اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

روایت فجر| موضع آیت‌الله خادمی نسبت به دولت موقت چه بود؟

روایت بهمن ۱۳۵۷ روایت روزهای آمیخته با اشک و لبخند است، روزهایی که مردم به امید دیدار «روح‌الله» تا پای جان ایستادند و با ایستادگی خود اتفاقات درخشانی را در تاریخ رقم زدند، در ادامه سلسله روایت‌های بهمن ۱۳۵۷ به روز هفدهم رسیده‌ایم.

روایت فجر| موضع آیت‌الله خادمی نسبت به دولت موقت چه بود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، دیروز بود که خبر پیچید امام(ره) به‌طور رسمی بازرگان را به‌عنوان نخست‌وزیر دولت موقت اعلام کردند و در پی این اعلام، تأکید کردند که مردم نظر خود را درباره این انتخاب اعلام کنند و امروز خبر می‌رسد که ایران یکپارچه شادمان است و اعلام حمایت می‌کند.

 

دو روز است که در اصفهان حضور دارم و امروز مردم قصد دارند در پی تأکید امام، راهپیمایی بزرگ خود را در خیابان‌های منتهی به میدان نقش‌جهان انجام دهند و برای حضور در این تجمع گسترده، خودم را به خیابان سپه می‌رسانم و  با آن‌ها یک‌صدا فریاد سرنگونی دولت بختیار و رژیم پهلوی را سر می‌دهم.

محوریت این راهپیمایی مانند دیگر اقدامات، آیت‌الله خادمی است و این محوریت در حالی است ایشان که به خوبی از گرایش‌های سیاسی بازرگان به‌عنوان عضو برجسته نهضت آزادی و از رابطه نهضت آزادی و جبهه ملی اطلاع دارند و به یاد دارم که حدود یک ماه قبل از روی کار آمدن دولت بازرگان در مصاحبه‌ای گفته بودند: 

«ما نه مخالف و نه موافق جهه ملی هستیم.»

همچنین امام خمینی(ره) نیز در حکم بازرگان هدف دولت را به‌گونه‌ای مشخص کرده بودند که مأموریت‌های دولت کاملاً روشن و مبتنی بر موقتی بودن تأکید شده بود.

۱۷ بهمن، روز همبستگی نیروی هوایی با مردم

در میان راهپیمایی خبرهایی به گوش می‌رسد که نیروی هوایی اعلام کرده  می‌خواهد راهپیمایی کند و نشان دهد که  عملا با مردم است.

کارکنان نیروی هوایی باهم وعده می‌کنند تا در خیابان فروغی، چهارباغ پایین، مسجدسید، سبزمیدان میدان احمدآباد راهپیمایی کنند و بعد از آن برای نماز مغرب و عشا به میدان احمدآباد برسند،پس از آن نماز را به امامت آیت‌الله طاهری بخوانند و متفرق شدند و با خلق این تصاویر می‌توان گفت تقریبا دیگر در اصفهان حکومت نظامی وجود نداشت.

مردمی که فریاد سرنگونی دولت بختیار را سر دادند

پس از راهپیمایی کارکنان نیروی هوایی تصمیم می‌گیرم سری به دکه روزنامه فروشی بزنم و اولین انتخابم کیهان است که اینطور امروز را روایت می‌کند: قضات و پزشکان قانونی و کارمندان و وکلای دادگستری اصفهان بازگشت امام خمینی(ره)‌ را به کشور شادباش گفتند؛ امروز به درخواست امام(ره) در تهران، اصفهان و دیگر شهرهای ایران تظاهراتی در حمایت از مهندس بازرگان برگزار شد.

در روزنامه سلام نیز اوضاع اصفهان  اینگونه بیان شده است: اکثر جمعیت شهر اصفهان در خیابان‌ها تظاهرات کردند و چند هزار نفر از مردم که در میدان بزرگ شهر اجتماع کرده بودند، فریاد سرنگونی دولت بختیار و پیروزی مهندس بازرگان را سر داده بودند.

در روزنامه اطلاعات هم نقل شده است: هزاران نفر از مردم اصفهان در مدرسه سلطانی چهارباغ گرد هم آمدند و چند سخنرانی پیرامون اهداف حکومت اسلامی را استماع کردند.

پایان پیام/۶۳۱۲۵/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول