اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مجمع بانوان شورایی در شهرستان ری تشکیل شود

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری گفت: تشکیل مجمع بانوان شورایی به‌عنوان اندیشه‌کده‌ای برای بانوان توانمند با هدف اشتراک‌گذاری فرصت‌ ها و چالش‌ها و معرفی ظرفیت‌ها به منظور مطالبه از مسئولان در دستور کار قرار گیرد.

مجمع بانوان شورایی در شهرستان ری تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، جعفر شربیانی عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در جمع بانوان عضو شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان ری با اشاره به نقش شوراها در توسعه شهر و روستا اظهار کرد: آنچه شوراها را از سایرین متمایز می‌کند دغدغه پیگیری مشکلات مردم است و در واقع شوراها از طریق ایجاد ظرفیت در دستگاه‌ها مشکلات مردم و جامعه پیرامونی را پیگیری و به حداقل می‌رسانند.

وی با اشاره به محدود بودن منابع برای ارائه خدمات افزود: مشکلات و معضلات نامحدودی در سطح شهرستان ری وجود دارد که بیان آن توسط بانوان لزوم پیگیری را بیشتر می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری با اشاره به رویکرد شورای شهرستان در اولویت‌بندی مشکلات گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود توصیه می‌کنم تشکیل اولین مجمع بانوان شورایی روستاها، شهرها و بخش‌های شهرستان ری به‌عنوان اندیشکده‌ای برای بانوان توانمند با هدف به اشتراک‌گذاری فرصت‌ها و چالش‌ها در روستا و معرفی ظرفیت‌ها به منظور مطالبه از مسئولینی که در جایگاه قدرت هستند در دستور کار بانوان شورایی قرار گیرد.

شربیانی بیان کرد: شورای شهرستان ری میزبان بانوان برای تشکیل مجمع بانوان شورایی خواهد بود و در راستای پیگیری مطالبات بانوان، اتصال و ارتباط با مدیران مربوطه را ایجاد خواهد کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه حجاب از اولویت‌ها و چالش‌های جامعه امروز است تصریح کرد: در فرمایشات مقام معظم رهبری همواره به موضوعات مطرح شده در شعار «زن، زندگی و آزادی» اشاره می‌شود و اساساً این شعار از ابتدا در انقلاب و نظام ما تأثیرگذار بوده است و اگر به شاخص‌های حوزه بانوان توجه شود، تفاوت قابل‌توجهی از لحاظ آماری در سال‌های گذشته و امروز بانوان داشته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حضور چشمگیر بانوان در عرصه های مختلف آموزشی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ورزشی گفت: برخی از بانوان در خارج یا داخل کشور صاحب کرسی و صاحب‌نظر هستند که در بستر نگاه جمهوری اسلامی به زن، در مدارس و دانشگاه‌ها رشد پیدا کرده و امروز در دنیا حرفی برای گفتن دارند.

شربیانی با بیان اینکه مقایسه جایگاه بانوان در کشور ما و کشورهای خاورمیانه یا سایر کشورهای همسایه دارای تفاوت معناداری است افزود: این شعار مورد توجه نظام جمهوری اسلامی است لذا نظام باید با مصادره و اشاعه آن، کارنامه خود را در این حوزه ارائه دهد.

وی ادامه داد: از دیدگاه من «هویت و استقلال» نیز باید به شعار «زن، زندگی و آزادی» اضافه شود و شعار «زن، هویت، استقلال» کامل‌تر خواهد بود زیرا کشور ما مادرانی دارد که در دفاع مقدس، دفاع از حرم، حوزه سلامت، امنیت و ... با تکیه بر هویت واقعی خود فرزندانی را تربیت کردند که باعث استقلال کشور شده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: هویت دارای نمادی است و نماد هویتی بانوان ما در تاریخ هزاران ساله کشور «پوشش» است و در واقع پوشش، هویت زن ایرانی را از لحاظ ظاهر و محتوا متمایز کرده و این همان موضعی است که دشمن در خصوص آن هدف‌گذاری کرده است اما این در حالی است که «حجاب و پوشش» کشور ما را به سمت‌وسوی استقلال برده است.

پایان پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول