اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

نماینده مجلس: دولت حق افزایش تعرفه گاز خراسان جنوبی را ندارد/ محمودی: تمام کشور صرفه‌جویی کنند

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت نباید منتی بر سر مردم استان بگذارد که افزایش قیمت گاز متوقف شده، اصلا دولت حق ندارد این کار را بکند زیرا مردم این استان ضمن اینکه محدودیت‌ها را متحمل می‌شوند، صرفه‌جویی هم دارند.

نماینده مجلس: دولت حق افزایش تعرفه گاز خراسان جنوبی را ندارد/ محمودی: تمام کشور صرفه‌جویی کنند

خبرگزاری فارس _ خراسان‌جنوبی؛ سمیه محمدی، برخورداری از گاز شهری از نعمت‌های بزرگی است که مردم خراسان‌جنوبی چندسالی است به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی از آن بهره‌مند شده‌اند.

در حال حاضر با تلاش‌های شبانه‌روزی شرکت گاز شاهد توسعه خطوط انتقال گاز به تمام شهرهای استان و اکثر روستاهای آن هستیم، البته سرمای کم‌سابقه این روزها این استان را همچون سایر نقاط کشور با افت فشار گاز مواجه کرده که مدیریت اوضاع چاره‌ای جز صرفه‌جویی و اعمال محدودیت‌ها ندارد.

در این خصوص خبرنگار فارس با نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و همچنین مدیرکل شرکت گاز استان به گفت‌وگو پرداخته که در زیر می‌خوانید؛

دولت مصرف را مدیریت کند خراسان جنوبی درگیر مشکل نشود

سلمان اسحاقی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: مدیرکل شرکت گاز باید مطالبه کند اگر در استانی مانند خراسان‌رضوی تمام هتل‌ها و مجتمع‌های تجاری با ظرفیت صد درصدی فعالیت کنند در خراسان‌ جنوبی با بحران گاز مواجه خواهیم شد.

وی ضمن هشدار جدی به وزیر نفت، وزیر کشور و شرکت ملی گاز گفت: دولت نباید منتی بر سر مردم استان بگذارد که افزایش قیمت گاز متوقف شده، اصلا دولت حق ندارد این کار را بکند زیرا مردم این استان ضمن اینکه محدودیت‌ها را متحمل می‌شوند، صرفه‌جویی هم دارند.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس تاکید کرد: دولت باید دنبال بالا بردن هزینه گاز مجتمع‌های تجاری و هتل‌ها باشد و حق ندارد در خراسان‌ جنوبی که با بحران مواجه است افزایش هزینه گاز را اعمال کند چون بیشترین میزان مصرف گاز در این استان، خانگی بوده و مردم را با چالش جدی مواجه می‌سازد.

وی با بیان اینکه تمام کشور باید صرفه‌جویی کنند تا استان‌هایی مانند خراسان‌جنوبی ‌که در انتهای خط انتقال گاز قرار دارند متضرر نشوند، یادآور شد: یکی از استان‌های نزدیک به خراسان‌ جنوبی که ما را با افت فشار مواجه می‌کند خراسان‌ رضوی است که باید محدودیت‌های بیشتری در این استان اعمال شود.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی شرکت گاز استان گفت: این شرکت نباید بگذارد افت فشار گاز در استان به حداکثر برسد و بعد اعلام بحران کند، باید زمانی که مقداری فشار گاز افت کرد باید وضعیت بحران اعلام کند.

ضعف زیرساخت‌های گازی در شرق کشور

مدیرکل شرکت گاز استان خراسان جنوبی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه گاز استان از دو خط انتقال می‌یابد، گریزی به وضعیت خط خانگیران زد و افزود: مجموع تولید این خط ۱۴۱ میلیون مترمکعب بوده که ۱۶ میلیون مترمکعب ذخیره‌سازی شده است.

محمودی گفت: در مجموع میزان تولیدی قابل مصرف از این خط ۵۷ میلیون مترمکعب است که خراسان‌رضوی با ایجاد محدودیت نزدیک ۵۸ میلیون مترمکعب مصرف می‌کند بنابراین تولید گاز این خط در خراسان‌رضوی و شمالی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی گاز مورد نیاز خود را از خط پارچین سنگ و یا خط چهار می‌گیرد، اضافه کرد: برای اینکه با کمبود گاز مواجه نشویم باید در تمام کشور صرفه‌جویی صورت گیرد چون زیرساخت‌ها در شرق کشور مقداری ضعیف‌تر است.

مدیرکل شرکت گاز استان همدان ادامه داد: طی چند روز گذشته در مدیریت برنامه‌ریزی شرکت ملی گاز موافقت‌نامه اتصال خط انتقال گاز از دوراهی دشتک به سربیشه تصویب شده که اگر مصوبه آن گرفته شود این مشکل اساسی حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه خراسان‌رضوی نیز درگیر مشکل گاز است، افزود: اعمال محدودیت در مصرف گاز به صورت سراسری انجام می‌گیرد.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول