اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اردوغان و انتخابات آتی؛ آینده ترکیه تاریک است

روزنامه آمریکایی نوشت، رئیس جمهور ترکیه در داخل و خارج از کشور بیش از هر زمان دیگری آسیب پذیرتر شده و مردم زخم خورده از تورم اینک برای تغییرات فریاد می‌زنند.

اردوغان و انتخابات آتی؛ آینده ترکیه تاریک است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در تحلیلی که روز شنبه منشر شد، به روند انتخابات آتی ریاست جمهوری ترکیه پرداخت و به نقل از شهروندان ترکیه‌ای نوشت،‌ آینده ترکیه تاریک است

«واشنگتن پست» در بخشی از این گزارش نوشت، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه چند ماه آینده با انتخابات دشوار مواجه است. اردوغان  در ساز و کارهایی انتخاباتی مشوق‌هایی را با هدف دانشجویان، کارگران و صاحبان مشاغل، مسافران که شامل تخفیف مالیاتی، وام‌های ارزان، یارانه انرژی است به راه انداخته است. این در حالی است که اردوغان در داخل و خارج از کشور بیش از هر زمان دیگری برابر چالش‌های مخالفان آسیب پذیرتر شده، زیرا مردمی که از تورم بالا ضربه خورده‌اند، اینک برای تغییرات فریاد می‌زنند.

«برک اسن»، استاد علوم سیاسی در دانشگاه «سابانچی» در استانبول، گفت: «وضعیت اقتصاد به پایگاه او لطمه می‌زند.»

تورم برای اردوغان یک آسیب پذیری اصلی باقی مانده است. نرخ تورم در پاییز به بیش از ۸۰ درصد رسید و در دسامبر به ۶۴ درصد کاهش یافت. «ارینک یلدان»، استاد اقتصاد در استانبول، گفت:  قیمت کالاهای معمولی افزایش یافته و  تورم از سال ۲۰۱۹ به این سو باعث کاهش ارزش دستمزدها شده است .مردم هیچ  ساز و کای حفاظتی برابر تورم ندارند.»

«متین اوزکان»، ۲۳ ساله، مالک یک شرکت فروش آنلاین، گفت که افزایش حداقل دستمزد بی‌معنی است، زیرا به نظر می‌رسد قیمت‌ها هر چند ماه یکبار افزایش می‌یابد.»

 

«ارسین فواد اولکو» مدیر ۴۰ ساله  یک رستوران زنجیره‌ای، گفت که هیچ کمکی از سوی دولت برای مقابله با قیمت‌های سرسام آور صورت نگرفته وغذا در منوی فروشگاه او به نسبت سال قبل ۱۳ برابر افزایش یافته است.

وی گفت: «دیگر طبقه متوسطی در ترکیه وجود ندارد. فقط خیلی ثروتمند یا خیلی فقیر وجود دارد. آینده اینجا تاریک است.»

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه خبر داده که انتخابات ریاست جمهوری این کشور روز ۱۴ می (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد. چند روز پیش بود که اردوغان از احتمال برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری در ماه می سال جاری میلادی خبر داد.

اردوغان طی سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمانی حزب عدالت و توسعه گفت که انتخابات سراسری در ترکیه شامل انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ممکن است در تاریخ ۱۴ می امسال برگزار شود. تاریخ اصلی انتخابات ۱۸ ژوئن تعیین شده بود.

 «علی بابا جان» رئیس حزب پیشرفت و دموکراسی که از احزاب مخالف دولت ترکیه به شمار می‌آید اخیرا انتقادهای گسترده‌ای از اردوغان کرده است (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول