اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

پس از 21 سال اتفاق می‌افتد/ خط یک مترو تبریز در ایستگاه آخر

رئیس شورای شهر تبریز گفت: تلاش بر این است که تا پایان بهمن امسال عملیات اجرایی ایستگاه قونقا مترو تبریز به اتمام برسد و وارد مدار بهره‌برداری شود تا بعد از سال‌ها انتظار، شاهد اتمام خط یک مترو و تقدیم آن به شهروندان باشیم.

پس از 21 سال اتفاق می‌افتد/ خط یک مترو تبریز در ایستگاه آخر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین رسول برگی عصر امروز در بازدید از ایستگاه قونقا خط یک مترو تبریز با بیان اینکه با افتتاح ایستگاه قونقا، حدود پنج هزار نفر به میزان مسافرگیری خط یک افزوده خواهد شد، از تلاش مدیریت شهری بر تکمیل این ایستگاه تا پایان بهمن سال‌جاری خبر داد.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه قونقا، تنها ایستگاه باقیمانده از خط یک است، اظهار داشت: با افتتاح این ایستگاه، خط یک مترو کامل می‌شود و شهروندان این منطقه خواهند توانست از خدمات این ایستگاه بهره‌مند شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز افزود: با افتتاح ایستگاه قونقا، حدود پنج هزار نفر به میزان مسافرگیری خط یک افزوده خواهد شد و این موضوع در کنار رفع سایر نواقص در ماه‌های آتی باعث کاهش هدوی (زمان انتظار در ایستگاه) خواهد شد و به نوعی از ۱۵ دقیقه به هشت دقیقه کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به طولانی شدن پروسه اجرایی خط یک گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه سازمان حمل و نقلی که حتی در روزهای جمعه نیز تعطیل نمی‌شود، شاهد پیشرفت چشمگیر پروژه مترو، مخصوصاً ایستگاه قونقا هستیم.

 برگی خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که تا پایان بهمن سال‌جاری عملیات اجرایی این ایستگاه به اتمام برسد و وارد مدار بهره‌برداری شود تا بعد از سال‌ها انتظار، شاهد اتمام خط یک و تقدیم آن به شهروندان باشیم.

وی با اشاره به معماری خاص ایستگاه قونقا یادآور شد: این ایستگاه با بهره‌گیری از معماری ایرانی - اسلامی یکی از ایستگاه‌های دارای پیوست فرهنگی است که از این منظر حائز اهمیت تلقی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در بازدید از ایستگاه به رویداد مهم اعطای مجوز به سازمان حمل و نقل ریلی از سوی شورای عالی ترافیک شهرهای کشور اشاره و تصریح کرد: قبل از این مترو با وجود داشتن دستگاه سیمولاتور (شبیه ساز قطار) راهبران قطار را به شهرهای دیگر از جمله تهران و مشهد برای آموزش اعزام می‌کرد اما با تلاش‌های شبانه‌روزی ۹ ماهه و بالا بردن کیفیت فرآیند آموزشی، متروی تبریز توانست شاخص‌های لازم را کسب کند و بعد از این در کنار تهران و مشهد به عنوان قطب آموزشی راهبران قطارهای برقی شناخته ‌شود.

وی متذکر شد: این افتخار در سایه ظرفیت‌های موجود در همکاران سازمان حمل و نقل ریلی محقق شده و در نوع خود برای شهر تبریز افتخار بزرگی قلمداد می‌شود.

برگی به حضور تبریز در میان سه شهر برتر حوزه نوسازی شرکت واحد نیز اشاره کرد و افزود: در جلسه شورای عالی ترافیک کشور به پیشرفت چشمگیر چند ماه متروی تبریز نیز اشاره شد و ضمن اذعان به بهره برداری از ایستگاه‌های باقیمانده خط یک در این چند ماه، از صداقت مسؤولان کنونی در اتمام پروژه‌ها با توجه به وعده‌های داده شده تشکر و قدردانی به عمل آمد و با دیده تعجب به این مسئله نگاه می‌شد که چگونه در این مدت ۱۰ ماهه، عملیات اجرایی خط یک و نواقص آن با لحاظ کیفیت بالا به اتمام رسیده است.

وی در پایان، ضمن تشکر از مجموعه سازمان حمل و نقل ریلی در تسریع امور اجرایی و رفع نواقص موجود اعلام کرد: مجموعه مترو متشکل از کارگران، تکنسین‌ها، مهندسان و مسؤولان شب و روز نمی‌شناسند و حتی شاهد هستیم که در روزهای جمعه نیز فعالیت‌های مترو با تمام توان ادامه دارد تا با بهره‌برداری از ایستگاه‌ها و تقدیم آن به شهروندان، زحمات این عزیزان نیز به بار بنشیند. ما به عنوان خادم مردم از این عزیزان که در عمق ۳۰ متری زمین شبانه‌روزی در تلاشند، قدردانی می‌کنیم.

گزارش فارس حاکی است، خط یک قطار شهری تبریز که عملیات اجرایی آن از ۲۱ سال پیش آغاز شده سه فاز و  ۱۸ ایستگاه دارد که ۱۷ ایستگاه آن تکمیل و زیر بار ترافیکی رفته است و ایستگاه ۱۳ (قونقا)   که آخرین ایستگاه خط یک محسوب می‌شود، تا پایان بهمن  به بهره‌برداری می‌رسد.

خط یک متروی تبریز یکی از مسیرهای قطار شهری سیستم متروی تبریز می‌باشد. این مسیر دارای دو پایانه ائل‌گلی (در ابتدای مسیر) و نور (درانتهای مسیر) می‌باشد. این مسیر به طول ۱۷٫۲ کیلومتر، در سه فاز طراحی شده و شامل ۱۸ ایستگاه و دو پایانه ابتدایی و انتهایی است. هر یک از فازهای سه‌گانه خط اول قطار شهری تبریز، در قالب ۶ ایستگاه مطالعه و اجرا شده و فاصله ایستگاه‌ها از یکدیگر طبق استاندارهای جهانی، ۹۰۰ متر است. در حال حاضر این خط به طول ۱۷٫۲ کیلومتر در ۱۸ ایستگاه از ایستگاه متروی ایل‌گلی تا ایستگاه نور در حال بهره‌برداری است.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول