اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اوکراین: نمی‌توانیم با موشک‌های بالستیک روسیه مقابله کنیم

سخنگوی نیروهای مسلح اوکراین گفت که پدافند هوایی این کشور با امکاناتی که در اختیار دارد نمی‌تواند با موشک‌های بالستیک روسیه مقابله کند.

اوکراین: نمی‌توانیم با موشک‌های بالستیک روسیه مقابله کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یوری ایگنات» سخنگوی نیروهای مسلح اوکراین گفت که پدافند هوایی اوکراین قادر به مقابله با موشک‌های بالستیک روسیه با روش‌های که در اختیار دارد، نیست.

وی گفت که تا زمانی که اوکراین سامانه‌های پاتریوت و SAMP/T دریافت نکند، نمی‌تواند موشکهای بالستیک روسیه را سرنگون کند. 

این مقام اوکراینی اضافه کرد که کی‌یف نیازمند جت‌های جنگنده و پهپادهای تهاجمی است تا بتواند سکوهای پرتاب موشک را در فاصله‌ای دور از بین ببرد.

ایگنات تاکید کرد: «بهتر است که تسلیحات دوربرد داشته باشیم تا بتوانیم به مواضع دشمنان رسیده و آنها را به صورت مستقیم در محل استقرارشان نابود کنیم».

در حالیکه پدافند هوایی اوکراین از مقابله با موشک‌ها و پهپادهای روسیه عاجز مانده، هلند از اعضای ائتلاف ناتو از ارسال سامانه پدافند موشکی «پاتریوت» به اوکراین خبر داده است.

«مارک روته» نخست وزیر هلند که برای دیدار با «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده در آمریکا حضور دارد، گفت که هلند سامانه دفاع موشکی پاتریوت را به اوکراین می‌فرستد.

روته گفت که در ابتکار عمل آمریکا و آلمان برای ارسال سامانه‌های دفاعی به اوکراین شرکت خواهند کرد.

این در حالی است که روسیه بارها در مورد ارسال سلاح از سوی غرب و متحدان آمریکا به اوکراین هشدار داده و گفته چنین اقدامی را  مداخله مستقیم آمریکا در جنگ تلقی می‌کند.

چندی قبل «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفت که پاتریوت یک سامانه قدیمی است و مثل سامانه قدرتمند «اس-۳۰۰» کارایی ندارد. وی گفت که ارتش روسیه تمام سامانه‌های پاتریوت ارسالی آمریکا به اوکراین را نابود خواهد کرد.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین  به تازگی اظهار داشت  که اتحادیه اروپا و ناتو ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین ارسال کرده‌اند.  وی گفت: «می‌دانیم که اروپا، ناتو و آمریکا ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین داده‌اند اما ارسال تسلیحات به اوکراین نمی‌تواند اساسا چیزی را تغییر دهد.»

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول