اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

ابلاغ دستورالعمل نحوه هزینه‌کرد اعتبارات آموزشی شوراهای شهر

رئیس شورای عالی استان‌ها از ابلاغ دستورالعمل نحوه هزینه‌کرد اعتبارات آموزشی شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط وزارت کشور خبر داد.

ابلاغ دستورالعمل نحوه هزینه‌کرد اعتبارات آموزشی شوراهای شهر

به گزارش خبرگزاری  فارس، پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها با اعلام خبر ابلاغ دستورالعمل نحوه هزینه‌کرد اعتبارات آموزشی شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط وزارت کشور، گفت: در راستای اجرای ماده ۱۵ قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، شورای عالی استان‌ها با همکاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، متن اولیه این دستورالعمل را تهیه و در جلسه مشترک با مقام عالی وزارت کشور که هفته گذشته برگزار شد، نهایی و از سوی وزیر کشور برای اجرا به شورای عالی استان‌ها ابلاغ شد.

وی افزود: به موجب این دستورالعمل میزان دو دهم درصد از عوارض متمرکز در اختیار وزارت کشور بابت ارتقای سطح دانش شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا هزینه خواهد شد.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: بر همین اساس میزان ۲۵ درصد از کلیه وجوه مورد اشاره در راستای آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی شوراهای اسلامی شهر و روستا و شوراهای فرادست، در اختیار شورای عالی استان ها قرار می گیرد.

سروری با اشاره به جایگاه قانونی شورای عالی استان‌ها در راستای آموزش و توانمندسازی اعضای شوراها، اظهار داشت: تخصیص اعتبارات متمرکز از محل قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای آموزش شوراها برای نخستین بار در کشور صورت گرفته و انتظار می‌رود با بهره‌گیری از ظرفیت ایجاد شده شاهد تحولات و ارتقای سطح کیفی نیروی انسانی در خانواده بزرگ شورایی باشیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با توجه به پایدار بودن ردیف اعتباری آموزشی برای اعضای شوراها، از همه شوراهای پایه و فرادست خواست تا ضمن اهتمام برای حضور مؤثر در دوره‌های آموزشی و ارتقای سطح دانش خود، نیازها و اولویت‌های آموزشی خود را به شورای عالی استان‌ها منعکس نمایند.

وی در پایان با سپاس و قدردانی از همراهی وزارت کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و اعضای شورای عالی استان ها، خاطرنشان کرد: اعتبارات موضوع این قانون بر اساس برنامه آموزشی مصوب در چارچوب سرفصل‌های آموزشی همچون؛ دوره‌ها و کارگاه‌های آموزش حضوری، برگزاری نشست‌های آموزشی، ارائه آموزش‌های غیرحضوری، تهیه محتواهای آموزشی و برنامه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای شوراها، قابل هزینه است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول