اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

هفته سوم سوپرلیگ کاراته در همدان؛ همه راضی، حتی قهرمانان شاکی!

هفته سوم سوپرلیگ کاراته کشور در شرایطی شب گذشته در همدان پایان یافت که تقریبا تمام عوامل و شرکت‌کنندگان در مسابقات این هفته به میزبانی خوب همدان نمره قبولی دادند.

هفته سوم سوپرلیگ کاراته در همدان؛ همه راضی، حتی قهرمانان شاکی!

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کاراته در هگمتانه دو سه سالی می‌شود با برنامه‌ریزی خوب و مدون هیات روزهای پر از موفقیت و آرامی را پشت سر می‌گذارد و گرفتن میزبانی‌های متعدد، درخشش قهرمانانی چون مهدی شهگل، برپایی اردوی تیم ملی در همدان، حضور چند ملی‌پوش از استان در اردوهای تیم ملی و ... خود گواهی بر این ادعاست.

با این حال، هیات کاراته این‌بار به سراغ میزبانی از سوپرلیگ کاراته کشور رفت. آن هم در شرایطی که همدان خود در لیگ تیمداری نمی‌کند و حضور چند کاراته‌کا از این استان در تیم رعد پدافند، متولیان این ورزشی را بر آن داشت تا آستین‌ها را برای میزبانی بالا بزنند. اتفاقی که از حق نگذریم به سبب حضور هر چند کوتاه ورزشکاران مطرح و نامدار کاراته در همدان و برگزاری اردوی مشترک، موجب پویایی این ورزش و جذب بیشتر ورزشکاران به کاراته خواهد شد.

نکته جالب اینکه با وجود عدم تیمداری همدان در سوپرلیگ، تقریبا تمام عوامل و شرکت‌کنندگان در این هفته از مسابقات از میزبانی همدان رضایت کامل داشتند و حتی یکی مثل ذبیح‌الله پورشیب قهرمان جهان و بازی‌های آسیایی که معمولا در مصاحبه‌های خود عادت به انتقاد دارد هم به میزبانی دانشگاه آزاد همدان نمره قبولی داد و اذعان کرد استان‌های دیگر می‌توانند از همدان الگوبرداری کنند؛

با تمام این اوصاف، سوپر لیگ کاراته باشگاه‌های کشور با ثبت دومین شکست تیم دانشگاه آزاد و تداوم صدرنشینی بیمه تعاون در همدان برگزار شد. در این هفته بیمه تعاون با کسب دو پیروزی دیگر جمع امتیازات خود را به عدد ۱۸ رساند و جایگاه خود را در صدور جدول مستحکم کرد. شاگردان حسن روحانی ابتدا آوای رزم را ۲۶ بر یک شکست داده و سپس کانذن‌ریو را ۲۵ بر ۳ شکست دادند تا به عنوان بخت نخست کسب عنوان قهرمانی لقب بگیرند.

شاگردان احمد صافی در تیم دانشگاه آزاد هم بعد از باخت هفته گذشته برابر بیمه تعاون، این هفته هم برابر پاس بازنده تاتامی را ترک کردند تا با فاصله ۶ امتیازی با صدر جدول امیدهای خود را برای قهرمانی کمرنگ‌تر از قبل ببینند. علیرضا کتیرایی ملی‌پوش عنوان‌دار و مربی خوش‌آتیه کاراته ایران یک‌بار دیگر توانایی خود در کار با جوانان را اثبات کرد.

تیم پاس فراجا با هدایت این مربی در همدان دست به کار بزرگی زد و در حالی که در کاتای تیمی، نماینده‌ای نداشت و هفت امتیاز بخش کاتا را به حریف واگذار کرده بود، در نهایت با درخشش جوانان خود در کومیته ۱۶ بر ۱۱ پیروز از میدان خارج شد. علی‌اکبر بختیاری، مهدی کیانی، میلاد بهمنی، امیرحسین فداکار و محمود نعمتی مردان پیروز پاس بودند و عبدالله ولدی هم تنها کاراته‌کای پیروز دانشگاه آزاد در این دیدار بود. برتری دو بر یک بهمنی مقابل ذبیح‌الله پورشیب و پیروزی هشت بر صفر محمود نعمتی در پیکار با مجید نیکوهمت از مهم‌ترین حوادث این دیدار جذاب و دیدنی بود.

پاسی‌ها بعد از این دیدار کانذن‌ریو را نیز شکست داده و با یک بازی کمتر ۹ امتیازی شده و تا رده سوم جدول بالا آمدند. در سایر بازی‌ها نیز رعد پدافند هوایی در دو دیدار رفت و برگشت خود کانذن‌ریو را شکست داد. در جدول رده‌بندی بیمه تعاون با ۱۸ امتیاز صدرنشین است، دانشگاه آزاد با ۱۲ امتیاز جایگاه دوم را در اختیار دارد، رعد پدافند هوایی و پاس فراجا هم سوم و چهارم هستند.

*اعتماد به نفس خوب هیات کاراته همدان

رئیس هیات کاراته استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تشکر از حمایت‌های فدراسیون کاراته و مدیرکل ورزش و جوانان استان اظهار کرد: سال گذشته اردوی تیم ملی در همدان برگزار شد و پس از اردو اعتماد به نفس بالایی در خانواده کاراته همدان شکل گرفت و به همکاران اعلام کردیم آمادگی برگزاری رویداد ملی و بین‌المللی را داریم.

سیدمهدی وفایی با تقدیر از همکاری دانشگاه آزاد همدان در برگزاری لیگ کاراته عنوان کرد: کاراته استان همدان به حدی ظرفیت دارد که باید به قطب کشور تبدیل شود. ما تلاش می‌کنیم از تمام ظرفیت برای ارتقای کاراته استان استفاده کنیم.

وی گفت: در همین راستا جلسات متعددی با افراد فعال این حوزه برگزار و از آن‌ها درخواست یاری کردیم و در هیأت رئیسه هم از افراد توانمند و علاقمند استفاده شده و وزنه هیأت رئیسه کاراته استان، وزنه سنگینی است.

رئیس هیات کاراته استان همدان ادامه داد: همین عوامل دست به دست هم داده تا در کنار تمام اتفاقات خوب، میزبانی سوپرلیگ کاراته را بر عهده بگیریم و وقتی ۸۰ درصد اعضای تیم ملی در همدان حاضر می‌شوند و از ما رضایت دارند، یعنی اینکه به اهداف خود نزدیک شده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال تقویت زیرساخت‌ها هستیم تا اردو، مسابقات و دوره‌های بیشتری را در همدان برگزار کنیم که اینها قطع به یقین به رشد کاراته کمک خواهد کرد.

وفایی گفت: در حوزه عمرانی اعتبار مناسبی برای بازسازی خانه کاراته شهر همدان واقع در مجموعه شهدشمسی‌پور کسب شد و با اضافه شدن یک سالن دیگر در مجموعه فردوسی به سمتی حرکت کرده‌‎ایم تا مربیان ما فضای بیشتری برای آموزش داشته باشند.

پایان پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول