اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

پاشینیان: ارتش ارمنستان را به سلاح‌ها و تجهیزات پیشرفته تجهیز می‌کنم

نخست وزیر ارمنستان با اشاره به تقویت نیروهای مسلح این کشور با جنگ افزارهای پیشرفته، از آغاز خدمت سربازی داوطلبانه زنان در ارتش ارمنستان خبر داد.

پاشینیان: ارتش ارمنستان را به سلاح‌ها و تجهیزات پیشرفته تجهیز می‌کنم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نخست وزیر ارمنستان روز شنبه با اشاره به تقویت نیروهای مسلح این کشور به جنگ افزارهای پیشرفته گفت که در حال برنامه ریزی برای آغاز خدمت سربازی داوطلبانه زنان در ارتش ارمنستان است.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در سخنانی به مناسبت سی و یکمین سالگرد تاسیس نیروهای مسلح ارمنستان گفت: «در آینده نزدیک، جهت ایجاد مرکز کاملا جدید خدمت سربازی داوطلبانه زنان اقدام می‌کنیم.»

وی گفت که دولت اصلاحات گسترده‌ای را در ارتش ارمنستان انجام داده است. پاشینیان اظهار داشت که به زودی یک دبیرستان افسری راه اندازی خواهد شد که یک مرکز آموزشی مجهز به جدید‌ترین امکانات  خواهد بود.

پاشینیان گفت: «ارمنستان همچنین در حال اتخاذ تدابیری برای تجهیز ارتش به سلاح‌ها و تجهیزات پیشرفته است و تلاش می‌کند تا حد امکان تولیدکنندگان داخلی را تشویق کند.»

نخست وزیر ارمنستان به نوع تجهیزات نظامی که قصد خرید آن را دارد هیچ اشاره‌ای نکرده است، اما این کشور خواستار موشک‌های هوا به هوای فرا صوت «براهموس» و «آسترا» ساخت هند برای مقابله با پهپادهای  باکو است.

 

پیشتر یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه هند که از ایروان بازدید کرده بود، گفته بود که هند و ارمنستان در حال گفت‌وگو در مورد همکاری نظامی طولانی مدت به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای تعمیق روابط خود هستند. برخی آگاهان به رویدادهای منطقه نزدیک شدن ارمنستان به هند را در تقابل با گرمی روابط پاکستان با جمهوری آذربایجان می‌نگرند.

پهپادهای ساخت ترکیه از جمله «بیرقدار» که به جمهوری آذربایجان ارسال شدند نقش مهمی در پیروزی باکو بر ارمنستان در جنگ ۲۰۲۰ در قره باغ و اطراف آن ایفا کردند.

یک اندیشکده لهستانی در تازه‌ترین گزارش خود از اوضاع قفقاز نوشت، اتحادیه اروپا و ناتو با حمایت صریح از جمهوری آذربایجان و ترکیه آشکارا ارمنستان را تهدید می‌کنند.

اندیشکده «لمکین» در گزارش خود نوشت، ارمنستان در سال ۲۰۲۲ با تهدیدهای فزاینده‌ای علیه تمامیت ارضی خود از سوی جمهوری آذربایجان و ترکیه  متحدش مواجه شد. اگرچه جهان به‌سرعت برای پایان دادن به تجاوز جمهوری آذربایجان اقدام کرد، اما این کشور هنوز ۱۴۰ کیلومتر از اراضی ارمنستان و همچنین بخش‌های مهمی از قره باغ کوهستانی از جمله شهر «شوشا» را در اختیار دارد(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول