اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

قیمت تمام شده آب تصفیه شده چقدر است؟

آب تصفیه شده ای که از تصفیه خانه های شهری به دست ما می رسد، در مسیر رسیدن به محل مصرف نیز می تواند در معرض آلاینده های مختلفی قرار گرفته و آلوده شود. بنابراین در محل مصرف نیز باید با کمک دستگاه های تصفیه آب آن را ابتدا تصفیه کرده و سپس مورد استفاده قرار دهیم.

قیمت تمام شده آب تصفیه شده چقدر است؟

همان طور که آب تصفیه شده شهری برای ما هزینه دارد، تصفیه آب در محل مصرف نیز شامل هزینه هایی از قبیل خرید دستگاه، هزینه های نگهداری و تعمیر آن می شود. بنابراین شاید برای اغلب ما سوال باشد که، قیمت آب تصفیه شده ای که مصرف می کنیم چقدر است؟

شاید به لحاظ آمار و ارقام نتوان رقم دقیقی را به طور کلی و عمومی برای قیمت تمام شده آب تصفیه شده بیان کرد. اما هر فرد می تواند با یک حساب سرانگشتی هزینه حدودی آب تصفیه شده مصرفی را برای مثال برای خانواده خود حساب کند.

هدف ما در این مطلب بررسی مسئله از دید آما و ارقام نیست، بلکه می خواهیم بررسی کنیم قیمت تمام شده آب تصفیه شده مصرفی شما شامل چه هزینه هایی می شود؟

راه اندازی و نگهداری تجهیزات تصفیه آب

اولین و مهم ترین هزینه آب تصفیه شده شامل هزینه خرید و راه اندازی دستگاه تصفیه آب و تجهیزات مربوط به آن می شود. در مراحل بعدی هزینه تعویض فیلترها و یا تعمیر احتمالی دستگاه را نیز برای محاسبه هزینه های آب تصفیه شده باید در نظر گرفت. در ادامه به بررسی تاثیر هر یک از این عوامل در قیمت آب تصفیه شده می پردازیم:

هزینه خرید دستگاه

هزینه خرید دستگاه تصفیه آب از هزینه هایی است که به طور مستقیم بر روی قیمت آب تصفیه شده تاثیر می گذارد. این که از چه برند فیلتری در دستگاه نصب شود، خود دستگاه ساخت چه برند و کشوری باشد؟ چه ظرفیتی از دستگاه مناسب کاربرد مورد نظر شماست؟ و ... در قیمت آب تصفیه شده باید در نظر گرفته شود.

هر چه برای تصفیه آب به فیلترهای بیش تری نیاز باشد، ظرفیت بالاتری برای تامین آب مورد نیاز روزانه نیاز داشته باشید، طبیعتا قیمت دستگاه و هزینه آب تصفیه شده شما نیز بیش تر خواهد بود.

هزینه نصب و راه اندازی دستگاه

نصب و راه اندازی دستگاه به دلیل فعال شدن گارانتی آن باید توسط نصاب شرکتی که دستگاه را از آن خریداری کرده اید انجام شود. این مورد نیز جزء موارد تاثیر گذار در هزینه آب تصفیه شده خواهد بود.

هزینه تعویض فیلترها

فیلترهای دستگاه تصفیه آب هر کدام طول عمر مشخصی دارند و بعد از این مدت باید حتما در موقع مقرر تعویض شوند. در غیر این صورت باعث آسیب زدن به دیگر بخش ها و فیلترهای سیستم به خصوص فیلتر ممبران می شوند.

تعویض فیلترهای پیش تصفیه به خصوص اهمیت زیادی دارد و باید این فیلترها در زمان مقرر تعویض شوند تا آلودگی های باقی مانده در آنها باعث خرابی دیگر فیلترهای و قطعات دستگاه نشود.

هزینه تعمیر دستگاه در صورت نیاز

با توجه به مدت زمانی که از دستگاه استفاده کرده اید و هم چنین شرایط نگهداری از دستگاه و تعویض فیلترهای آن، ممکن است سیستم تصفیه آب شما نیاز به تعمیر پیدا کند. این مورد نیز بر قیمت آب تصفیه شده توسط دستگاه تاثیر گذار است.

هزینه تجهیزات و اقلام مصرفی تصفیه آب

در صورت نیاز به تعویض قطعه در صورت خرابی و یا نیاز به استفاده از مواد شیمیایی در مقیاس تصفیه آب صنعتی، هزینه های این موارد نیز باید در محاسبه هزینه آب تصفیه شده در نظر گرفته شود.

در ادامه به طور مفصل به بررسی هزینه اقلام و مواد شیمیایی تصفیه آب که بر روی قیمت آب تصفیه شده تاثیر می گذارند می پردازیم.

برخی از اقلام مورد نیاز در تصفیه آب

اهمیت استفاده از مواد شیمیایی مختلف در فرایند تصفیه آب به خصوص در مقیاس صنعتی بسیار بالاست. بسیاری از آلاینده های آب تنها به کمک این مواد شیمیایی شامل کربن فعال، رزین سختی گیر و بسیاری از مواد شیمیایی دیگر از بین می روند. مهم ترین هزینه های مواد شیمیایی که در قیمت آب تصفیه شده دستگاه تاثیر گذار است شامل موارد زیر می شوند:

کربن فعال

کربن اکتیو از پرکاربرد ترین مواد شیمیایی در حوزه صنعت و تصفیه آب است. کربن فعال برای از بین بردن بو، رنگ، طعم نامطلوب و هم چنین برخی فلزات سنگین و کلر آب بهترین تاثیر را دارد.

ویژگی کربن اکتیو در مساحت سطحی زیادی است که ایجاد می کند. به طوری که مقداری کمی از این ماده می تواند مقدار زیادی از آلاینده های آب را از بین ببرد. 

کربن اکتیو در برندهای برتر اغلب از نوع کربن فعال وارداتی است که، قیمت آن به قیمت ارز بستگی دارد و به صورت به روز اعلام می شود. برای دریافت قیمت کربن فعال می توانید از طریق تماس تلفنی با بخش فروش شرکت های معتبر مانند سایت تصفیه آب آبین، در ارتباط باشید.

رزین سختی گیر

رزین سختی گیر با اجرای فرایند تبادل یونی و تعویض یون های فرم یونی خود با یون های فرم یونی عامل سختی آب، آب را نرم می کند. استفاده از رزین سختی گیر برای بسیاری از کاربردها مانند صنایع داروسازی و آزمایشگاهی ضروری است.

یکی از برندهای برتر رزین تبادل یونی رزین سختی گیر پرولایت است. با توجه به نوسانات قیمت ارز در کشور، برای دریات قیمت رزین سختی گیر پرولایت نیز باید به صورت روزانه قیمت به روز محصول مورد نظرتان را ار بخش فروش شرکت های معتبر استعلام بگیرید.

سیلیس

سیلیس یا شن از اولین و مهم ترین مواد شیمیایی مورد استفاده از فرایند تصفیه آب در دستگاه تصفیه آب صنعتی است. سیلیس با از بین بردن کدورت و ذرات معلق درشت آب، آب شفاف را تولید می کند که، آماده ورود به دیگر مراحل فیلتراسیون است.

همان طور که دیدیم، قیمت نهایی آب تصفیه شده به عوامل و پارامترهای مختلفی بستگی دارد، که سعی کردیم در این جا مهم ترین آنها را بررسی کنیم. مجموعه این عوامل باید در زمان محاسبه قیمت آب تصفیه شده در نظر گرفته شوند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول