اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

تعطیلات پرحادثه در کوهستان‌های پایتخت/22 عملیات امداد کوهستان در 3 روز گذشته

معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از انجام 22 عملیات امدادکوهستان در 72 ساعت گذشته خبر داد.

تعطیلات پرحادثه در کوهستان‌های پایتخت/22 عملیات امداد کوهستان در 3 روز گذشته

به گزارش گروه سلامت خبرگزای فارس، مرتضی مرادی‌پور،معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر گفت: از روز چهارشنبه تا ساعت 8 صبح امروز، 360 عملیات انجام شد که 22 عملیات آن مربوط به عملیات امداد کوهستان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در 24 ساعت گذشته، 2 عملیات کوهستان در پایتخت انجام شد، ادامه داد: روز گذشته  ساعت 13:40 گزارش مفقودی 7 کوهنورد در قله سرکچال گزارش شد. بلافاصله تیم عملیات امدادکوهستان در محل حادثه حاضر شدند.

مرادی‌پور اضافه کرد: 4 نفر از کوهنوردان دچار حادثه شده بودند که به دلیل شرایط جوی نامساعد، امکان اعزام بالگرد برای نجات آنها وجود نداشت، بنابراین کوهنوردانی که دچار حادثه شده بودند، با همت امدادگران به مراکز درمانی منتقل شدند.

معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر، با اشاره به گزارش صبح امروز عنوان کرد: صبح امروز ساعت 8 صبح، گزارش مفقود شدن 7 کوهنورد دیگر نیز در قله‌های داراباد به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (EOC ) گزارش شد که بلافاصله، یک بالگرد برای نجات کوهنوردان به محل حادثه اعزام شد.

وی گفت: 2 نفر از کوهنوردان دچار یخ زدگی و 5 نفر دیگر نیز دچار افت شدید فشار خون شده بودند که با تلاش نجاتگران هلال احمر هر 7 کوهنورد، به مراکز درمانی منتقل شدند.

گفتنی است، روز پنج شنبه 6 بهمن‌ماه نیز، تیم امدادونجات کوهستان با کمک بالگرد، یک کوهنورد 28 ساله را که دچار آسیب‌دیدگی در ناحیه پا شده بود، نجات دادند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول