اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

دلال فوتبال بوشهر ممنوع‌الفعالیت شد/ افشای صدور گواهی مربیگری تقلبی!

رئیس هیات فوتبال استان بوشهر با بیان اینکه در بحث مبارزه با فساد به نتایج خوبی رسیده‌ایم، گفت: حکم کمیته اخلاق برای چندین نفر از عوامل باشگاههای مطرح استان که تحت عنوان دلالی در فوتبال کشور مطرح است گرفته شده و هم اکنون آن‌ها ممنوع الفعالیت و حتی حق ورود به ورزشگاه را ندارد.

دلال فوتبال بوشهر ممنوع‌الفعالیت شد/ افشای صدور گواهی مربیگری تقلبی!

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، امیرحسین محتشم رئیس هیات فوتبال استان بوشهر در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: وظیفه ذاتی هیات فوتبال بر اساس اساسنامه، امور اجرایی و برگزاری مسابقات است و تیمداری نیست. 

وی در این خصوص اظهار داشت: بر اساس اساسنامه ریاست هیات فوتبال شغل محسوب نمی‌شود و در دیگر استانها نیز مدیران برخی از دستگاههای اجرایی ریاست هیات فوتبال را برعهده دارند. وظیفه ذاتی هیات فوتبال‌ها بر اساس اساسنامه، امور اجرایی و برگزاری مسابقات، کشف استعدادها و توسعه و گسترش فوتبال است نه تیمداری کردن و در واقع سقوط و صعود تیم‌ها عملا نتیجه عملکرد باشگاههاست و توان ساختاری و فنی آن‌هاست. 

رئیس هیات فوتبال استان بوشهر ادامه داد: البته در کنار سقوط برخی تیم‌های استان چند صعود نظیر صعود شاهین بندرعامری به لیگ دسته یک، صعود تیم امید پارس جنوبی جم به لیگ برتر و صعود تیمهای جوانان ایرانجوان بوشهر و پارس جنوبی جم به لیگ دسته یک جوانان کشور و احیای مجدد پرسپولیس برازجان با رایزنی‌های هیات فوتبال استان از جمله موفقیت‌های باشگاه‌ها و فوتبال استان بوده است. 

اقدامات اجرایی هیات فوتبال استان بوشهر
محتشم با اشاره به اقدامات اجرایی هیات فوتبال استان بوشهر گفت: هیات فوتبال با اجرای تقویمی منظم و اصلاح برخی از امورات از جمله برخی از لیگ‌ها و راه اندازی چند لیگ جدید از جمله لیگ مدارس استان به صورت منطقه‌ای، لیگ زیر ۱۳ استان، لیگ زیر ۱۵ سال و همچنین برگزاری لیگ‌های نوجوانان و جوانان در سطح لیگ برتر و لیگ دسته یک و همزمانی برگزاری رقابتهای لیگ برتر و لیگ دسته یک بزرگسالان استان و لیگ بانوان و فستیوال فوتبال بانوان حرکتی رو به جلو در توسعه و استعدادیابی برداشته است و در ضمن تمامی باشگاه‌ها در استان دارای سیستم اتوماسیون اداری و تمامی مکاتبات تحت وب و از طریق اتوماسیون ارسال و دریافت می‌شود. 

حضور موفق داوران استان بوشهر در لیگ برتر و دیگر لیگ‌های کشور
وی با بیان اینکه حضور داوران استان در لیگ برتر و دیگر لیگ‌های کشور موفق بوده است گفت: انتخاب تمامی داوران بر اساس فرآیند و انجام تست‌های آمادگی جسمانی و آزمون‌های تئوری بوده است. دوره‌ای منظم پیش فصل با حضور مسئولان کمیته داوران کشور در استان برگزار شده است و هم اکنون خوشبختانه داوران هم استانی در لیگ برتر مشغول به فعالیت هستند و بازی‌های حساس لیگ برتر و لیگ دسته یک را قضاوت می‌کنند و داوری در بازی دربی لیگ برتر و فینال جام حذفی از جمله بازی‌های مهمی بوده که داروان بوشهری قضاوت آن‌ها را بر عهده داشته اند. 

اتفاقات شاهین شهرداری و شاهین تابان

محتشم با اشاره به اتفاقات شاهین شهرداری و شاهین تابان ابراز داشت: در بحث اتفاقات ۲ سال اخیر شاهین باید گفت در ابتدای فصل گذشته با رایزنی هیات فوتبال استان علی رغم اینکه وظیفه‌ای در این خصوص نداشتیم اسپانسری برای حمایت از تیم شاهین شهرداری بوشهر مهیا شد که مسئولان در شورای شهر و شهرداری اسپانسر را نپذیرفتند و در فصل گذشته در شرایط نابسامان تیم سقوط کرد و در برخی بازیهایی که تیم شاهین شهرداری میزبان بود هزینه‌های اسکان و غذای داوران و ناظران بازهای توسط هیات فوتبال استان پرداخت شد تا در روند اجرایی مابقه خللی وارد نشود. 

رئیس هیات فوتبال استان بوشهر افزود: در فصل جدید هم تیم شاهین تابان بدون مجوز و داشتن پروانه و با رایزنی هیات فوتبال استان بوشهر وارد رقابت‌ها شد و علی رغم بسته بودن پنجره نقل و انتقالات مجوز جذب بازیکن برای این تیم گرفته شد و تا هفته پنجم (۲۷ آبان) این تیم صاحب پروانه فعالیت از اداره ورزش و جوانان شد و هنوز اساسنامه و ثبت شرکت‌های این باشگاه را دریافت نکرده‌ایم در حالیکه تمامی تیمهای فعال در سطح استان تحت عنوان موسسه با دریافت مجوز ثبت شرکت‌ها مشغول به فعالیت هستند. 

وی ادامه داد: چهار تیم پایه شاهین تابان (امید، جوانان، نوجوانان و نونهالان) به علت نامشخص بودن وضعیت مالکیتی تیم در ابتدای فصل (شهریور ماه) با رایزنی و مسئولیت هیات فوتبال مجوز نقل و انتقالات و جذب بازیکن گرفتند وگرنه سهمیه هر چهار تیم در رقابتهای کشوری از بین می‌رفت و اتفاقا همین بازیکنان رده جوانان و امید هم اکنون در تیم بزرگسالان شاهین تابان بازی می‌کنند.

دلال فوتبال بوشهر ممنوع الفعالیت شد

محتشم با بیان اینکه در بحث مبارزه با فساد با جدیت ورود کرده‌ایم و به نتایج خوبی رسیده‌ایم تصریح کرد: حکم کمیته اخلاق برای چندیدن نفر از عوامل باشگاههای مطرح استان که تحت عنوان دلالی در فوتبال کشور مطرح است گرفته شده و هم اکنون آن‌ها ممنوع الفعالیت و حتی حق ورود به ورزشگاه را ندارد. این فرد برای قرارگیری بازیکنان در ترکیب تیم مبالغی حتی تا ۹۰ میلیون تومان هم گرفته بود و وقتی بازیکنان در ترکیب نرفتند، خانواده‌هایشان به هیات مراجعه و شکایت کردند. البته درباره برخی پرونده‌های اینچنینی یکی از مشکلات این است که خانواده‌ها ابتدا شکایت ولی وقتی به بررسی موضوع می‌رسیم، انصراف می‌دهند و می‌گویند به حق‌مان رسیدیم و نمی‌توان پرونده را به نتیجه رساند. 

وی بیان داشت: همچنین چندین مدرسه فوتبال در استان بوشهر به علت مشکلات فنی و اخلاقی با پیگیری‌ها و نظارت کمیته جوانان لغو فعالیت شدند و در این خصوص با جدیت تمام پیگیر هستیم. 

رئیس هیات فوتبال استان بوشهر با اشاره به برخی گواهی مربیگری تقلبی صادر شده در دوره‌های قبل گفت: در این دوره هیچ گواهی مربیگری تقلبی صادر نکردیم، درحالی که در دوره قبل بالای ۲۰ گواهی تقلبی صادر کردند، جدا از افرادی که بدون شرکت در دوره‌ها با دریافت مبالغی گواهینامه گرفتند. همچنین همه نیروها را بیمه کرده و تعهدات لازم را گرفته‌ایم تا مثل ماجرای راننده هیات قبل نشود که شکایت کرد و ۵۰ میلیون پول هیات را برداشت کرد. 

وی شفاف کردن تمامی پرداختی و دریافت‌های مالی از طریق یک حساب مشخص در هیات فوتبال را از دیگر اقدامات برشمرد. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول