اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

طرح تعمیق یادگیری آسیب‌های آموزش مجازی را جبران می‌کند

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه کیفیت‌بخشی آموزشی و ارتقاء فرایند یاددهی - یادگیری گفت: برای جبران آسیب‌های ناشی از آموزش مجازی طرح تعمیق یادگیری مورد توجه قرار گرفت.

طرح تعمیق یادگیری آسیب‌های آموزش مجازی را جبران می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد مهدی کاظمی امروز در اجلاس سالانه معاونان آموزش متوسطه ادارات کل آموزش و پرورش استان های کشور در مشهد اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا و آموزش غیرحضوری تبعاتی به همراه داشت که رها بودن دانش آموز در فضای مجازی و عدم وجود برنامه تربیتی در آموزش غیرحضوری از اتفاقات ناخوشایند آن بود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: کیفیت بخشی آموزشی و ارتقای فرایندهای یاددهی - یادگیری بسیار مهم است و زمانی برنامه های ما موثر خواهند بود که در کلاس و مدرسه نمود و تجلی پیدا کنند و مهم ترین بخش برای کیفیت بخشی، ارتقای معلمان است.

وی با اشاره به چالش های حوزه آموزش افزود: تربیت و پرورش تنها وظیفه معاون پرورشی نیست و باید همراه با آموزش شکل بگیرد زیرا معلم در کلاس بیشترین ارتباط را با دانش آموز دارد.

کاظمی گفت: تاکید آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بر اولویت رویکرد تربیتی در امر آموزش است زیرا بدون تربیت صحیح، علم و دانشی که به دانش آموز ارائه می شود اثربخش نخواهد بود.

وی گفت: آغاز سال تحصیلی جاری در قالب طرح مهر با راهبری همکاران به خوبی پیش رفت و مهر امسال با وجود مشکلات ساماندهی نیروی انسانی، سال جدید تحصیلی با کمترین چالشها آغاز شد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های مهم که هم در آغاز سال تحصیلی و هم در طول سال مهم است مشارکت حداکثری دستگاه ها، خیرین، گروه های جهادی و برون سپاری در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال آموزش های فنی و حرفه ای در کل کشور رشد ۲ درصدی داشته و جلب مشارکت بیش از ۴۰ هنرستان جوار کارخانه یا جوار صنعت نیز از اقدامات بزرگ دیگر بوده است که در حال برنامه ریزی و تلاش برای افزایش آن هستیم.

کاظمی افزود: طرح هنرستان های جوار کارخانه یا جوار صنعت برای استفاده از ظرفیت های اقتصادی و تربیت نیروی انسانی مهارتی بخش های مختلف تدوین شده است.

وی اضافه کرد: رویکرد اول معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش کیفیت بخشی به برنامه‌ها در طول سال و رویکرد دوم تلاش و برنامه‌ریزی برای برنامه‌های سال آینده است که در این راستا برای بازماندگان از تحصیل سامانه شهید محمودوند طراحی و با ابلاغ بخشنامه، شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل عملیاتی شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شده مشکلات اقتصادی کمترین تاثیر را در موضوع بازماندگی از تحصیل داشته و سایر علل در حال بررسی است.

کاظمی تعداد دانش آموزان دوره آموزش متوسطه کشور را یک میلیون و ۸۲۴ هزار دانش آموز دانست و افزود: تعداد دختران در این دوره بیشتر است و پوشش تحصیلی دختران نسبت به گذشته ارتقا بیشتری یافته است.

وی فعالیت بیشتر پژوهش سراها و کاهش تعداد کلاس های مختلط و شبانه روزی را از اهداف معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول