اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نیویورک تایمز؛ تانک‌های غربی نمی‌تواند برای اوکراین معجزه کند

روزنامه آمریکایی در تحلیلی نوشت تانک‌های ناتو راه‌حل معجزه‌آسا برای کی‌یف نیستند که با آن بتواند پیروز جنگ شود.

نیویورک تایمز؛ تانک‌های غربی نمی‌تواند برای اوکراین معجزه کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مقاله‌ای تحلیلی تحت عنوان «تانک‌ها به تنهایی نمی‌توانند روند جنگ اوکراین را معکوس کنند»، نوشت تانک‌های ناتو راه‌حل معجزه‌آسا نیستند که به کی‌یف اجازه می‌دهد پیروز جنگ شود. اما ارتش آمریکا یکبار دیگر تلاش خواهد کرد ارتش اوکراین را بازسازی کند تا شانس کی‌یف برای شکستن دفاع محکم روسیه را تقویت نماید. 

اوکراینی‌ها دوره‌ای تسریع شده از آنچه ارتش آمریکا آموزش تسلیحات ترکیبی می‌نامد، که اگر سال‌ها طول نکشد، ماه‌ها برای تسلط خود واحدهای آمریکایی بر آن به طول می‌انجامد را خواهند گذراند. به نوشته این گزارش، مشخص نیست چقدر برای پنتاگون آموزش پیچیدگی‌های جنگ مانور تسلیحات ترکیبی به اوکراینی‌ها در مدتی کوتاه واقع‌بینانه است. 

اما در عین حال، کی‌یف باید بر بن‌بست نظامی غلبه کند که نیروهای مسلح اوکراین ممکن است بعد از آن که روس‌ها شروع به ساخت دفاع چند سطحی در امتداد خط مواضع تصرف شده کنند، با آن مواجه خواهند شد. 

در ادامه گزارش نشریه آمریکایی آمده است: پیشروی این خطوط فقط انتقال یک گردان از تانک‌ها از بین سنگرها نیست و نیاز به حمله هماهنگ با اهداف نشانه‌گذاری شده پیاده‌نظام، شلیک تانک‌ها به این مواضع و قطعات توپخانه‌ای که پوشش و پشتیبانی می‌کنند، است. چنین مانورهای تسلیحات ترکیبی موضوع تمرینات نظامی است. 

به گزارش راشا تودی به نقل از نیویورک تایمز، برای تقویت قدرت حمله نیروهای مسلح اوکراین، تانک‌های لئوپارد همراه با خودروی جنگی پیاده‌نظام بردلی وارد حمله خواهند شد. تانک‌ها از سنگرها عبور می‌کنند و راه را برای پیاده‌نظام سوار بر خوردورهای نظامی بردلی برای حفظ مناطق بازپس گرفته شده باز می‌کنند. 

به نوشته این گزارش، «در همین حال، بعید است که کمک‌های جدید تسلیحاتی به اوکراین، قدرت رزمی کافی برای پیروز شدن کی‌یف در جنگ را افزایش دهند. اما مقام‌ها و تحلیلگران معتقدند کمک زیادی خواهند کرد. زمانی که بسته کامل تجهیزات غربی از راه برسد، کی‌یف می‌تواند سه تیپ اضافی ایجاد کند». 

کشورهای ناتو به رهبری آمریکا اخیراً کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین را تشدید کرده‌اند که با واکنش تند مسکو مواجه شده است. روسیه در پی اعلام تصمیم واشنگتن و برلین برای ارسال تانک به اوکراین هشدار داده‌ که این تانک‌ها مانند سایر تسلیحاتی ارسالی ناتو در آتش نیروهای ارتش روسیه خواهد سوخت.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول