اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

2700 دانشمند ایرانی به کشورمان بازگشتند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: دو هزار و ۷۰۰ دانشمند ایرانی که به خارج از کشور مهاجرت کرده بودند، در یک سال و نیم اخیر به ایران بازگشتند.

2700 دانشمند ایرانی به کشورمان بازگشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، احمد ریواده، معاون سیاسی،  امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان امشب در نشستی با اصحاب رسانه و خبرنگاران در فرمانداری شهرستان شاهرود، با بیان اینکه هدف دولت سیزدهم پاسخگویی به مردم بوده و این مهم به همه مسؤولان ابلاغ شده است، اظهار کرد: شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان بیش از هر زمان دیگری با ریاست شخص استاندار سمنان فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم ریاست شورای اطلاع‌رسانی در استان‌ها را به استانداران سپرده است، اضافه کرد: این شورا، مدیران را مکلف کرده تا در صورت بروز ابهامات یا پرسشی از سوی رسانه‌ها یا در فضای مجازی، ظرف مدت یک ساعت پاسخگوی مسأله باشند و پاسخ خود را به‌صورت رونوشت به شورای اطلاع‌رسانی استان نیز ارسال کنند.

معاون سیاسی،  امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه رئیس‌جمهور در ابتدای دولت مردمی از طرح تحولی رونمایی کرد که چالش‌ها و تحولات لازم در تمام عرصه‌ها در آن لحاظ شده است، گفت: همه دولت‌مردان باید وظایف محوله را بر حسب عملکردها تنظیم کنند.

ریواده با بیان اینکه اتفاقات بسیار خوبی در این دولت رخ داده اما عده‌ای علاقه به شنیدن و نوشتن در این خصوص ندارند، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسؤولان سازمان تبلیغات اسلامی فرمودند که اقدامات نباید صرفاً ویترینی و بی‌اثر باشد و باید مدیران در دولت خود را آماده هرگونه نقد و پاسخگویی کنند.

وی با بیان اینکه در ارزیابی‌های صورت‌گرفته در ۱۱ شاخص از ۱۳ شاخص، استان سمنان در بین پنج استان برتر کشور قرار دارد، اضافه کرد: در دولت سیزدهم بالغ بر ۱۵۰ کاروان مردمی با حضور شخص استاندار و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در نقاط مختلف استان برگزار شده تا مردم از نزدیک و چهره به چهره مشکلاتشان را عنوان کنند.

معاون سیاسی،  امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه ۷۸ درصد مدیران استان سمنان در دولت سیزدهم تغییر کردند و سمنان در این شاخص رتبه اول را دارد، گفت: امروز خوشبختانه سهم مدیریت شهرستان‌های استان سمنان ارتقا پیدا کرده است.

ریواده با بیان اینکه ۱۴ درصد کل تسهیلات مصوب کشور به استان سمنان اختصاص یافته و در سفر دور قبل رئیس‌جمهور به استان سمنان شاهد ۱۰ هزار میلیارد تومان مصوبه بودیم، بیان کرد: ۱۰ هزار فقره وام ۱۵ میلیون تومانی مصوب سفر اول رئیس‌جمهور در استان پرداخت شده که نشان می‌دهد اقدامات خوبی در راستای اشتغال و توسعه صورت گرفته است و خبرنگاران باید به ما در راستای بیان این اقدامات کمک کنند.

وی با بیان اینکه در یک سال و نیم اخیر دو هزار و ۷۰۰ دانشمند ایرانی که به خارج از کشور مهاجرت کرده بودند، به ایران بازگشته‌اند، اظهار کرد: ما در رصد منظومه شمسی و تلسکوپ امروز در زمره ۱۰ کشور شاخص جهان هستیم و این‌ها کارهایی است که برای توسعه کشور عزیزمان رخ داده است.

معاون سیاسی،  امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه ۴۹۲ مصوبه در سفرهای استاندار سمنان به مناطق مختلف تصویب و ۸۲ درصد از آن‌ها اجرایی شده است، بیان کرد: روابط عمومی دستگاه‌ها موظف هستند تا این مصوبات را در اختیار همه رسانه‌ها قرار دهند تا اگر دیگربار سفرهایی برگزار شد، مردم در جریان آنچه در دور نخست این سفرها اتفاق افتاده است، قرار گیرند.

پایان پیام/74036/م/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول