اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فرانسه و ایتالیا ۷۰۰ موشک برای اوکراین سفارش دادند

روزنامه فرانسوی اعلام کرد که فرانسه و ایتالیا تولید ۷۰۰ موشک پدافندی به ارزش دو میلیارد یورو را برای ارسال به اوکراین سفارش دادند.

فرانسه و ایتالیا ۷۰۰ موشک برای اوکراین سفارش دادند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «لوپینیون» از برنامه مشترک فرانسه با ایتالیا برای تولید ۷۰۰ موشک پدافند جهت کمک به اوکراین خبر داد.

در شرایطی که کمک‌های همه جانبه کشورهای غربی در جنگ اوکراین علیه روسیه ادامه دارد، فرانسه و ایتالیا در نظر دارند که اوکراین را به موشک پدافندی «آستر» مجهز کنند.

منابع رسانه‌ای غربی به نقل از روزنامه فرانسوی «لوپینیون» فرانسه گزارش دادند، فرانسه و ایتالیا موافقت خودشان را برای دادن سفارش مشترک به شرکت‌های تولیدکننده آستر اعلام کردند و قرار است ۷۰۰ موشک پدافندی تولید شود.

وزرای دفاع فرانسه و ایتالیا روز جمعه (دیروز) در رم با هم دیدار و درباره دادن این سفارش توافق کردند. طبق تصمیم آنها ۷۰۰ موشک به ارزش دو میلیارد دلار به شرکت‌ سازنده سفارش داده شد.

«سباستین لکورنو» وزیر دفاع فرانسه بعد از دیدار با همتای ایتالیایی در پیامی توییتری نوشت: «در رم ما در مورد یک قصد مشترک برای ادامه حمایت از اوکراین، دفاع از دریای مدیترانه در برابر تهدیدات جدید و افزایش ظرفیت تولید مشترک خود به ویژه در زمینه پدافند هوایی، توافق کردیم».

پیش از انتشار این خبر، خبرگزاری رویترز به نقل از «منابع مطلع دولتی» گزارش داده بود که فرانسه و ایتالیا برای انتقال آستر به اوکراین «یک توافق سیاسی انجام دادند». آستر را کنسرسیوم «یوروسام» می‌سازد که در آن یک شرکت فرانسوی و یک شرکت ایتالیایی حضور دارند.

گفته می‌شود که این موشک می‌تواند اهداف را در فاصله ۱۵۰ کیلومتری و تا ارتفاع ۲۵ کیلومتری منهدم کند. به گفته سازندگان آستر، این سامانه همچنین قادر است موشک‌های بالستیک را تا فاصله ۲۵ کیلومتری هدف قرار دهد.

سفارش مشترک فرانسه و ایتالیا برای تولید و عرضه موشک پدافندی آستر به اوکراین در شرایطی انجام شده که ولودیمیر زلنسکی در ماه اکتبر ۲۰۲۲ از پاریس و رم خواست ارتش اوکراین را به این موشک مجهز کنند.

طبق گزارش‌ها، مقام‌های فرانسوی و ایتالیایی از ماه نوامبر ۲۰۲۲ رایزنی‌ها برای انتقال احتمالی این موشک پدافندی به اوکراین را آغاز کرده بودند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول