اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: غرب مستقیماً در جنگ اوکراین دخیل است

سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه دخالت غرب در جنگ اوکراین در حال افزایش است، گفت موضوع تغییر وضعیت عملیات نظامی ویژه، به دلیل ارسال تانک‌های آمریکایی و آلمانی به کی‌یف، در دستور کار نیست.

کرملین: غرب مستقیماً در جنگ اوکراین دخیل است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) ارسال تسلیحات توسط کشورهای غربی به اوکراین را به معنای دخالت مستقیم آنها در جنگ توصیف کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «اظهارات مکرر کشورهای اروپایی درباره اینکه ارسال تسلیحات مختلف از جمله تانک به اوکراین اصلا به معنای دخالت این کشورها در جنگ اوکراین نیست، [اشتباه است]».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «همه آنچه که ائتلاف [ناتو] و کشورهای غربی انجام می‌دهند به عنوان دخالت مستقیم در جنگ تلقی می‌شود، و شاهد آن هستیم که [این مداخله] در حال افزایش نیز هست».

سخنگوی کرملین در واکنش به اظهارات «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین مبنی بر اینکه تمایلی به دیدار با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود ندارد، گفت که او دیگر در حد و قواره پوتین نیست که بخواهد با او مذاکره کند.

طبق این گزارش، پسکوف اظهار داشت که زلنسکی مدت‌هاست که دیگر حتی حریف لایقی برای رئیس‌جمهور روسیه نیست، زیرا او به تعهدات خود در توافق‌نامه مینسک عمل نکرد، اما در عوض آماده جنگ بود.

وبگاه «ریانووستی» به نقل از وی نوشت: «ما می‌دانیم که زلنسکی با چه وعده‌هایی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد. به یاد آوردن آنها برای ما و کسانی که به او رأی دادند، اصلا دشوار نیست. او مشکل دونباس را حل نکرد، او به توافقات مینسک عمل نکرد. البته معلوم شد که قرار هم نبود آنها را برآورده کند، بلکه خود را برای جنگ آماده می‌کرد».

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرد که موضوع تغییر وضعیت عملیات نظامی ویژه در اوکراین، به دلیل ارسال تانک‌های آمریکایی و آلمانی به کی‌یف، در دستور کار نیست.

روز گذشته نیز پسکوف با بیان اینکه تحویل تانک‌های آبرامز آمریکایی به کی‌یف یک ایده شکست خورده است، گفت که این تانک‌ها نیز مانند دیگر ادوات جنگی اوکراین ارسالی در آتش خواهند سوخت. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول