اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

نقش وکیل کمک به کشف حقیقت و در نهایت اجرای عدالت در جامعه است

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: نقش وکیل، کمک به کشف حق و حقیقت و در نهایت اجرای عدالت در جامعه است.

نقش وکیل کمک به کشف حقیقت و در نهایت اجرای عدالت در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی در نشست مشترک با رییس و اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضاییه در استان کردستان، بر لزوم اعتمادآفرینی میان قضات و وکلاء در جهت اجرای عدالت در جامعه تاکید کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان اظهار کرد: جایگاه و شأن نهاد وکالت از دیدگاه مردم و عملکرد وکیل در فرآیند دادرسی بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: رعایت حرمت، شأن و جایگاه وکلا همواره مورد تاکید دستگاه قضایی استان بوده و باید با ایجاد اعتماد و احترام متقابل میان قضات و وکلا سعی شود تا فرآیند رسیدگی به پرونده‌های قضایی با سرعت و دقت بیشتری صورت گیرد.

وی تاکید کرد: نقش وکیل، کمک به کشف حق و حقیقت و در نهایت اجرای عدالت در جامعه است.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: یکی از محورهای سند تحول و تعالی قضایی، مقوله اتقان آراست و در این خصوص نقش عملکرد وکیل در کنار قاضی برای صدور آرای متقن و دقیق بسیار راهگشاست .

وی تصریح کرد: صدور آرای مستدل، مستند و متقن در دستگاه قضایی سبب می شود تا احقاق حق و ابطال باطل صورت گیرد و خروجی این مهم، اعتمادسازی و ایجاد رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی و نهاد وکالت است..

همچنین، در این نشست رئیس و اعضای هیات مدیره کانون وکلاء و مرکز وکلای قوه قضاییه در استان کردستان به بیان نقطه نظرات و مشکلات خود در خصوص مسایل مختلف مربوط به وکالت در استان است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول