اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

برنامه‌ غرب برای فاز بعدی جنگ در اوکراین

بر اساس گزارش یک نشریه آمریکایی، متحدان غربی به دنبال تغییر دادن روند جنگ در اوکراین با تشدید و گسترش آموزش‌ها به نیروهای اوکراینی در زمینه عملیات‌های ترکیبی هستند.

برنامه‌ غرب برای فاز بعدی جنگ در اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کارشناسان و تحلیلگران آمریکایی بر اساس گزارش نشریه آمریکایی «نیویورک تایمز» اعتقاد پیدا کرده‌اند روند جنگ در اوکراین احتمالا در یک بن‌بست قرار بگیرد و آنها به منظور اجتناب از این وضعیت به دنبال تشدید آموزشها به ارتش اوکراین برای اجرای مانورهای ترکیبی هستند.

نیویورک تایمز در مقاله‌ خود اذعان می‌کند: «به رغم همه هیاهوی به راه افتاده بر سر دادن تانک‌های پیشرفته جنگی از سوی غرب به اوکراین، آنها قرار نیست راه حل جادویی برای رساندن کی‌یف به پیروزی در این جنگ باشند. به جایش ارتش آمریکا بار دیگر تلاش دارد ارتش اوکراین را بر مبنای تصویر خودش بازسازی کند تا بیشترین شانس را به این کشور برای در هم شکستن مواضع تحکیم شده نظامی روسیه بدهد.»

«جولیان ای. بارنس» و «اریک اشمیت» تحلیلگران نیویورک تایمز در این مقاله تحلیل می‌کنند، آمریکا و متحدانش به دنبال تغییر روند تحول جنگ در اوکراین با دادن آموزش در زمینه اجرای مانورهای رزم با ترکیب تسلیحات شامل به کار‌گیری نیروهای پیاده‌نظام، تانک‌ها و توپخانه‌ها هستند.

نیویورک تایمز نوشته است: «آمریکا و متحدانش برای بازسازی ارتش اوکراین صرفا به ارائه تانکها و خودروهای زرهی وعده داده شده جدید بسنده نکرده و برنامه آموزش مخصوص استفاده از تمامی تجهیزات جدید به همراه یکدیگر را به ارتش اوکراین ارائه خواهند کرد. این یک برنامه آموزشی فشرده مخصوص برای چیزی که ارتش آمریکا جنگ با ترکیب تسلیحات می‌خواند بوده و برنامه‌ای که به واحد‌های آمریکایی برای تسلط بر این شیوه جنگ ارائه می‌شود اگر نگوییم چند سال اما حداقل چندین ماه زمان می‌برد.»

نویسندگان این مقاله نیویورک تایمز در ادامه اشاره می‌کنند که جنگ در اوکراین ممکن است سال جاری میلادی در بن‌بست قرار بگیرد.  آنها در ادامه نوشته‌اند: «آمریکا و متحدانش از روی این نگرانی که انسداد روند جنگ در اوکراین ممکن است به نفع روسیه تمام شود، در هفته‌های اخیر فعالانه بر سر اینکه چطور روند تحولات میدان جنگ را به نفع اوکراین تغییر دهند بحث کرده‌اند.»

آنها استدلال کرده‌اند، آمریکا و متحدانش برای رسیدن به این هدف نه تنها باید عرضه تسلیحات شامل تانک و خودروهای زرهی پیاده نظام و توپخانه را افزایش دهند بلکه باید آموزش دادن به ارتش اوکراین را توسعه دهند تا آنها فرصت به کارگیری این تجهیزات جدید به صورت ترکیبی را به دست آورند.

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در ادامه این مطلب نوشته است: «تصمیم‌گیری درباره ارائه کمک‌های نظامی جدید به اوکراین برای ناتو و کاخ سفید یک بندبازی ظریف است. آنها همچنان که می‌خواهند توانمندی‌های جدید با پتانسیل در هم شکستن بن‌بست در میدان جنگ به کی‌یف بدهند همینطور نیز نمی‌خواهند ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به گسترده‌تر کردن جنگ تحریک کنند.»

در تحلیل این نشریه درباره مرحله بعدی جنگ در اوکراین آمده است: «در مرحله بعدی این جنگ، ارتش اوکراین خط سنگرهای حفاری شده واحدهای ارتش روسیه را هدف خواهد گرفت. شکستن این خطوط تنها با بردن یک واحد از تانک‌ها روی این سنگرها رقم نمی‌خورد. این کار نیازمند حمله‌ای هماهنگ است که طی آن سربازان پیاده نظام اهداف را نشانه‌گیری کنند، تانک‌ها به سمت آن مواضع شلیک کنند و توپ‌ها پشتیبانی و پوشش را ارائه دهند. یک چنین مانورهایی با ترکیبی از تسلیحات ستون فقرات عملیات‌های رزمی ارتش آمریکا و تمرکز شدیدترین تمرینهای ارتش آمریکا است.»

نیویورک تایمز در این مطلب نتیجه‌گیری می‌کند: «باید منتظر ماند و دید» که برنامه‌های پنتاگون برای دادن این آموزش ها به ارتش اوکراین در یک بازه زمانی کوتاه «چقدر واقع‌بینانه از آب درخواهد آمد.»

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول