اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

۲۲۸ مسجد مازندران آماده برگزاری مراسم اعتکاف

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از برگزاری اعتکاف در ۲۲۸ مسجد استان خبر داد و گفت: تمامی شرایط برای میزبانی از شهروندان و مومنان در اماکن مذهبی استان آماده است.

۲۲۸ مسجد مازندران آماده برگزاری مراسم اعتکاف

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام شریف‌تبار صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری اعتکاف به ویژه اعتکاف دانش‌آموزی و دانشجویی که توسط نهادهای آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، اظهار کرد: شرایط امسال در اعتکاف نسبت به سال‌های کرونایی تغییر کرده است و مازندرانی‌ها محیای برگزاری مراسم پرشور معنوی اعتکاف با حضور اقشار مختلف به ویژه جوانان هستند.

وی به برنامه‌های این اداره‌کل در ایام اعتکاف اشاره کرد و افزود: در واقع برگزاری مراسم اعتکاف و مناسک مذهبی به طور مردمی اداره می‌شود و در این راستا برگزاری جلسات اعتکاف از ماه قبل به طور منظم در استان و شهرستان‌ها توسط اداره کل و ادارات تبلیغات اسلامی تشکیل شد و ثمره آن فعال‌سازی شورای هیات مذهبی و دست اندرکاران اعتکاف سال‌های قبل بود که به لطف و مدد الهی امسال با  استقبال خوب معتکفین و متولیان، اعتکاف پرشوری را در استان شاهد خواهیم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید بر اهمیت موضوعاتی که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده است، اظهار کرد: مناجات و ادعیه‌های سفارش شده در کتب معتبر از جمله صحیفه سجادیه و مفاتیح الجنان مملو از امید به زندگی و برگشت به اصالت وجودی انسان است که برای حیات طیبه و رسیدن به آرامش حقیقی برای بشر ترسیم شده است و اعتکاف فرصتی برای دست‌یابی به این آرامش است.

شریف‌تبار اعزام مبلغ و مبلغه، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، ختم قرآن کریم و صلوات، برنامه‌ریزی برای حضور سخنرانان مشهور در جمع معتکفین و اعمال ام داوود را از جمله برنامه‌های این اداره کل در اعتکاف عنوان کرد.

پایان پیام/۸۶۰۳۱/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول