اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مرحله سوم مدیریت مصرف آرد و نان در فارس اجرا می‌شود

استاندار فارس به اجرای مرحله سوم طرح ساماندهی مدیریت مصرف آرد و نان در فارس اشاره کرد و گفت:در مرحله سوم طرح سهمیه بندی آرد از نانوایی‌ها برداشته خواهد شد و ملاک تخصیص آرد خرید نان از نانوایی‌ها خواهد بود.

مرحله سوم مدیریت مصرف آرد و نان در فارس اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد هادی ایمانیه در جلسه شورای اداری استان به اجرای مرحله سوم طرح ساماندهی مدیریت مصرف آرد و نان در فارس اشاره کرد و افزود: در مراحل قبل با تلاش‌های معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، جهاد کشاورزی، دارایی و سازمان صمت استان رتبه‌ی برتر کشور به استان اختصاص یافت، در جلسه استانداران با معاون اقتصادی وزیر کشور هم اجرای مناسب این طرح در فارس به صورت الگو در کشور معرفی شد. در مرحله سوم این طرح سهمیه بندی آرد از نانوایی‌ها برداشته خواهد شد و ملاک تخصیص آرد خرید نان از نانوایی‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: سهمیه‌ای به نانوایی‌ها اختصاص داده می‌شود که این زحمتکشان متضرر نشوند؛ دولت، قبلاً ۱۵ درصد اضافه بر خرید مردم به سهمیه آنان اضافه می‌کرده که در مرحله سوم به ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت، همچنین در این مرحله به فرمانداران اختیار داده شده تا سقف ۱۲ درصد سهمیه برای ایشان منظور کنند که برای مواردی استفاده خواهد شد که نان باکیفیت و مرغوب طبخ شود؛ و به هیچ وجه افزایش قیمت در این مرحله نخواهیم داشت.

استاندار فارس به گلایه‌ی به حق مردم درخصوص کیفیت نان اشاره و خاطرنشان کرد: از ظرفیت‌های ۳۷ درصدی این مرحله به منظور ترغیب نانوایی‌ها به طبخ نان باکیفیت استفاده شود.

عضو هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر لزوم توجه به سلامت مردم تاکید و اضافه کرد: علم ثابت کرده نان بدون سبوس عامل بسیاری از بیماری‌ها نظیر سکته‌های قلبی و عروقی، دیابت و تعدادی از انواع سرطان است. وقتی سبوس جدا نشود بسیاری از این عوارض کاسته می‌شود و جنبه محافظتی پیدا می‌کند که نقش مؤثری در تأمین سلامت مردم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه نانوایی‌ها اظهار می‌کنند درصورتی که سبوس گندم جدا نشود زمان پخت افزایش می‌یابد و درنتیجه میزان فروش کاسته خواهد شد، گفت: حدود ۳۴۰۰ نانوایی در فارس فعال است و ۵۰ نانوایی به پخت نان کامل در یک شیفت اقدام خواهند کرد؛ امیدواریم بتوانیم به مرور زمان افزودنی‌های مفید از جمله آهن، روی و فولیک اسید را نیز به آن اضافه کنیم.

استاندار فارس همچنین به تمرکز بیشتر مدیران در راستای جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان موظف به برپایی منظم میزهای خدمت هستند.

وی از هزینه شدن مازاد درآمدهای استان در فارس خبر داد و افزود: برخی از مسائل استان را می‌توان از همین طریق حل کرد.

ایمانیه با اشاره به اینکه سه چهارم مصرف گاز کشور به مصارف خانگی اختصاص دارد خواستار اصلاح الگوی مصرف و ارائه راه‌کارهای تشویقی به منظور تغییر. تکنولوژی صنایع شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول