اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

اتهام زنی باکو علیه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان از همتای آمریکایی خود خواست در زمینه ماجرای جاده «لاچین» اظهارات درست بیان کند.

اتهام زنی باکو علیه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا را به دروغگویی متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» «آیخان حاجی‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان به اظهارات اخیر «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر لزوم رفع محاصره مسیر  «لاچین» پاسخ داد.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در توییتی نوشت: «سخنگوی عزیز، بر خلاف سخنان شما بیش از ۱۰۰۰ وسیله نقلیه به منطقه قره باغ عرضه می شود می کند. بهتر است که از ارمنستان بخواهید به تعهدات خود عمل و فعالیت‌های غیرقانونی را متوقف کند.»

در روزهای گذشته وزیر خارجه آمریکا نیز خواستار رفع انسداد مسیر مهم لاچین شده بود.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان با وجود آتش بس، کماکان درگیری دارند و برخی عوامل منتسب به باکو مسیر مهم «لاچین» که قره باغ با جمعیت ارمنی نشین را به ارمنستان وصل می‌کند، مسدود کرده‌اند.

در یک ماه و نیم  ذشته، معترضان جمهوری آذربایجانی با در دست داشتن پلاکاردها و پرچم‌ها، کریدور لاچین را مسدود کرده‌اند. آن‌ها دسترسی به قره باغ کوهستانی را مسدود و غذا، دارو و تدارکات را برای ۱۲۰۰۰۰ ساکن ارمنی قطع کرده‌اند(جزئیات بیشتر).

روسیه نیز روز سه شنبه اعلام کرد که به شدت در تلاش است تا مناقشه بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر مسیر «لاچین» که ارمنستان را به منطقه ارمنی نشین قره باغ کوهستانی متصل می‌کند، حل کند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در پاسخ به سئوالی درباره اظهارات وزیر خارجه آمریکا در مورد تنش باکو و ایروان گفت: «روسیه به تلاش  دشوار در زمینه تنش  ارمنستان و جمهوری آذربایجان ادامه می‌دهد.»

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول