اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

زلنسکی: پوتین کسی نیست و ارزش مذاکره ندارد

رئیس‌جمهور اوکراین که اخیراً مدعی شده بود پوتین ممکن است اصلاً زنده نباشد، در ادعایی جدید همتای روس خود را «هیچ کس» خواند که ارزش گفت‌وگو ندارد.

زلنسکی: پوتین کسی نیست و ارزش مذاکره ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین همتای روس خود را «هیچ کس» خواند که ارزش گفت‌وگو ندارد. او پیش از این هم مدعی شده بود که پوتین ممکن است اصلاً زنده نباشد. 

زلنسکی در مصاحبه با اسکای نیوز که چهارشنبه ضبط شد، در واکنش به این سوال که «اگر در اتاقی با ولادیمیر پوتین تنها بود، چه اتفاقی می‌افتاد و آیا این به حل مناقشه با روسیه کمک می‌کرد» بعد از مکثی طولانی پاسخ داد: برای من جالب نیست. نه دیدار و نه گفت‌وگو جالب نیست. 

وی در ادامه مدعی شد که پوتین قابل اعتماد نیست و افزود «واقعاً نمی‌دانم چه کسی تصمیمات را در روسیه می‌گیرد». خبرنگار در ادامه می‌پرسد «خیلی دیر است؟» زلنسکی جواب می‌دهد «خیلی دیر، جالب نیست. حالا او کیست؟ بعد از تهاجم همه جانبه، او برای من هیچ کسی نیست! هیچ کسی!»

زلنسکی در همین مصاحبه پیشروی‌های ارتش روسیه را تایید کرد که به ادعای او، به بی‌تفاوتی به تلفات از سوی مسکو مرتبط است و از آمریکا و متحدانش به خاطر تعهد ارائه تانک‌های جنگی اصلی به کی‌یف تشکر کرد.

در ماه میلادی جاری سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفته بود به دنبال گفت‌و‌گو با زلنسکی بودن بی‌فایده است زیرا او کسی نیست که سیاست خارجی کشورش را تعیین می‌کند. به گزارش راشا تودی، او به عنوان نمونه خروج کی‌یف از مذاکرات صلح را در آوریل کمی بعد از آن که مسکو کلیت پیشنهاد اوکراین برای آتش‌بس را پذیرفت، عنوان کرد.

طبق این گزارش، پیش‌نویس این سند در میان موارد متعدد، بی‌طرفی اوکراین و عدم میزبانی نیروهای نظامی خارجی را شامل می‌شد. به گفته لاوروف، کشورهای غربی با هدایت کی‌یف گفتند برای صلح «خیلی زود» است. 

بارها مقام‌های مسکو از بی‌میلی طرف اوکراینی برای مذاکره با روسیه به منظور حل و فصل جنگ اوکراین سخن به میان آورده‌ و تأکید کرده‌اند که کی‌یف به دنبال طولانی‌ کردن جنگ است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول