اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

نخست‌وزیر پیشین ژاپن: روسیه شکست نمی‌خورد

نخست‌وزیر پیشین ژاپن شکست مسکو در درگیری با کی‌یف را «تقریباً غیرممکن» دانست.

نخست‌وزیر پیشین ژاپن: روسیه شکست نمی‌خورد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری کیودو ژاپن گزارش داد یوشیرو موری نخست‌وزیر پیشین ژاپن تاکید دارد که شکست مسکو در درگیری با کی‌یف تقریباً غیرممکن است. 

این مقام سابق ژاپنی همچنین از خبرگزاری‌های ژاپنی انتقاد کرد و گفت گزارش‌های یک طرفه آن‌ها از جنگ اوکراین، این برداشت را در او ایجاد می‌کند که تنها به اطلاعات طرف‌های اروپایی و آمریکایی تکیه می‌کنند. 

به گزارش راشا تودی، نوامبر پیش هم موری گفته بود که ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین مقصر آنچه بر سر اوکراینی‌ها به دلیل درگیری‌های جاری در اوکراین می‌آید، است. 

مسکو بارها زلنسکی را بازیچه غرب برای به راه انداختن جنگ نیابتی علیه روسیه خوانده است. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) هم ارسال تسلیحات توسط کشورهای غربی به اوکراین را به معنای دخالت مستقیم آن‌ها در جنگ توصیف کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «اظهارات مکرر کشورهای اروپایی درباره اینکه ارسال تسلیحات مختلف از جمله تانک به اوکراین اصلا به معنای دخالت این کشورها در جنگ اوکراین نیست، [اشتباه است]». وی در ادامه توضیح داد: همه آنچه که ائتلاف [ناتو] و کشورهای غربی انجام می‌دهند به عنوان دخالت مستقیم در جنگ تلقی می‌شود، و شاهد آن هستیم که [این مداخله] در حال افزایش است.

سخنگوی کرملین در واکنش به اظهارات ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین مبنی بر اینکه تمایلی به دیدار با ولادیمیر پوتین همتای روس خود ندارد هم گفت که او دیگر در حد و قواره پوتین نیست که بخواهد با او مذاکره کند.

اخیراً سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت جنگی که غرب علیه مسکو به راه انداخته و به مدت طولانی برای آن آماده می‌شده، دیگر تقریباً ترکیبی نیست بلکه واقعی است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول