اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

متکی: عملکرد مجلس و دولت‌ عامل موثر برای حضور مردم در انتخابات است

رئیس خانه احزاب ایران با تاکید بر اینکه عامل موثر برای حضور مردم در انتخابات، عملکرد مجلس و دولت‌ است گفت: احزاب نقش مهمی در انتخابات و بالا بردن مشارکت مردمی در انتخابات دارند.

متکی: عملکرد مجلس و دولت‌ عامل موثر برای حضور مردم در انتخابات است

به گزارش خبرنگار سیاسی فارس، همایش خانه احزاب ایران با عنوان «آسیب‌شناسی در انتخابات اخیر» با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، منوچهر متکی رئیس خانه احزاب ایران، محمدرضا غلامرضا معاون سیاسی وزیر کشور، عبدالله مرادی دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری ‌و تعدادی دیگر از دبیرکل احزاب مختلف در وزارت کشور آغاز شد. 

متکی در این همایش گفت: مجلس، ریاست جمهوری، خبرگان و شوراها، نمونه‌ای از تبلور مردم است که در انتخابات تجلی پیدا می‌کند. اگر چه در مقایسه با بسیاری از کشورها از جمله کشورهای غربی تراز خوبی را حفظ کرده، اما از سپیده دم انقلاب، دو‌ انتخابات اخیر تراز در مقایسه با تراز بالای جمهوری اسلامی قابل مقایسه نیست بنابراین دوستان ما در خانه احزاب فکر کردند برگزاری نشستی برای هم‌اندیشی در آسیب‌شناسی با هدف تولید نشاط، تولید حضور باشکوه و مشارکت بالا، می‌تواند مفید باشد.

متکی در ادامه افزود: اولین نکته موثر در حضور مردم در انتخابات، عملکرد دولت‌ها است. در جاهایی که برای مردم جا افتاده و دولت به خوبی عملکرده، ما افزایش مشارکت را تا مرز ۸۵ درصد را داشتیم و در جایی هم که باور عمومی توسط کارآمدی دولت لطمه ببیند، در مشارکت مردم و کاهش آن اثرگذار خواهد بود. 

رئیس خانه احزاب ایران اضافه کرد: عملکرد مجلس هم در مشارکت مردم به عنوان یک عامل، موثر است. تعدد کاندیداها و حضور از احزاب مختلف در انتخابات هم می‌تواند مشارکت مردم در انتخابات را بالا ببرد. مردم باید بدانند که بر اساس سلیقه و تیپ آنها، افرادی در انتخابات حضور دارند. 

وی تأکید کرد: احزاب نقش مهمی در انتخابات و بالا بردن مشارکت مردمی در انتخابات دارند و باید مشوق مردم بوده و در صحنه پرآشوب که دشمنان در همه زمینه‌ها تلاش می‌کنند ناامیدی را تزریق کنند، امید را بالا ببرند. 

همچنین، در ادامه این نشست، مهدی عرب‌صادق نماینده فراکسیون اصولگرایان با اشاره به موضوع این نشست، گفت: انتخابات حلقه وصل افکار مردم و حاکمیت است. اگر در این حلقه وصل اگر شکافی ایجاد شود، احزاب باید آن را درمان کرده و از ایجاد آن جلوگیری کنند، لذا اهمیت احزاب واضح است. 

وی اضافه کرد: ما در این مسیر ناچار به گفتگو‌ هستیم، اما هرگز نباید راستا ‌‌و همسویی خود با نظام را فراموش کنیم. 

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی افزود: کاهش سرمایه اجتماعی موضوعی است که در انتخابات درگیر آن خواهیم شد، لذا فرصتی است که از همه احزاب بخواهیم با صدور بیانیه جهت حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، به افزایش سرمایه اجتماعی کمک کنند. 

وی با بیان اینکه اخلاق اجتماعی و تقوای سیاسی را باید در پیش گرفت، گفت: خواهش ما این است که جای صالح و ناصالح را عوض نکنیم و پای عناصر ناسالم و ناکارآمد را به بدنه نظام وارد نکنیم و تبلیغات اشرافیگری و باندبازی را کنار بگذاریم تا آسیبی به سرمایه اجتماعی نظام وارد نکند. 

عرب‌صادق تصریح کرد: از اعضای هیأت‌رئیسه و احزاب خانه احزاب انتظار داریم که با همراهی همه اعضا در این زمینه استراتژی روشن و شفاف و برنامه‌های عملی راهگشا و امیدبخش را برای بررسی و تصویب توسط مسئولان و احزاب محترم، ارائه دهد و از دولت و همه دستگاه‌های ذی‌ربط انتظار داریم در این زمینه همراهی کافی با خانه احزاب داشته باشند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از تشکل‌های عضو خانه احزاب می‌خواهیم که به جای طرح مباحثی که نتیجه روشنی ندارند، به تبادل نظر درباره راهبردها و روش‌های حل مشکلات و اقدامات رفاه‌گستر و عادلانه و گسترش حضور مردم در انتخابات بپردازند و آنچه لازم است، تا حصول نتیجه اجرایی و عملیاتی طراحی و پیگیری شود. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول