اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

آیت‌الله حسینی بوشهری: مسئولان منشأ قضایای اخیر را شناسایی و رفع کنند

رئیس جامعه مدرسین گفت: در قضایای اخیر، دشمن از بستر مشکلات اقتصادی اهداف فرهنگی خود را دنبال کرد اما با تمامی این اوصاف به نتیجه نرسید؛ بنابراین مسئولیتی که امروز بر عهده کارگزاران انقلاب و دولت انقلابی است، شناسایی دقیق آسیب‌ها به منظور جلوگیری از وقوع دوباره آن‌هاست.

آیت‌الله حسینی بوشهری: مسئولان منشأ قضایای اخیر را شناسایی و رفع کنند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز با حضور در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس شورای عالی جامعه مدرسین دیدار و گفت‌و گو کرد.

رئیس جامعه مدرسین در این دیدار با اشاره به دامنه گسترده عرصه فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: کلید حل بسیاری از آسیب‌های موجود در جامعه در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی، در دست وزارت ارشاد است و این وزارتخانه مسئولیت و ظرفیت بالایی در اختیار دارد.

وی افزود: تمامی معاونت‌ها و بخش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با نگاهی تازه و عمیق، بار دیگر مسئولیت‌ها و وظایف خود را مورد بازخوانی قرار دهند تا بهتر بتوانند در راستای بهبود آسیب‌های اجتماعی گام بردارند.

امام جمعه قم با تأکید بر لزوم اتخاذ تصمیمات مناسب در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن خاطر نشان کرد: تهاجم فرهنگی مسئله جدیدی نیست و رهبر معظم انقلاب سال‌های گذشته نسبت به آن هشدار داده بودند؛ اما متأسفانه در آن زمان، این مسئله جدی گرفته نشد و اکنون نیز اگر به صورت جدی به آن پرداخته نشود، آسیب‌های به مراتب بیشتری را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: در قضایای اخیر، دشمن از بستر مشکلات اقتصادی اهداف فرهنگی خود را دنبال نمود؛ ولی با تمامی این اوصاف به نتیجه نرسید؛ بنابراین مسئولیتی که امروز بر عهده کارگزاران انقلاب و دولت انقلابی است، شناسایی دقیق این آسیب‌ها به منظور جلوگیری از وقوع دوباره آن‌هاست.

*اعتماد مردمی، بالاترین سرمایه یک کشور

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اعتماد میان مردم و دولت را بالاترین سرمایه عنوان کرد و افزود: باید در عرصه‌های مختلف، در جامعه اعتماد سازی صورت پذیرد و دولت در تمامی امور با مردم تعامل مناسب داشته باشد و به وعده‌های خود با مردم پایبند باشد؛ چرا که هیچ سرمایه‌ای بالاتر از اعتماد بین مردم و دولت نیست.

وی با تأکید بر لزوم پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه، ابراز داشت: پیشگیری مسئله بسیار مهمی است. از ابتدا باید به گونه‌ای مدیریت کنیم که مبتلا به مشکل نشویم. باید ضمن توجه به اقتضائات فعالیت‌های مختلف فرهنگی، چارچوب‌های مناسبی تعیین شود تا اهالی فکر، فرهنگ و هنر به تناسب آن‌ها، اهداف انقلاب اسلامی را دنبال کنند.

*دغدغه مراجع تقلیدحل مشکلات اقتصادی است

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دغدغه‌مندی مراجع تقلید نسبت به حل مشکلات اقتصادی مردم گفت: حل مشکلات اقتصادی، مورد عنایت مراجع بزرگوار تقلید است و دولت نیز لازم است با تمام توان پیگیر حل مشکلات باشد و در جهت تأمین معیشت شهروندان تلاش کند.

وی در پایان بعد از اشاره به برخی مشکلات و آسیب‌های عرصه فعالیت‌های فرهنگی از جمله مشکلات چاپ و نشر و کاهش سرانه مطالعه در پی گسترش استفاده از فضای مجازی، گفت: خواست رهبر معظم انقلاب مردم و اهالی فرهنگ، مشخص است و نیازی به گفتن ندارد. امیدواریم در تحقق این خواسته‌ها موفق باشید.

*فرهنگ و هنر ابزارهای مناسب برای جهاد تبیین است

در ابتدای این جلسه، محمد مهدی اسماعیلی، گزارشی از اقدامات و برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارائه کرد. 

وی با اشاره به اینکه در شروع کار دولت مشکلات فرهنگ را بیش از بخش های دیگر دیدیم، اظهار کرد: حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ماموریت ها و تکالیف زیادی دارد که اجرای آن نیازمند انرژی و بودجه زیادی است. 

وزیر ارشاد ادامه داد: در فتنه اخیر دشمنان از دریچه مسائل فرهنگی وارد شده و به این نظام و انقلاب هجمه وارد کردند؛ ولی به  یاری خدا به واسطه خون هایی که برای حفظ انقلاب و کشور ریخته شد و اخلاص رهبری عزیز فتنه تا حدی از بین رفت. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم مشکلات را به صورت اعمالی و نه فقط اعلامی برطرف کنیم، گفت: با درس آموزی از گذشته کار را آغاز و در ابتدا به سمت ایجاد زیر ساخت های لازم رفتیم.  

اسماعیلی افزود: در این دوره حوزه فعالیت های دینی را تقویت کردیم. حمایت از هیئات، مجامع دینی و قرانی در این دوره نسبت به قبل قابل مقایسه نیست. بخشی از بودجه ها به مجموعه های مردمی جبهه انقلاب تخصیص داده شد که حرکت های اثرگذاری انجام دادند.  

وی با اشاره به اینکه در حوزه برنامه های نمایشی چندین برابر دوره های قبل کار تولید کردیم، بیان کرد: در آستانه برگزاری جشنواره فجر، دشمن با تهدید، سیاه نمایی و تخریب به دنبال عقب نشینی جریان های فرهنگی هنری کشور بود ولی با همت هنرمندان مومن و متعهد کارهای خوب با نگاه امید آفرین تولید شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگ و هنر ابزار مناسبی برای جهاد تبیین است و با این نگاه آرایش کار را در حوره هنر، رسانه، کناب، نمایش را انجام دادیم.

پایان پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول