اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

وزیر علوم: سرفصل‌ها و ارزشیابی دانشجومعلمان روزآمد شود

وزیر علوم گفت: باید سرفصل‌ها، شیوه‌ها و ارزشیابی دانشجومعلمان روزآمد شود. در حقیقت باید تغییر اقلیم آموزشی را مطابق نیاز جامعه بومی کرده و مدیریت کنیم.

وزیر علوم: سرفصل‌ها و ارزشیابی دانشجومعلمان روزآمد شود

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سی و سومین اجلاس سراسری مدیران دانشگاه فرهنگیان و نشست سالانه مسؤولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: باید خداوند بزرگ را شکر کنیم که نعمت معلمی را به ما داده است.

وی با بیان اینکه آینده جامعه در دستان توانمند معلمان است، ادامه داد: باید این حقیقت را باور داشته باشیم که همه امور کشور و آینده کشور و بشریت به دست توانای معلمان جهان و کشورمان رقم می‌خورد و اگر این باور را داشته باشیم، نوع نگاه به آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان متفاوت خواهد شد.

زلفی‌گل با تأکید بر اینکه بیشترین بها را باید به معلم ابتدایی و معلم کلاس اول دهیم، افزود: اگر مطالعه فراملی انجام دهیم، مشاهده می‌کنیم کشورهای پیشرفته، معلمان‌شان را از هر جهت قدر می‌دانند و انصافا در کشور ما از نظر احترام اجتماعی، جامعه قدردان معلمان است.

وی با بیان اینکه ۱۱ سال در آموزش و پرورش در روستای چهل خانواری تدریس کردم و در همه دوره‌ها کار کردم، ادامه داد: آن دوران سیاه که باعث شد مراکز تربیت منقرض شود باید در تاریخ بماند؛ هر موقع کاری کردیم که نخبه‌ترین جوانان و برترین استعدادها آرزویشان معلمی بود آن وقت مسیر جامعه درست است و اگر نتوانستیم و توزیع متوازن استعدادها را نداشتیم حاکی از این است که یک جای کار گیر دارد. 

وزیر علوم با تشکر از رهبر معظم انقلاب به جهت حمایت از دانشگاه فرهنگیان، گفت: پزشکی و مهندسی را تخصص می‌دانیم اما معلمی را یک تخصص نمی‌دانیم؛ معلمی، تخصص، رسالت، عشق و شبکه‌ای از فضایل است و اینها چندگانه‌های قابل جمع هستند. 

وی با بیان اینکه آسایش و آرامش بیشتر به آموزش و پرورش برمی‌گردد، گفت: بنابراین باید برای آموزش و پرورش هزینه کنیم تا توزیع متوازن پیش آید.

زلفی‌گل با اشاره به اینکه با فرهنگ درست، فکر و عمل درست هم خواهیم داشت، اظهار کرد: برای اصلاح جامعه باید در دانشگاه فرهنگیان سرمایه‌گذاری مادام العمر داشته باشیم چراکه این دانشگاه را نماد شبکه فضائل می‌دانیم و خدا را شکر می‌کنیم که مقام معظم رهبری تمام قد از دانشگاه حمایت می‌کنند و اعلام کردند که هر فردی بخواهد معلم شود، باید از دانشگاه فرهنگیان عبور کند.

وزیر علوم با اشاره به تغییر اقلیم آموزشی، تصریح کرد: تغییر اقلیم آموزشی مثل چند سال گذشته نیست و محتوا، روش آموزش و شیوه امتحان گرفتن تغییر کرده است؛ باید سرفصل‌ها، شیوه‌ها و ارزشیابی دانشجومعلمان روزآمد شود. در حقیقت باید تغییر اقلیم آموزشی را مطابق نیاز جامعه بومی کرده و مدیریت کنیم و اگر بخواهیم طبق روال گذشته انجام دهیم معلمی مرجعیت خود را در آموزش و پرورش از دست خواهد داد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول