اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

اهانت به قرآن کریم، اهانت به همه کتب آسمانی و انبیاست

امام جمعه شهر چمران گفت: اهانت به قرآن کریم، اهانت به همه کتب آسمانی و همه انبیاء و ارزش‌های والای الهی است و این اقدام زشت و جنایتکارانه بیانگر انحطاط اخلاقی و سیاسی حاکمیت‌های غربی است.

اهانت به قرآن کریم، اهانت به همه کتب آسمانی و انبیاست

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: تفکر و اندیشه ناب امام خمینی (ره) کشور را از ذلت دوران ستمشاهی به اوج عظمت در دوران انقلاب اسلامی رساند و وظیفه همگان است که در تجلیل و نگرش بر سیره سیاسی و الهی این شخصیت مبارز دنیای اسلام کوشا باشند. 

وی افزود: توجه به مبانی اندیشه‌های امام خمینی (ره) باعث بیمه شدن انقلاب در برابر توطئه‌های دشمنان و بیگانگان خواهد بود، تداوم انقلاب اسلامی اکنون استکبار جهانی را به وحشت افکنده، چرا که مردم ایران اسلامی راه امام (ره) را به خوبی شناخته و در حال حاضر با قدرت و بصیرت به این مسیر ادامه می‌دهند. 

خطیب جمعه شهر چمران خاطرنشان کرد: به فرموده حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد، الحمدلله مردم ایران اسلامی این نکته را با جان و دل پذیرفتند و به آن عمل کردند و اکنون نیز مردم با وجود سلایق مختلف، گوش به فرمان ولی فقیه خود هستند که این ولایت‌مداری نیز خاری در چشم دشمنان است. 

عبادی متذکر شد: شاخص‌های مکتب فکری حضرت امام خمینی (ره) توجه به مستضعفان و محرومان، سیاست‌ورزی توحیدی، مردم‌باوری و نگاه جهانی و تشکیل حکومت اسلامی و بیداری دنیا علیه ظلم و مبارزه با مستکبران جهان و رساندن پرچم این نظام مقدس به دست صاحب اصلی آن، حضرت ولی‌عصر (عج) از اهداف قیام امام خمینی (ره) بود.

وی تصریح کرد: امام راحل عظیم‌الشأن، اسلام را دوباره زنده کرد و روح عزت را به مسلمین جهان برگرداند و نگرش جدیدی را در فقه شیعه ایجاد کرد و احیای روحیه عزت ملی، غرور و خودباوری در ملت ایران و تبلور شعار «نه شرقی و نه غربی» از جمله نتایج ارزشمند قیام امام خمینی(ره) بود.

امام جمعه شهر چمران در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به اهانت صورت گرفته به ساحت مقدس قرآن کریم، گفت: بار دیگر برخی از افراطیون سوئد مقابل کنسولگری ترکیه اقدام به اهانت به قرآن کریم کردند که این اقدام خشم و نفرت مسلمانان جهان را در پی داشته و این جنایت را به شدت محکوم می‌کنیم.

عبادی ادامه داد: مدعیان دروغین حقوق بشر در دنیای غرب باید بدانند، اهانت به قرآن کریم، اهانت به همه کتب آسمانی و همه انبیاء و ارزش‌های والای الهی است و این اقدام زشت و جنایتکارانه بیانگر انحطاط اخلاقی و سیاسی حاکمیت‌های غربی است.

وی عنوان کرد: در عصری که انسان‌ها به دنبال معنویت می‌گردند و توجه به مبدا هستی و رسولان الهی و کتب آسمانی بیش از پیش مورد توجه آحاد مردم جهان است، این اقدام نابخردانه، بی‌احترامی به تمامی خداپرستان و آزادگان جهان به ویژه مسلمانان، ساحت علم و کتاب مقدس و ترویج جهالت، نفرت‌‌پراکنی و خشونت‌های اجتماعی است.

خطیب جمعه شهر چمران در پایان، فرا رسیدن دهم رجب سالروز ولادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت ابن‌الرضا الامام الجواد (ع) را به رهروان و محبان آن حضرت تبریک و تهنیت گفت.

انتهای پیام/۷۲۰۶۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول