اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

احداث تصفیه‌خانه شهرک صنعتی رشت تنها راه برای کاهش آلودگی در تالاب بین‌المللی انزلی

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس نقش راه‌اندازی تصفیه خانه شهرک صنعتی رشت در کاهش آلودگی در تالاب بین‌المللی انزلی را موثر دانست و گفت: در صورت راه‌اندازی تصفیه خانه شهرک صنعتی رشت بدون‌ شک ۳۳ درصد از آلایندگی‌ تالاب از بین خواهد رفت.

احداث تصفیه‌خانه شهرک صنعتی رشت تنها راه برای کاهش آلودگی در تالاب بین‌المللی انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، احمد دنیامالی بعدازظهر امروز در نشست بررسی چالش‌های احیای تالاب بین‌المللی انزلی با بیان اینکه پالایش تالاب انزلی بهترین مزیت برای احیای آبراهه‌های تالاب است، اظهار کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده، اسکله شماره ۱۰ مانع جدی جریان آب در بندرگاه است زیرا این اسکله توسط سازمان بنادر و دریانوردی در دهه ۷۰ و در زمان بالا آمدن آب دریای خزر برای جلوگیری از وارد آمدن آسیب به کشتی‌ها ساخه شده بود. 

وی با تاکید بر احیای مجدد تالاب بین‌المللی انزلی افزود: در شهرستان بندرانزلی ۸۰۰ قایقران انزلی‌چی وجود دارد که از این تالاب امرار معاش می‌کنند لذا باید این تالاب حفظ شود. 

نماینده مردم شهرستان بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی نقش راه‌اندازی تصفیه خانه شهرک صنعتی رشت در کاهش آلودگی در تالاب بین‌المللی انزلی را موثر دانست و بیان کرد: در صورت راه‌اندازی تصفیه خانه شهرک صنعتی رشت بدون‌ شک ۳۳ درصد از آلایندگی‌ تالاب از بین خواهد رفت. 

دنیامالی با ابراز تاسف از عدم لایروبی شنبه بازار روگا در راستای حفظ سلامتی مردم و جامعه گفت: چند وقتی است که این روگا خشک‌شده و ورود فاضلاب به آن سلامتی شهروندان را به خطر انداخته به این منظور باید ضلع جنوبی شنبه بازار روگا توسط شهرداری دیواره‌سازی شود.

تعیین پهنه تالاب بین المللی انزلی وظیفه آب منطقه‌ای است 

دادستان شهرستان انزلی نیز با بیان اینکه هرگونه عملیات در تالاب بین‌المللی انزلی باید توسط متولی اصلی آن یعنی آب منطقه‌ای انجام شود، اظهار کرد: طبق ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، شرکت آب منطقه‌ای متولی اصلی تالاب بین‌المللی انزلی بوده و هرگونه عملیات در این تالاب باید توسط این شرکت انجام شود. 

اکبر سبحانی با تاکید بر لزوم نظارت بر کیفیت و چگونگی احیای تالاب بین‌المللی انزلی افزود: عملیات لایروبی رسوبات در مناطق ۵ و ۶ تالاب بین‌المللی انزلی آغاز شده ولی باید مشخص شود که لایروبی در تالاب انزلی با چه کیفیتی انجام شده و وضعیت رسوبات لایروبی شده چه شده است. 

وی با اشاره به تعیین پهنه و بستر تالاب بین‌المللی انزلی توسط شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان تصریح کرد: در چند هفته آینده باید هرچه سریعتر باید روگاهای موجود در شهر انزلی هرچه سریعتر لایروبی شوند تا از این‌ طریق ارتزاق قایقرانان و بومیانی که به عنوان ذینفعان این تالاب هستند رونق یابد. 

دادستان شهرستان بندرانزلی با انتقاد از عدم موضع‌گیری قطعی محیط‌زیست در خصوص لایروبی تالاب بین‌المللی انزلی بیان کرد: سوال این است که اگر کارشناسان حوزه محیط زیست و تالاب بین‌المللی انزلی به این نتیجه رسیدند که لایروبی باید هرچه سریعتر انجام‌شود چرا به طور کامل و علمی انجام‌ نمی‌شود؟ 

سبحانی با تاکید بر لزوم توجه به ضرورت حق آبه تالاب بین‌المللی انزلی افزود: علیرغم اینکه وزارت کشور با الحاق سه نقطه در انزلی به محدوده شهری موافقت کرده ولی این مناطق همچنان بدون کد آبادی هستند که جای تاسف دارد.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول