. 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان نقش مراسم اعتکاف در اجرای فرضیه جهاد تبیین را بسیار موثر دانست و تصریح کرد: حضور روحانیون و مبلغین خوش ذوق و متعهد در برپایی فریضه اعتکاف در گیلان، با توجه به قرارگیری ایام اعتکاف با دهه فجر می‌تواند این فریضه جنبه جهاد تبیینی هم داشته باشد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول