اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

آغاز برپایی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب از ۱۲ بهمن/ فعالیت رادیو مدرسه در دهه فجر

معاون فرهنگی و اجتماعی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از برگزاری نمایشگاه مدرسه انقلاب در ۶ هزار مدرسه از ۱۲ بهمن خبر داد.

آغاز برپایی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب از ۱۲ بهمن/ فعالیت رادیو مدرسه در دهه فجر

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، وحید عظیمی معاون فرهنگی و اجتماعی اتجادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در نشست خبری که امروز در ساختمان مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برگزار شد، اظهار کرد: یازدهمین دوره مدرسه انقلاب امسال برگزار می‌شود و با تلاش انجام شده به لحاظ کمیت و کیفیت با سال‌های گذشته متفاوت است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۴ هزار نمایشگاه مدرسه انقلاب برگزار شد و تاکنون بیش از ۶ هزار درخواست برگزاری نمایشگاه مدرسه انقلاب داشتیم.

عظیمی با بیان اینکه نمایشگاه مدرسه انقلاب در سه بخش دیروز، امروز و فردای انقلاب برگزار می‌شود، گفت: ما در سال گذشته دو مطالبه از رهبر معظم انقلاب داشتیم که اولین مطالبه، مطالعه کتاب ۱۵ جلدی سرگذشت استعمار است؛ این مطالبه را در دیروز انقلاب بررسی کردیم که استعمارگران با هر کشور آزادیخواه موضع دارند و در سه بخش استعمار جسمی و ارضی، اقتصادی و سیاسی، استعمار فرانو اجرا می‌شود.

وی به بخش نقش‌یابی ایران در نظم جهانی اشاره کرد و افزود: مطالبه دوم این است که رهبر معظم انقلاب فرمودند یک نظم جدید جهانی شکل می‌گیرد و به قشر دانش‌‌آموزان مأموریت دادند  که بررسی کنند نقش ایران در نظم جهانی چیست. 

محمدرضا عرب‌پور دبیر یازدهمین دوره جشنواره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب نیز اظهار کرد: تاکنون ۶ هزار دانش‌آموز متوسطه اول و دوم در مدرسه انقلاب ثبت‌نام کردند که ۳۵۰۰ دانش‌‌آموز متوسطه دوم و بیش از ۲۵۰۰ دانش‌‌آموز متوسطه اول شرکت کردند که تاکنون ۶۰ درصد از شرکت کنندگان را دانش‌‌آموان دختر و ۴۰ درصد را دانش‌‌آموان پسر تشکیل دادند. 

وی تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ هزار دانش‌آموز راوی تمدن در نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب حضور دارند و نقش دانش‌‌آموزان تمدن نوین را تبیین می‌کنند.

عرب‌پور با بیان اینکه محتواهای نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در قالب‌های جدید مانند نمایشنامه، معما، اتاق فرار و بازی‌ها ارائه می‌شود، گفت: بازی‌های گروهی، همخوانی سرود، رادیو مدرسه، اجرای طرح یک روز احسان در مدرسه، فعالیت جهادی درون مدرسه‌ای مثل آماده سازی کتابخانه و دیوارنگاری و اجرای رویداد هنری تمدن ساز از برنامه‌های جنبی جشنواره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب از ۱۲ بهمن برگزار می‌شود و ۳۰ بهمن ادامه دارد، افزود: به دلیل همزمانی دهه فجر و ایام ماه رجب، جشن انقلاب در ۱۶ بهمن در تمامی مدارس برگزار می‌شود. 

دبیر یازدهمین دوره جشنواره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب با بیان اینکه در روز ۲۲ بهمن نمایشگاه‌های برتر مدرسه انقلاب در مسیر راهپیمایی غرفه‌های‌شان را دایر می‌کنند، اضافه کرد: انتخاب برترین غرفه‌ها به استان‌ها واگذار شده است و با استفاده از سامانه عقیق، تأثیرگذاری هر مدرسه را شناسایی می‌کنیم و در اردوی راویان تمدن، نمایشگاه‌های برتر حضور دارند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول