اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

حضور امیرعبداللهیان در بیمارستان و عیادت از یکی از مجروحان حمله به سفارت آذربایجان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با حضور در بیمارستان شهدای تجریش از یکی از مجروحان حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران عیادت کرد.

حضور امیرعبداللهیان در بیمارستان و عیادت از یکی از مجروحان حمله به سفارت آذربایجان

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (جمعه) هفتم بهمن ماه در بیمارستان شهدای تجریش حضور یافت و از یکی از مجروحان حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران عیادت کرد و از نزدیک در جریان وضعیت این فرد و فرد دیگری که همزمان در اتاق عمل بود، قرار گرفت. 

 

علیرضا حقیقیان دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه نیز امیرعبداللهیان را در عیادت از دو مجروح این حادثه همراهی کرد. سفیر جمهوری آذربایجان در تهران نیز همزمان با بازدید امیرعبداللهیان در بیمارستان حضور داشت.

امیرعبداللهیان همچنین در نشست کوتاهی با حضور سفیر جمهوری آذربایجان، برخی از اعضای سفارت و تیم پزشکی بیمارستان شهدای تجریش در جریان آخرین وضعیت دو مجروح این حادثه قرار گرفت. سفیر آذربایجان هم به تشریح برنامه‌های سفارت برای انتقال پیکر دیپلمات آذربایجانی به باکو پرداخت. وزیر خارجه نیز دستورات لازم را برای پیگیری و تسهیل اقدامات مورد نظر سفیر جمهوری آذربایجان به مدیران حاضر در این نشست صادر کرد. 

به گزارش فارس، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان امروز از حمله مسلحانه به سفارت خود در تهران و کشته شدن یکی از دیپلمات‌های این سفارتخانه و مجروح شدن دو تن دیگر خبر داد و وزارت خارجه جمهوری آذربایجان همچنین اقدام به احضار سید عباس موسوی سفیر ایران در باکو در پی این حادثه کرد.

امیرعبداللهیان همچنین امروز با جیحون بایراموف در این رابطه تلفنی گفت‌وگو کرد.حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آذربایجانی ضمن محکوم کردن حمله مسلحانه امروز به سفارت جمهوری آذربایجان، پیشنهاد کرد برای روشن شدن ابعاد مختلف حادثه، نهادهای امنیتی دو کشور در همکاری نزدیک با یکدیگر، موضوع را پیگیری و بررسی کنند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این ضمن محکوم کردن اقدام مسلحانه در ورودی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، از دستگیری ضارب خبر داد و گفت که نتیجه بررسی‌های اولیه، حاکی از انگیزه‌های شخصی در ورای این اقدام است و از رسانه‌ها خواست از گمانه زنی بپرهیزند.

گفتنی است، محمد جمشیدی معاون امور سیاسی دفتر رئیس‌جمهور هم پیش از این با انتشار مطلبی در فضای مجازی، نوشت: حادثه تلخ حمله به سفارت کشور برادر و همسایه جمهوری آذربایجان را محکوم می‌کنیم. آیت‌الله رئیسی بلافاصله پس از شنیدن این خبر ناگوار دستور بررسی همه‌جانبه موضوع را صادر و مراتب تسلیت و همدردی خود را با دولت، ملت و بازماندگان دیپلمات جانباخته اعلام و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کردند.

پایان پیام/ ت 363

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول