اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

بهره برداری از ۱۰ پروژه ورزشی در ایلام به مناسبت دهه فجر

مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: در سفر ریاست محترم جمهوری به استان ۲۳ پروژه برای ورزش مصوب شده که تاکنون ۱۱ پروژه افتتاح و در دهه فجر ۱۰ پروژه دیگر به بهره برداری می رسد.

بهره برداری از ۱۰ پروژه ورزشی در ایلام به مناسبت دهه فجر

شهاب شهبازی مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان ایلام شامگاه امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در ابتدای فعالیت کاری مطالعاتی در زمینه سرانه ورزشی، ظرفیت‌ها و زیرساخت های استان صورت گرفت که اکنون موضوع آمایش در شهرستان ها در دستور کار بوده و برای اجرای این طرح نیازمند منابع مالی خواهیم بود.

وی افزود: در طرح آمایش نگاه به ورزش تمام  شهرستانها بوده و برای رشته‌هایی که استعداد بیشتری در آن باشد حمایت‌هایی  جهت ارتقا به مراحل بالاتر صورت خواهد گرفت.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان ایلام بیان کرد: حدود 300 هیئت ورزشی در سطح شهرستانها و مناطق استان فعال است و ۴۶ هیئت استانی که در کشور صاحب سبک و جایگاه خاص بوده نیازمند حمایت مالی هستند.

شهبازی گفت: سعی شده براساس اعتبارات فصلی وزارتخانه حمایت هایی از ورزشکاران و تیم های استان صورت گیرد و نیز بهره‌مندی از خیرین ورزش یار در دستور کار است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اضافه کرد: استاندار ایلام نسبت به ورزش روستاها، توسعه زیرساخت های ورزشی و ... یک نگاه مثبتی داشته تا بتوانیم از حمایت‌های این‌ مقام مسئول در زمینه توسعه ورزش استان استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: برنامه‌ای در حوزه قهرمانی همگانی صورت گرفته تا همه معاونین و رؤسای هیئت های ورزشی به صورت میدانی مسائل رشته‌های ورزشی هر شهرستان را بررسی و رفع کنند.

شهبازی نسبت به مسئله آموزش اشاره کرد و توضیح داد: یکی از نیازهای اساسی ورزش موضوع آموزش بوده و از شرایط اصلی قهرمان پروری داشتن مربیان فنی و آموزش دیده است و بایستی در سطح استان دوره‌های آموزشی در تمام درجات و حتی مدرسه برگزار شود تا از ظرفیت نیروهای مستعد استان برای توسعه ورزش و آموزش سایر استان‌ها استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: در سفر ریاست محترم جمهوری به استان 23 پروژه برای ورزش مصوب شده که تاکنون 11 پروژه افتتاح و در دهه فجر 10 پروژه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان به دو پروژه مهم در سطح استان اشاره کرد و افزود: ورزشگاه 15 هزار نفری ایلام در دولت قبل به علت کمبود اعتبارات متوقف شد و در دولت مردمی کار و کرامت برای محوطه سازی، سکوها، آسفالت اعتبار 5 میلیارد تومان تخصیص داده شده و هم اکنون جهت فعالیت دوباره به پیمانکار بومی واگذار شده، همچنین 26 میلیارد تومان تحت پیمان بوده و در صورت تخصیص کامل اعتبارات تا پایان سال مالی آینده در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: پروژه دیگر توسعه ورزشگاه شهدای چوار بوده که فاز اول با اعتبار 5 میلیارد و 700 میلیون تومان شامل زمین چمن مصنوعی، پیست و فنس انجام شده و برای فاز دوم از متمم سفر ریاست جمهوری اعتبار 20 میلیارد تومان شامل طراحی سالن رزمی، تنیس روی میز، نگارخانه، المان، یادمان شهدا و سکوی تماشاگر در نظر گرفته شده که در دست طراح و مشاور جهت طراحی بوده که به محض اتمام طراحی کار پیمان سپاری آغاز می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: برای یادواره شهدای ورزشگاه زمین فوتبال چوار رایزنی هایی با فدراسیون فوتبال جهت برگزاری بازی دوستانه تیم منتخب پیشکسوتان ملی پوش استقلال و پرسپولیس در 23 بهمن ماه در ورزشگاه شهدای چوار انجام شده که امیدواریم این امر تحقق یابد تا بتوانیم این واقعه را به درستی برای کشور و نسل های مختلف جامعه معرفی و تبیین کنیم.

شهبازی در پایان خاطرنشان کرد: ورزش استان دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی بوده که از همه مسئولان استان و کشور انتظار می‌رود یک نگاه ویژه ای از لحاظ اعتبارات، حمایت‌ها و توسعه زیرساخت ها ورزشی صورت بگیرد که ورزشکاران استان ایلام همانند گذشته در سطح جهان و المپیک پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در آورند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول