اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

زشت و زیبای هفته هفدهم لیگ برتر| از بازگشت تماشاگر و گل تا اتهام دلالی به یک مربی!/ گواردیولا در تبریز و باخت لالیگایی پرسپولیس

در هفته هفدهم لیگ برتر شاهد اتفاقات خوب زیادی در فوتبال‌مان بودیم که مهم‌ترین آنها بازگشت تماشاگران و شور و نشاط به ورزشگاه‌ها و دیدن بازی‌های پرگل بود.

زشت و زیبای هفته هفدهم لیگ برتر| از بازگشت تماشاگر و گل تا اتهام دلالی به یک مربی!/ گواردیولا در تبریز و باخت لالیگایی پرسپولیس

به گزارش خبرگزاری فارس، دیدارهای هفته هفدهم لیگ برتر در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد و مهم ترین اتفاق این هفته بازگشت تماشاگران به لیگ برتر بود که باعث شور و نشاط بیشتری در ورزشگاه ها و همچنین پرگل شدن مسابقات شد. نگاهی به اتفاقات زشت و زیبای این هفته می اندازیم:

نتایج هفته هفدهم:

استقلال ۴-  ملوان بندرانزلی صفر

نساجی مازندران صفر- سپاهان اصفهان یک

آلومینیوم اراک ۳- صنعت نفت آبادان یک

ذوب آهن اصفهان یک- تراکتور تبریز ۳

پیکان ۱- مس کرمان صفر

گل گهرسیرجان ۲- مس رفسنجان ۲

نفت مسجدسلیمان صفر- هوادار تهران صفر

فولاد خوزستان یک- پرسپولیس صفر

زیبایی های هفته

*بازگشت تماشاگران  و گل به لیگ برتر

بازگشت تماشاگران به لیگ برتر خوش ترین خبر و زیباترین اتفاق هفته هفدهم لیگ برتر بود. همین اتفاق شاید یکی از مهم ترین دلایل پرگل شدن مسابقات است. فقط یک مسابقه بدون گل به پایان رسید و در سایر بازی ها گل های زیادی ردو بدل شد. حضور هواداران برای استقلال از همه خوش یمن تر بود و این تیم بعد از دو باخت متوالی در لیگ برتر مقابل ملوان بندرانزلی ۴ گل زد تا هوادارانش را به ادامه مسابقات امیدوارتر کند.

*شجاعت هفته 

مازیار زارع سرمربی تیم فوتبال ملوان انزلی بعد از شکست ۴ بر صفر مقابل استقلال در ورزشگاه آزاد نق نزد، به زمین و زمان بدو بیراه نگفت و صادقانه اعلام کرد: می خواستیم فوتبال بازی کنیم! مگر بازیکنان ما چند بار دیگر  شانس بازی در ورزشگاه آزادی را پیدا خواهند کرد؟ من می توانستم فوتبالی بسته و دفاعی ارایه بدهم اما ترجیح دادم فوتبال بازی کنیم. اگر چه ۴ گل خوردیم اما بازی خوبی انجام دادیم.

واقعا تندیس زرین شجاعت و صداقت هفته را می توان به مازیار زارع اهدا کرد که باعث شد تماشاگران در ورزشگاه آزادی بازی زیبا و تماشاگر پسندی را ببینند نه یک فوتبال دفاعی و یکطرفه!

 

*حرف حق هفته

جواد نکونام سرمربی فولاد خوزستان انتقاد درستی انجام داد و گفت چرا در این هفته فقط تماشاگران فولاد از حضور در ورزشگاه محروم شدند؟ دوست داریم تماشاگران فولاد کنارمان باشند و از غیبت آنها ناراحتیم. این حرف حق هفته بود. فولادی ها هم  حق حضور در مهم ترین بازی هفته داشتند و امیدواریم در هفته های آینده این فرصت برای هواداران فولاد هم به وجود بیاید.

*حرکت فرهنگی هفته

بازیکنان سپاهان اصفهان به محض ورود به ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به سمت تماشاگران نساجی رفتند و به شیوه خود  بازگشت تماشاگران را به ورزشگاه خوشامد گفتند. این یکی از حرکت های قابل تقدیر و فرهنگی هفته بود. هواداران نساجی هم برای لحظاتی بازیکنان سپاهان را تشویق کردند. مورایس سرمربی سپاهان هم اعلام کرد: با حضور هواداران فوتبال منصفانه است.

*سالگرد درگذشت مهرداد میناوند

دومین سالگرد درگذشت مهرداد میناوند هم روز جمعه برگزار شد و با وجود اینکه در این روز ۶ مسابقه فوتبال برگزار شد اما چهره های شناخته شده ای از فوتبال کشورمان در مراسم میناوند حاضر شدند، حسین فرکی مربی سابق تیم ملی، خداداد عزیزی، رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، نادر فریاد شیران مربی اسبق تیم ملی، حمید استیلی و علیرضا نیکبخت واحدی از جمله چهره های فوتبالی حاضر در این مراسم بودند. این هفته مسابقات لیگ برتر هم اختصاص به تکریم پیشکسوتان فوتبال داشت.

 

 

 

باشگاه ذوب آهن اصفهان نیز پیش از آغاز مسابقه از ذوالمجدیان سرپرست تیم تراکتور و بازیکن اسبق خود تجلیل کرد.

*مدافعان هفته

محمد آقاجان پور مدافع تراکتور و روزبه چشمی بازیکن استقلال در این هفته موفق شدند مثل یک دروازه بان سیو داشته باشند و مانع گلزنی ذوب آهن و ملوان شوند. چشمی توپ را با برگردان از روی خط دروازه استقلال بازگرداند و آقاجان پور هم در موقعیت تک به تک با مهاجم ذوب آهن موفق تر عمل کرد و اجازه نداد دروازه خالی تیمش باز شود.

*گلزن هفته

رضا اسدی گلزن تیم تراکتور در این هفته هت تریک کرد و توانست هر سه گل خارج از خانه تراکتور را به ثمر برساند. به همین دلیل این بازیکن سابق پرسپولیس گلزن هفته لقب گرفت. ریکاردو آلوز بازیکن خارجی تراکتور هم که ۲ پاس گل داد به عنوان گلسازترین بازیکن هفته نامیده می شود.

*گواردیولای تبریز

خمز سرمربی اسپانیایی تراکتور مورد احترام اهالی فوتبال کشورمان است ، این مربی هم نتایج خوبی گرفته و هم تراکتور با حضور او فوتبالی زیبا و تماشاگر پسند ارایه کرده و بازیکنان تراکتور هم حسابی از عملکرد و بازدهی این مربی تعریف و تمجید می کنند. در نشست خبری بعد از بازی با ذوب آهن خبرنگار اصفهانی رفتار او را شبیه گورادیولا دانست و پاکو خمز هم به شوخی گفت : چون گواردیولا خیلی من را نگاه می کند!

در واقع این هفته لیگ برتر لالیگایی را شاهد بودیم از گلزنی تورس برای فولاد گرفته تا برد خوب خارج از خانه تراکتور با خمز

*تورس گلزنی در اولین حضور

تورس بازیکن سابق اوساسونا در اولین حضورش در فولاد خوزستان موفق به گلزنی شد و دروازه بهترین خط دفاع لیگ را باز کرد. این بازیکن اسپانیایی گلی به بیرانوند زد که یکی از گل های زیبای هفته بود.

 

 

 

*بازگشت طلایی 

گل گهر سیرجان که ۲ بر صفر از مس رفسنجان در دربی کرمان عقب بود در نهایت موفق شد در لحظات آخر مسابقه بازی را به تساوی بکشاند و بازگشت طلایی داشته باشد و از باخت خانگی فرار کند. 

*زشتی های هفته

بلیت یک میلیون تومانی!

گرانی بلیت مسابقه استقلال و ملوان یکی از زشتی های این هفته بود. بلیت های این مسابقه ۱۰۰ و ۲۰۰ هزار تومان قیمت داشت و بلیت جایگاه ویژه آن یک میلیون تومان بود! انگار فوتبال هم دارد ورزشی لاکچری می شود و  دانش آموزان و قشر متوسط و ضعیف جامعه هم برای حضور در ورزشگاه با این قیمت ها دچار مشکل خواهند شد. 

شعار علیه بازیکنان نساجی!

شماری از هواداران تیم نساجی بعد از شکست خانگی مقابل سپاهان علیه بازیکنان این تیم شعار سر دادند و آنها را بی غیرت خطاب کردند. همین مساله باعث شد که حمید مطهری سرمربی تیم نساجی برآشفته شود و هوادارانی که علیه بازیکنانش شعار داده بودند را هوادار نما خطاب کند.

بیهوشی هفته

برخورد اتفاقی سیدمحمد حسینی بازیکن تراکتور با بازیکن ذوب آهن باعث مصدومیت شدید حسینی شد و او برای دقایقی بیهوش شد. همین مساله کل بازی را تحت تاثیر قرار داده بود و این بازیکن با آمبولانس به بیمارستان اعزام شد و خوشبختانه طبق اعلام باشگاه تراکتور خطر رفع شد و این بازیکن هوشیاری خود را در بیمارستان پیدا کرد.

درگیری هفته

ایمانی و تمیروف دو بازیکن پیکان برای زدن ضربه پنالتی درمسابقه با مس کرمان باهم بگو و مگو داشتند و هر دو نفر حاضر نبودند توپ را به دیگری بدهند و در نهایت با وساطت سامان فلاح دیگر بازیکن پیکان ضربه پنالتی به ایمانی رسید تا او گل سه امتیازی تیمش را بزند.

اخراج هفته

جواد نکونام در دیداربا پرسپولیس آنقدر کنار خط به داور مسابقه اعتراض کرد تا در نهایت در دقیقه ۵۹ موعود بنیادی فر داور مسابقه مجبور به اخراج او از روی نیمکت تیم شد. بعد از اخراج نکونام درگیری بازیکنان فولاد در میدان هم بیشتر شد! با اعتراض هایی که کادرفنی و نیمکت نشینان فولاد به داوری انجام دادند باید گفت چه خوب که این بازی بدون تماشاگر شد وگرنه مشخص نبود جو ورزشگاه چطور می شد؟!

 

شعار علیه تارتار؛ اتهام دلالی

برخی از تماشاگران ذوب آهن بعد از باخت خانگی علیه مهدی تارتار سرمربی این تیم شعار سر دادند و او را دلال خطاب کردند! همین مساله باعث واکنش تارتار در نشست خبری شد و او گفت من سالم کار می‌کنم.

پایان پیام/ ت 356

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول