اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

فعالیت 40 شرکت در طرح نوین عتبات/ خدمت‌رسانی به زائران را بهبود می‌دهیم

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه طرح نوین عتبات انحصار را به رقابت میان شرکت‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت تبدیل کرده است، گفت: در حال حاضر حدود ۴۰ شرکت در این رابطه مشغول به فعالیت هستند.

فعالیت 40 شرکت در طرح نوین عتبات/ خدمت‌رسانی به زائران را بهبود می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس، نخستین جلسه توجیهی اعضای ستادهای نجف و کربلا با حضور معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت و دیگر اعضا برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به طرح نوین عتبات گفت: اعزام اعضای با تجربه و کاردان که بتوانند شرایط حضور زوار را در عراق مدیریت کنند، حائز اهمیت است.

وی افزود: نحوه برخورد با زائر، تسهیل‌گری در امور زوار به صورت ۲۴ ساعته، سعه صدر و خوشرویی، تعاملات با مدیر کاروان، رفع مشکلات و دغدغه‌های زوار و هماهنگی برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر از جمله وظایف مهم نیروها است.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت بر صیانت حقوق زائران تأکید کرد و گفت: شاید زائر برای یکبار به عتبات عالیات مشرف شود، بنابراین باید سعی شود تا بهترین و مناسب‌ترین خدمات به زوار محترم ارائه شود.

حجت‌الاسلام رحمانی با بیان اینکه طرح نوین عتبات انحصار را به رقابت میان شرکت‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت تبدیل کرده است، گفت: در حال حاضر نیز حدود ۴۰ شرکت مشغول به فعالیت هستند که برخی از آنها اقدامات مطلوبی را انجام می‌دهند و مورد تقدیر قرار می‌گیرند و با تعدادی از شرکت‌ها که به وعده‌ها به طور کامل عمل نکرده‌اند نیز برخورد شده است و رفع اشکالات نیز به طور جدی صورت می‌گیرد.

وی افزود: خوشبختانه استان‌ها و شرکت‌هایی که به اعزام زائران می‌پردازند خوش درخشیده‌اند و در پی بهبود خدمت‌رسانی به زوار محترم هستیم تا رضایت‌مندی این عزیزان نیز بیشتر شود.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در طرح نوین عتبات که به عنوان یک جراحی بزرگ محسوب می‌شود، تحقق زیارت آسان و ارزان را دنبال می‌کنیم، گفت: اعزام زائران بعد از طرح نوین عتبات نسبت به آخرین دوره‌ای که از سوی شرکت شمسا در سال ۹۷ صورت گرفته بود، حدود ۳۷ درصد رشد داشته است که باید بر جذب حداکثری اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم و رضایت‌مندی زائران را مدنظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه زائران از طرح نوین عتبات رضایت نسبی داشته‌اند، گفت: صیانت از حقوق زائران و همچنین عزت، کرامت و امنیت این عزیزان باید سرلوحه اقدامات باشد.

معاون امور عتبات عالیات با اشاره به صرفه‌جویی در برخی هزینه‌های زائران گفت: کاهش هزینه درمانی از ۱۳۷هزار و ۵۰۰ تومان به ۲۵ هزار تومان و ارائه بیمه تکمیلی درمان برای این عزیزان یکی از اقدامات اثربخش در راستای بهبود کیفیت خدمات‌رسانی بوده است.

وی، پیگیری مطالبات زائران تا حصول نتیجه را ضروری دانست و گفت: به تمامی خدمات نظارت دقیق داشته باشید تا خدایی ناکرده به اعتماد زائران خدشه‌ای وارد نشود.

حمیدرضا محمدی، مدیرکل اعزام و پذیرش زائران عتبات نیز در این جلسه اظهار کرد: اعضایی که اعزام می‌شوند باید با پیش آمادگی کامل نسبت به اقدامات، خدمت‌رسانی کنند. باید ایرادات و اشکالات رفع شود و خدمت‌رسانی مطلوب سرلوحه اقدامات قرار گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول