اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

رهبر انصارالله: قرآن شرف و عزت مسلمانان است/ سکوت درباره هتک حرمت آن، جنایت است

رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی ضمن تاکید بر اینکه قرآن کریم، شرف و عزت مسلمانان است، خاطرنشان کرد سکوت کشورهای مسلمان در قبال آتش زدن آن، جنایتی بزرگ، غفلتی آشکار و چشم‌پوشی کامل از مسؤولیت است.

رهبر انصارالله: قرآن شرف و عزت مسلمانان است/ سکوت درباره هتک حرمت آن، جنایت است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن امروز (جمعه، ۲۶ژوئیه) در اولین جمعه ماه مبارک رجب به سخنرانی پرداخت و به هتک حرمت قرآن کریم توسط افراط‌گرایان در غرب واکنش نشان داد.

طبق گزارش شبکه «المسیره»، رهبر انصارالله یمن در ابتدا گفت: «فرارسیدن [اولین] جمعه ماه رجب را به مردم یمن تبریک می‌گوییم؛ ماهی که در تاریخ یکی از مهم‌ترین دروازه‌های ورود مردم ما به اسلام بود. در طول تاریخ، یمنی‌ها در انتقال پیام اسلام و جهاد فی سبیل الله نقش بارزی داشته‌اند».

وی در ادامه تاکید کرد: این مناسبت در یادآوری نعمت‌ها و شناخت ارزش‌ها مههم است؛ نعمت‌ها و ارزش‌هایی همچون هدایت به دین اسلام، وجود رسول خدا و قرآن کریم که یکی از بزرگترین این نعمت‌هاست. این مناسبت برای تحکیم رویکرد و هویت ایمانی و انتقال آن به نسل‌های دیگر اهمیت دارد. 

رهبر انصارالله ادامه داد: ما باید به دنبال تثبیت تعلق خاطر و هویت نسل‌های خود بر اساس مفاهیم حقیقی ایمانی باشیم که قوای تحریف و فساد در جهان مورد هدف قرار داده‌اند. وابستگی اصیل ایمانی در مفهوم قرآنی شامل جنبه‌های اعتقادی انسان و تعهد او نسبت به آنچه می‌گوید و آنچه انجام می‌دهد است.

وی خاطرنشان کرد: ایمان دو رکن اساسی دارد که اولی آن آگاهی و هدایت صحیح به سوی قرآن کریم و ارتباط نزدیک با آن است. دومین رکن ایمان، احساس مسئولیت در نقل پیام اسلام و ایستادگی در مقابل نیروهای طاغوت و استکباری است که با اسلام و قرآن به مبارزه برخواسته‌اند.

رهبر انصارالله تاکید داشت: شرف و عزت مسلمانان به قرآن پیوند خورده است؛ کتابی برای نجات همه بشریت نازل است. کلام قرآن برای همه انسان‌ها عمومیت دارد و کتابی است که فرشتگان به وسیله آن هدایت می‌شوند. قرآن کریم کتاب بزرگى است و بزرگ‌ترین معجزه رسول خدا و اثری منحربه‌فرد در بین همه مردم جهان است.

وی افزود: برکت قرآن در حفظ آن است؛ کتابی که حتی متونش، آنچنان که کتب قبلی الهی تحریف شده‌اند، پابرجا و استوار مانده‌اند. قرآن کریم سندی الهى است که براى هدایت بشر و نجات و اصلاح مردم باقى مانده است.

رهبر انصارالله درباره دشمنی‌ها با قرآن کریم تاکید کرد: مشکل نیروهای کفر و ظلم و نفاق با قرآن، از زمان نزول آن بر رسول خدا بوده است و آن‌ها با تبلیغ و سوء استفاده و تحریف به مبارزه با قرآن پرداختند. ظالمان و منافقان در برابر اعجاز قرآن در بلاغت و تأثیر آن بر سطوح روحی و روانی انسان‌ها به نحوی بسیار مثبت، همواره در حالتی از درماندگی به سر برده‌اند.

او در ادامه متذکر شد: قرآن کریم راه‌های را برای هدایت‌ ارائه می‌کند که جامعه بشری را تعالی و رهایی می‌بخشد؛ از این رو، نیروهای ظلم و کفر از نقش آن در رهایی مردم از شرشان آشفته می‌شوند. قرآن بزرگترین مانع ظالمان و منافقان برای کنترل و فساد در جامعه بشری است. کسانی را که قرآن هدایت می‌کند از سیطره نیروهای ظالم رهایی می یابند، بنابراین مشکل آن‌ها با قرآن این است که در مفهوم صحیح خود کتابی آزادی‌بخش است.

رهبر انصارالله یمن با تاکید بر اینکه نور کتاب الهی، نقشه‌های شوم مستکبران را با شکست مواجه کرده و آزارشان می‌دهد، تصریح کرد: لابی صهیونیستی-یهودی در خط مقدم بزرگ‌ترین فعالیت‌های ضد اسلامی و ضد قرآنی در جهان قرار دارد. بخش بزرگی از فعالیت این لابی، ما را در کشورهای خود هدف قرار می‌دهد؛ در حالی که در آمریکا، اروپا و کشورهای مختلف فعال است.

او در ادامه ضمن محکومیت شدید هتک قرآن کریم، تاکید کرد: آنچه از جنایات سوزاندن قرآن کریم طی سال‌های گذشته و امروز می‌بینیم، بزرگترین اقدام خصمانه تکرارشده علیه اسلام و مسلمین است. سوزاندن قرآن کریم و اعلام دشمنی با آن و اسلام، تحریک و بی‌احترامی بسیار بزرگی به مسلمانان است و گواهی بر میزان رنجش نیروهای شیطانی از قرآن و ضعف آن‌ها در مقابل این کتاب الهی است.

رهبرانصارالله ادامه داد: دشمنان اسلام در مبارزه با قرآن و جداکردن امت از آن فعالیت وسیعی دارند و با ارائه گزینه‌هایی برای جایگزینی کامل از قرآن کریم، مردم را به مخالفت با آن تشویق می‌کنند. ظالمان سعی می‌کنند بین مردم و قرآن حائل ایجاد کنند؛ زیرا آن را بزرگترین خطر برای خود و بزرگترین منجی برای بشریت می‌دانند.

او درباره اقدامات جنایتکارانه در قبال قرآن کریم خاطرنشان کرد: «سوزاندن قرآن در اروپا در چارچوب جنگ آن‌ها با جامعه بشری و تلاششان برای جدا کردن انسان‌ها از قرآن کریم و ایجاد دشمنی با آن و اسلام است. گسترش اسلام در جوامع اروپایی و غیرمسلمان، نگرانی و آزردگی دشمنان اسلام را برانگیخته و آنان را به سوزاندن قرآن کریم واداشته است.

رهبرانصارالله یمن درباره هزینه این جنایت و سکوت برخی کشورهای مسلمان در قبال آن افزود: «آن‌ها هیچ توجیهی برای سوزاندن قرآن ندارند؛ زیرا این رفتاری خصمانه، جنایتکارانه و توهین آمیز نسبت به تمام کتب آسمانی است. جنایت سوزاندن قرآن هدف اصلی مسلمانان و جنگ با آنان و هدف قرار دادن مقدس‌ترین ارزش‌ها و مقدسات آن‌هاست. سکوت بسیاری از مسلمانان در قبال آتش زدن قرآن کریم جنایتی بزرگ، غفلتی آشکار ، سهل انگاری وحشتناک و چشم پوشی کامل از مسئولیت است.

او درباره مواضع صریح در مخالفت با این اقدامات گفت: ما از همه کسانی که علیه این جنایت اقدام کردند و مواضع صریح و شجاعانه داشتند، به ویژه از مردم عزیزمان که در راهپیمایی‌های بزرگ بیرون آمدند و موضع خود را در حمایت از قرآن کریم قاطعانه اعلام کردند، قدردانی می‌کنیم.

رهبر انصارالله یمن درباره گام‌های سیاسی مقابله با چنین جنایتی تاکید کرد: اگر روابطی دیپلماتیک یا سفیری از سوئد داشتیم، او را اخراج می‌کردیم و در سطح پاسخ عملی، واکنشی بالاتر از آن می‌دادیم. من خواهان تحریم محصولات کشورهایی هستم که رسماً پذیرفته‌اند درها را به روی رفتارهای خصمانه‌ای باز کنند که اسلام و مسلمانان را مورد هدف قرار داده است.

او در این باره تاکید کرد: مسلمانان باید برای تحت فشار گذاشتن کشورهایی که راه را برای اهداف متخاصم با اسلام باز می‌کنند متحد شوند. منافقین نقشی براندازانه در داخل امت ما دارند که از جهت ‌گیری ایمانی واقعی و اصیل منحرف می‌شود. انشغال منافقین به دلسردکردن و خوار کردن امت و ائتلاف‌شان با دشمنان اسلام در توطئه‌ها، از بزرگترین و خطرناک‌ترین جنایات است.

رهبر انصارالله یمن در پایان خاطرنشان کرد: مایه تاسف است که جهان اسلام دیگر حتی در سطح مواضع اعلامی نیز هیچ موضع محکم و واحدی ندارد. مایه تاسف است که واقعیت مسلمانان به این مرحله رسیده است که ۵۰ کشور اسلامی وجود دارند اما نمی‌توانند برای یک موضوعی در حد آتش زدن قرآن کریم بر یک اقدام واحد دیپلماتیک یا اقتصادی در اعتراض به آن توافق کنند.

واکنش‌ها به هتک حرمت قرآن کریم در غرب از آن‌جایی آغاز شد که  شنبه ۲۱ ژانویه/اول بهمن‌ ماه «راسموس پالودان» رهبر حزب دانمارکی اسلام‌ستیز و افراطی «استرام کورس» در اقدامی اهانت‌آمیز،  قرآن کریم را مقابل سفارت ترکیه در استکهلم پایتخت سوئد و با حمایت نیروهای پلیس این کشور از جنایتش، سوزاند.

پایان پیام/ ت 362

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول