اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

ژاپن تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال کرد

دولت ژاپن ضمن اعلام ممنوعیت صادرات اقلام دارای کاربرد دوگانه به روسیه، اموال ۲۲ شخص و ۳ شرکت روسی را نیز مسدود کرد.

ژاپن تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت ژاپن در واکنش به دور جدیدی از حملات موشکی گسترده روسیه به مواضع ارتش اوکراین طی دو روز اخیر، حلقه تحریم‌ها علیه مسکو را تنگ‌تر کرد.

توکیو امروز (جمعه) اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را بر ۲۲ شخص و ۳ شرکت روسی اعمال و دارایی‌های آنها در ژاپن را مسدود کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن در بیانیه‌ای گفت: «در پی وضعیت اوکراین و جهت کمک به تلاش‌های جهانی برای بازگرداندن صلح، ژاپن به همراه دیگر کشورهای بزرگ، ممنوعیت صادراتی [علیه روسیه] اعمال می‌کند».

طبق این بیانیه، ژاپن صادرات اقلام دارای کاربرد دوگانه، دارو، مواد و تجهیزات اتمی، مواد شیمیایی، مواد منفجره و قطعات رباتیک  به ۴۹ سازمان روسی را که می‌تواند در ارتش روسیه مورد استفاده قرار گیرد، ممنوع کرد.

پیش از این، «دیمیتری مدودوف» معاون شورای امنیت ملی روسیه، «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن را به «اطاعت شرم‌آور» از ایالات متحده متهم کرده و گفته بود گفت که این شرم تنها با خودکشی به سبک ژاپنی‌ها در جلسه کابینه ژاپن پس از بازگشت کیشیدا از بین می‌رود. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول