اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اظهارات وزیر خارجه آلمان درباره «جنگ با روسیه» جنجال‌آفرین شد

اظهارات وزیر خارجه آلمان در خصوص اینکه کشورش در حال جنگ با روسیه است موجب شد منتقدان صلاحیت او برای تصدی این پست را زیر سؤال ببرند.

اظهارات وزیر خارجه آلمان درباره «جنگ با روسیه» جنجال‌آفرین شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اظهارات آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان در یک جلسه پارلمان مبنی بر اینکه برلین با روسیه در جنگ است جنجال‌آفرین شد و منتقدان صلاحیت او برای تصدی این پست را زیر سوال بردند. 

«ساهرا واگنکنشت»، نماینده پارلمان آلمان که قبلاً رهبری حزب چپ در مجلس را به عهده داشت روز جمعه در واکنش به اظهارات بائربوک نوشت: «اظهارنظر بائربوک درباره اینکه آلمان در جنگ با روسیه است نشان می‌دهد ایشان برای این شغل مناسب نیست.»

وی ضمن متهم کردن بائربوگ به «لگدمال کردن» شهرت آلمان اضافه کرد که وزیر خارجه باید «دیپلمات ارشد» کشور باشد نه اینکه «مثل فیل در فروشگاه ظروف چینی رفتار کند.» 

وزیر خارجه آلمان روز سه‌شنبه در جلسه‌ای در پارلمان گفته بود که کشورهای اروپایی «در حال جنگ با روسیه هستند» و باید اقدامات بیشتری برای دفاع از اوکراین انجام دهند. 

آلیس ویدل، رئیس حزب راست‌گرای ای.اف.دی گفت آلمان به وزیر خارجه‌ای نیاز دارد که «مثل یک دیپلمات مسئول رفتار کند و فتنه‌انگیز نباشد.» او تصریح کرد که بائربوک در صحنه دیپلماتیک قادر به رفتار صحیح نیست.

«جرهارد پاپکه»، یک قانونگذار منطقه‌ای از ایالت نوردراین-وستفالن که رئیس انجمن آلمان-مجارستان است هم گفت بائربوک به دلیل بیان این نظر «کاملاً از لحاظ سیاسی مجنون» است. 

 سلیم داگدلن، قانونگذار چپ‌گرای آلمانی هم از اولاف شولتز، صدراعظم آلمان خواست توضیح دهد که آیا بائربوک اختیار «اعلان جنگ» به نیابت از دولت آلمان را دارد یا خیر. او همچنین گفت که بائربوک تهدیدی برای امنیت شهروندان آلمانی است. 

بائربوک و اولاف شولتز هیچ‌کدام تا کنون به انتقادات پاسخ نداده‌اند. وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای که در اختیار نشریه بیلد قرار داده تأکید کرده که برلین طرف درگیری در جنگ میان کی‌یف و مسکو نیست. 

در این بیانیه آمده است: «حمایت از اوکراین برای استیفای حق این کشور در دفاع از خود آلمان را به یکی از طرف‌های درگیری تبدیل نمی‌کند.» در این بیانیه ادعا شده که جنگ مسکو در اوکراین «جنگ علیه صلح و نظم اروپا است» و این چیزی است که بائربوک قصد بیان آن را داشته است. 

پایان پیام/ ت 380

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول